eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 119

  • 1. Data: 2018-09-30 21:24:56
    Temat: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Witam
    jak przeczytałem na TVN, 3 luksusuowe auta z polski "woziły" się po
    słowacji, pierwszemu sie udało, drugiemu i trzeciemu - nie. mam pytanie.
    jakie są przepisy na słowacji lub/i jak się dowiedzieć jaki będzie
    wyrok. Bo o tym już nie napisza na tvnie.

    https://www.tvn24.pl/slowacja-wypadek-luksusowych-sa
    mochodow-z-polski-1-osoba-nie-zyje,872410,s.html

    No i w świetle takich nagrań, gdyby nie doszło do wypadku - zgłaszać
    wyprzedzanie na ciągłej, na zakręcie, z dużą prędkością? Ja nagrywam,
    ale nie donoszę. ale zastanawiam się.... Bo jakbyśmy wszyscy zgłaszali,
    to może by tacy kierowcy "dociągnęli" punktami karnymi do zabrania prawa
    jazdy i człowiek by nie zginął?
    ToMasz


  • 2. Data: 2018-09-30 21:59:43
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Sep 2018 21:24:56 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Witam
    > jak przeczytałem na TVN, 3 luksusuowe auta z polski "woziły" się po
    > słowacji, pierwszemu sie udało, drugiemu i trzeciemu - nie. mam pytanie.
    > jakie są przepisy na słowacji lub/i jak się dowiedzieć jaki będzie
    > wyrok. Bo o tym już nie napisza na tvnie.

    Przepisy zapewne takie jak u nas (i pozostałych sygnatariuszy Konwecji
    Wiedeńskiej) - różnią się najwyżej szczegółami.
    Na pewno ciągłej linii przekraczać nie wolno - tu właśnie wychodzi różnica
    w szczegółach, bo u nas byłaby to linia podwójna

    I sprawcą tego wypadku jest kierowca Porsche, który najpierw uderzył w
    Ferrari, potem czołowo w Skodę.
    Kierowca Ferrari by się z tego wybronił i ze Skodą by się pomieścili - jemu
    grozi odpowiedzialność za niebezpieczne i niedozwolone wyprzedzanie.


    > No i w świetle takich nagrań, gdyby nie doszło do wypadku - zgłaszać
    > wyprzedzanie na ciągłej, na zakręcie, z dużą prędkością? Ja nagrywam,
    > ale nie donoszę. ale zastanawiam się.... Bo jakbyśmy wszyscy zgłaszali,
    > to może by tacy kierowcy "dociągnęli" punktami karnymi do zabrania prawa
    > jazdy i człowiek by nie zginął?

    Jeśli chodzi o zgłoszenia video, to raczej minimalne szanse że ktokolwiek
    dostanie punkty.
    Na 99% posiadacz pojazdu nie ujawni kierującego i dostanie tylko grzywnę za
    niewskazanie komu powierzył pojazd.


  • 3. Data: 2018-10-01 07:50:10
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: p...@g...com

    --Jeśli chodzi o zgłoszenia video, to raczej minimalne szanse że ktokolwiek
    dostanie punkty. Na 99% posiadacz pojazdu nie ujawni kierującego i dostanie tylko
    grzywnę za niewskazanie komu powierzył pojazd.

    panstwo istnieje teoretycznie :-) w Niemczech mozesz raz no gora dwa razy "zapomniec"
    a potem dostajesz prikaz prowadzenia pamietnika ktory pomaga Twojej slabej pamieci
    :-) pechowcy dostaja po pierwszej wpadce

    Das Oberverwaltungsgericht Münster hat vor vielen Jahren ein Urteil gefällt, das
    besagte, dass die Anordnung einer Fahrtenbuchauflage erst dann erfolgen sollte, wenn
    der begangene Verkehrsverstoß mindestens drei Punkte in Flensburg nach sich zieht. Im
    Jahr 2005 revidierte das Gericht seine Meinung und senkte die Grenze bereits auf
    einen Punkt.

    Nach der Punktereform sind sich Experten und Verkehrsanwälte nicht einig, ob die
    1-Punkt-Grenze eins zu eins umgerechnet werden sollte. Die Bußgeldbehörden verordnen
    das Führen eines Fahrtenbuches bereits schon bei Delikten, die nicht einen Punkt in
    Flensburg nach sich ziehen.

    https://www.bussgeldkatalog.org/fahrtenbuch/?utm_sou
    rce=google&utm_medium=cpc_search&utm_term=&utm_conte
    nt=a-51341528102&utm_campaign=c-453234788&gclid=Cj0K
    CQjw6MHdBRCtARIsAEigMxE38feekbS1f0W2eV6CJZEdVwJy4YGD
    QvFt4HzxIR6dQTuvIWPY6KkaAvGbEALw_wcB

