  • 1. Data: 2018-10-01 16:08:42
    Temat: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    | XXXX
    |
    | __________
    | /-| |
    | |#| |

    @ rowerzysta jadący "w dół"
    XXXX mój samochód stojący do skrętu w prawo.
    # trawnik

    Wyjeżdżałem z drogi podporządkowanej chcąc skręcić w prawo (w górę) i
    ustępowałem pierwszeństwa pojazdom po mojej lewej stojąc przy krawędzi
    jezdni na którą chciałem wjechać. Stojąc tak mój samochód blokował
    ścieżkę rowerową, ale stojąc dalej przed ścieżką nie miałbym widoczności.
    Czy jego fukanie było uzasadnione? Wg mnie nie bo nie powinienem stanąć
    inaczej by mieć najlepszą widoczność i możliwości włączenia do ruchu.
    Z drugiej strony on poruszał się po ścieżce która jest wzdłuż drogi z
    pierwszeństwem przejazdu więc jak rozumiem ścieżka również ma
    pierwszeństwo - dobrze myślę?

  • 2. Data: 2018-10-01 16:32:17
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-01 o 16:08, sirapacz pisze:
> [...]
    > Z drugiej strony on poruszał się po ścieżce która jest wzdłuż drogi z
    > pierwszeństwem przejazdu więc jak rozumiem ścieżka również ma

    Może to tramwajarz z zawodu?
    Było go widać wcześniej?

  • 3. Data: 2018-10-01 16:43:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2018 16:08:42 +0200, sirapacz napisał(a):

> [...]
    > Z drugiej strony on poruszał się po ścieżce która jest wzdłuż drogi z
    > pierwszeństwem przejazdu więc jak rozumiem ścieżka również ma

    Owszem, rowerzysta miał pierwszeństwo. A ty z kolei miałeś obowiązek
    zatrzymać się w takim miejscu abyś widział co trzeba. Klasyczna kolizja
    przepisów wynikająca z prawnego przeregulowania PoRD a także z
    bezmyślnego prowadzenia ścieżek rowerowych. Nie do rozstrzygnięcia
    inaczej jak w drodze wzajemnego zrozumienia i ustępstw :) A jak któraś
    ze stron zacznie awanturę to już do wyboru - radośnie startujemy z
    wyzwiskami albo wzruszamy ramionami i spoko odjeżdżamy. Co kto woli.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-10-01 16:46:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Z drugiej strony on poruszał się po ścieżce która jest wzdłuż drogi z
    > pierwszeństwem przejazdu więc jak rozumiem ścieżka również ma

    Znam takie miejsce w Wawie na Puławskiej. On ma pierwszeństwo, ale w
    takich przypadkach musi działać zdrowy rozsądek, ponieważ nie masz jak
    bezpiecznie wyjechać nie blokując przejazdu dla rowerów. Jedynym
    wyjściem jest wzajemna życzliwość.

  • 5. Data: 2018-10-01 20:23:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Może to tramwajarz z zawodu?
    > Było go widać wcześniej?

    było - jak stawałem to był ode mnie z dobre 200m a może nawet lepiej.

  • 6. Data: 2018-10-01 20:26:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > ze stron zacznie awanturę to już do wyboru - radośnie startujemy z
    > wyzwiskami albo wzruszamy ramionami i spoko odjeżdżamy. Co kto woli.

    no widzisz... a mnie zagotowało bo wydawało mi się, że mam rację. a
    kusiło mnie by zatrzymać się (100-200m dalej był kolejny wyjazd i mogłem
    mu zajechać drogę) i zapytać wprost co tam do mnie pultał.

  • 7. Data: 2018-10-01 20:29:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Jedynym
    > wyjściem jest wzajemna życzliwość.

    Widzisz, mam awersję do pedalarzy bo to roszczeniowe gnoje (mam jakieś
    szczęście nadziewać sie na takich typów).
    Ja znowu jestem człowiekiem którego nie zbawi jak postoi 10 sekund
    dłużej, czy więcej. Nawet jak się spieszę to nie mam problemu z
    poczekaniem aż ktoś wyjedzie/zaparkuje/wykona dziwny manewr bo wiem, że
    i tak finalnie będę na miejscu.
    Ale nie... ci na których trafiam muszą zawsze zademonstrować pedalarstwo.
    Starzeję się chyba...

  • 8. Data: 2018-10-01 20:36:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    https://goo.gl/maps/Hk2DDe3eVGM2

    sprawdziłem na googlach jakie jest oznakowanie - linia zatrzymania jest
    w takim miejscu, że nie da się nie stać na ścieżce...

  • 9. Data: 2018-10-01 20:48:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 20:29, sirapacz pisze:

    > Ale nie... ci na których trafiam muszą zawsze zademonstrować pedalarstwo.
    > Starzeję się chyba...

    Ty chujowo stanąłeś, on chujowo się zachował. Chujowa sprawa...

    Tym ciekawsze, że na codzień jeżdżę 4oo, 2oo mechanicznymi i mięśnowymi,
    piechotronem i metrem i w zasadzie z chujowymi akcjami się nie spotykam.
    Skoro ciebie ciągle coś takiego spotyka, to widać masz pecha albo coś w
    tobie powoduje, ze tak właśnie się dzieje;)

    A na poważnie - dajcie sobie spojkój z tym drogowym dżihadem. Ani to
    mądre ani konstruktywne. Na szczęście święte wojny wszystkich ze
    wszytkim to głównie domena internetów.

    Shrek

  • 10. Data: 2018-10-01 20:56:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2018 20:23:33 +0200, sirapacz napisał(a):

    > było - jak stawałem to był ode mnie z dobre 200m a może nawet lepiej.

    Piszesz " którego nie zbawi jak postoi 10 sekund dłużej," no to mogłeś
    poczekać aż gość przejedzie i dopiero podjechać do drogi. Nie trwało by
    to dłużej niż 30 sek. Z drugiej strony, gościu mógł nieco zwolnić i
    przejechać z tyłu twojej bryki - na ogół jest dosyć miejsca.
    Jeżdżę sporo rowerem i znam takie sytuacje z własnego rowerowego
    doświadczenia. Zwykle kierowcy zapominają o obecności ścieżki dla
    rowerów nawet jak codziennie ją przejeżdżają wyjeżdżając z osiedla. Sam
    się czasem na tym łapię jak akurat jadę autem :) Podsumowywując, jedynie
    wyrozumiałość nas uratuje.

    --
    Jacek
    I hate haters.