  • 11. Data: 2017-05-23 21:25:25
    Temat: Re: Woda z maglownicy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-sa
    mochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nextee
    r-automotive/
    >Coraz więcej aut ma wspomaganie elektryczne - to prostsze i tańsze
    >rozwiązanie od hydraulicznego.

    A nie drozsze ?
    Bo jakby bylo tansze, to by wszystkie nowe mialy elektryczne :-)

    Kiedys padal jeszcze argument, ze oszczedza paliwo, bo pompa musi
    pracowac caly czas, a tu jak nie trzeba, to prad nie plynie.

    > Tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. asystentami parkowania, gdzie
    > kierownica sama się obraca, jest właśnie elektryczne wspomaganie
    > realizujące skręcanie kół zgodnie z poleceniami komputera.

    Ale to jeszcze drozsze - w calosci systemu liczac :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-05-23 22:33:23
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 21:25, J.F. pisze:
> [...]
    > pracowac caly czas, a tu jak nie trzeba, to prad nie plynie.

    > Ale to jeszcze drozsze - w calosci systemu liczac :-)

    Płaci się za nowość - co ciekawe, kolejne firmy wprowadzające ten patent
    żądają coraz mniej kasy.
    8 czujników, oprogramowanie i to wszystko - bo wspomaganie już jest...
    Uznanie należy się programistom, którzy to oprogramowali.
    T.

  • 13. Data: 2017-05-25 17:11:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > No i też z klimy nie leci kilka kropel, raczej cienka strużka.
    > W takiej domowej 5 l baniak napełnia się w max kilka godzin.

    Tego nie wiedzialem... ja mam mala klime i z niej malo leci :)

    Dzwonilem do goscia, gdzie zostawilem fure (na gwarancji na maglownice).
    Powiedzial ze z maglownica wszystko w porzadku, nic nie zardzewialo, ale
    lewa manszeta przecieta (musialem na cos najechac), drazek lewy przedni
    do wymiany (bo zardzewial) i to od niego byl ten luz. Policzyl:

    Manszeta z opaskami: 60 zl
    Drazek: 130 zl
    Robota: 100 zl
    Zbieznosc: 100 zl

    Total: 400 zl.

    Fura bedzie jutro, zobaczymy...

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 14. Data: 2017-05-25 17:14:17
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    T. <k...@i...pl> wrote:

    > Swego czasu zwiedzałem tę fabrykę - produkuje się przekładnie o bodaj 3
    > różnych klasach szczelności. Najbardziej szczelna jest hermetyczna,
    > sprawdzana pod ciśnieniem. Ale tu chodzi o to, żeby woda się do środka
    > nie dostawała.

    Do ktorych samochodow trafiaja przekladnie o ktorych klasach szczelnosci?

> [...]
    > Tu jest zdjęcie:
    > http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-sam
    ochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nexteer

    To dlatego nie widze zadnego silnika na maglownicy :)

  • 15. Data: 2017-05-25 17:14:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Kiedys padal jeszcze argument, ze oszczedza paliwo, bo pompa musi
    > pracowac caly czas, a tu jak nie trzeba, to prad nie plynie.

    Czy ja wiem... przeciez podczas skretu "na wprost" nie ma duzego
    cisnienia, wiec pompa nie stawia duzego oporu (?)...

  • 16. Data: 2017-05-25 17:29:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy ja wiem... przeciez podczas skretu "na wprost" nie ma duzego
    >cisnienia, wiec pompa nie stawia duzego oporu (?)...

    Nie wiem jak to dokladnie zrobione ... ale czy nie tak, ze jednak jest
    cisnienie ?

    A nawet jak jest male, to olej stawia opor przy przeplywie.
    Powinna byc pompa o zmiennym wydatku ... ale to chyba nie w
    samochodzie.

    J.

  • 17. Data: 2017-05-25 18:42:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem jak to dokladnie zrobione ... ale czy nie tak, ze jednak jest
    > cisnienie ?

    Musialbym poszukac, bo gdzies mialem to dobrze wyjasnione :)

    W kazdym razie podobno cisnienie jest najwieksze przy kolach maksymalnie
    skreconych i to by sie zgadzalo - skrecisz kola w Sienie na wolnych
    obrotach, to obroty lekko spadna.

    > Powinna byc pompa o zmiennym wydatku ... ale to chyba nie w
    > samochodzie.

    W klimie taka mam. Nie ma sprzegla, ale jest "swash plate" i sterownik
    reguluje skok tlokow od 2 do 100% maksymalnej wydajnosci. Na "wylaczonej"
    klimie jest 2% :)

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
    [ a@b a=grp b=chmurka.net http://www.chmurka.net/ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

  • 18. Data: 2017-05-28 20:58:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

> [...]
    > lewa manszeta przecieta (musialem na cos najechac), drazek lewy przedni
    > do wymiany (bo zardzewial) i to od niego byl ten luz. Policzyl:

    Tia, pochwaliłem ich.

    Oddałem, zrobili, było dobrze (tylko kierownica blokowała się w pozycji "w
    prawo", tzn. koła nie wracały, ale założyłem że może musi się wyrobić). Po
    200 km (trasa) problem wrócił, jest dokładnie tak jak było, a do tego
    kierownica nadal blokuje się w pozycji "w prawo" - trzeba kręcić żeby koła
    wróciły do pozycji na wprost. Co ciekawe na podniesionych kołach
    kierownica chodzi delikatnie (chociaż ten luz i tak jest, tyle że mniej
    wyczuwalny).

    https://youtu.be/-kSJGI0CUGI

    Przy tych ruchach samochód jedzie całkowicie prosto.

    Myślałem żeby pojechać do nich i się kłócić, ale to znowu branie dnia
    wolnego w pracy, znowu przebijanie się 40 km w jedną stronę, nie chcę już
    do tych rzeźników oddawać, bo kolejną rzecz spieprzą, tym bardziej że nie
    mam do nich zaufania.

    Znacie jakiś dobry zakład w Warszawie (najlepiej lewa strona, ale
    niekoniecznie), który mógłby się tego podjąć, zdiagnozować i zrobić dobrze
    i nie zedrzeć ze mnie jak za zboże? A przy okazji byłby czynny po 17...

  • 19. Data: 2017-06-09 13:46:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

> [...]

    > i nie zedrzeć ze mnie jak za zboże? A przy okazji byłby czynny po 17...

    Temat nieaktualny, znalazlem - za 500 zl zrobili, okazalo sie ze prawy
    drazek byl calkowicie rozpieprzony, a zbieznosci te patalachy od maglownic
    prawdopodobnie nie zrobily.