    *BTW
    odnosze wrazenie ze w Polsce prawo stanowione jest przez ograniczonych umyslowo, ja
    naprawde rozumiem ze trudno jest wymyslic cos od nowa ale zeby skopiowac istniejace
    rozwiazania to naprawde nie trzeba byc geniuszem


  • 4. Data: 2018-10-01 08:22:15
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 21:24, ToMasz pisze:
    > Witam
    > jak przeczytałem na TVN, 3 luksusuowe auta z polski "woziły" się po
    > słowacji, pierwszemu sie udało, drugiemu i trzeciemu - nie. mam pytanie.
    > jakie są przepisy na słowacji lub/i jak się dowiedzieć jaki będzie
    > wyrok. Bo o tym już nie napisza na tvnie.

    Kurczę. Dwutonowy pancerny SUV z ogromnym silnikiem - aż prosi się o
    poczucie bezkarności. No i mamy tego efekt: winny żyje, niewinny w
    ZWYCZAJNYM samochodzie - nie.

    Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla
    samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK,
    ale silnik o max mocy np. 120 KM.


    --
    MN


  • 5. Data: 2018-10-01 10:54:13
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-10-01 08:22, Marcin N wrote:

    > Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla
    > samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK,
    > ale silnik o max mocy np. 120 KM.

    .. i jeszcze kotwica na dlugim lancuchu wleczona po asfalcie a zamiast
    poduszki powietrznej bagnet.
    Ale czemu chcesz komus prawidlowo jadacemu takim "czolgiem" uniemozliwic
    skuteczne depniecie w gaz pozwalajace na unikniecie kolizji
    zainicjowanej z winy kogos innego?


    --

    memento lorem ipsum


  • 6. Data: 2018-10-01 10:58:27
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-01 o 10:54, elmer radi radisson pisze:
    > On 2018-10-01 08:22, Marcin N wrote:
    >
    >> Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla
    >> samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK,
    >> ale silnik o max mocy np. 120 KM.
    >
    > .. i jeszcze kotwica na dlugim lancuchu wleczona po asfalcie a zamiast
    > poduszki powietrznej bagnet.
    > Ale czemu chcesz komus prawidlowo jadacemu takim "czolgiem" uniemozliwic
    > skuteczne depniecie w gaz pozwalajace na unikniecie kolizji
    > zainicjowanej z winy kogos innego?

    Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż
    spowodował strat.

    --
    Liwiusz


  • 7. Data: 2018-10-01 10:59:59
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla
    > samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK,
    > ale silnik o max mocy np. 120 KM.

    :)
    widze ze nie tylko mi zaczyna przeszkadzac hipokryzja pseudo-ekologów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain


  • 8. Data: 2018-10-01 11:18:05
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 1, 2018 at 10:58:28 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

    > Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż
    > spowodował strat.


    a ograniczenie mocy np. do 30KM jeszcze wiecej ;)


  • 9. Data: 2018-10-01 11:19:21
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-10-01 10:58, Liwiusz wrote:

    > Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż
    > spowodował strat.

    Ale juz przeciez sa odpowiednie zakazy: wyprzedzania i przeprowadzania
    niebezpiecznych manewrow. Nalezy je jedynie egzekwowac, a glupote
    za kolkiem tepic skutecznie niezaleznie od mocy pod maska, a przede
    wszystkim odpowiednio proporcjonalnie do jej stopnia.
    Czyli za jaskrawe przyklady, nie powinno sie dawac punktow i puszczac
    dalej, tylko pacjenta uziemniac na czas pozwalajacy mu na przemyslenie
    zachowania na drodze.





    --

    memento lorem ipsum


  • 10. Data: 2018-10-01 11:40:42
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-01 o 11:19, elmer radi radisson pisze:
    > On 2018-10-01 10:58, Liwiusz wrote:
    >
    >> Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż
    >> spowodował strat.
    >
    > Ale juz przeciez sa odpowiednie zakazy: wyprzedzania i przeprowadzania
    > niebezpiecznych manewrow. Nalezy je jedynie egzekwowac,

    100 lat motoryzacji pokazuje, że się tego nie wyegzekwuje do końca. Bo
    niby jak - przy każdym postawisz policjanta. Ograniczenie mocy jest
    właśnie takim postawieniem policjanta "przy każdym" :)


    > a glupote
    > za kolkiem tepic skutecznie niezaleznie od mocy pod maska, a przede
    > wszystkim odpowiednio proporcjonalnie do jej stopnia.
    > Czyli za jaskrawe przyklady, nie powinno sie dawac punktow i puszczac
    > dalej, tylko pacjenta uziemniac na czas pozwalajacy mu na przemyslenie
    > zachowania na drodze.

    Rozumiem ideę, ale to utopia.

    --
    Liwiusz

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: