  • 1. Data: 2010-08-25 14:42:38
    Temat: Wózek inwalidzki w ruchu publicznym.
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wczoraj niezmiernie zdziwił mnie elektryczny wózek inwalidzki na środku
    skrzyżowania. Na tyle, że przez sekundę byłem zdezorientowany i nie
    wiedziałem, co robić :) . Ustawodawca chyba nie przewidział takiej sytuacji?
    Czy może należy traktować je jako pojazdy wolnobieżne?

    Damian

  • 2. Data: 2010-08-25 15:40:25
    Temat: Re: Wózek inwalidzki w ruchu publicznym.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 14:42:38 +0200, freewolny wrote:
> [...]
    >wiedziałem, co robić :) . Ustawodawca chyba nie przewidział takiej sytuacji?
    >Czy może należy traktować je jako pojazdy wolnobieżne?

    A szybki byl czy nie ? Ustawodawca przewidzial
    48) wózek inwalidzki - pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do
    poruszania się osoby niepełnosprawnej, napędzany siłą mięśni lub za
    pomocą silnika, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do
    prędkości pieszego;

    I inwalide na wozku traktujemy jak pieszego

    A szybszy to moze i pojazd wolnobiezny, motorower, motocykl, samochod,
    a nawet i ciagnik rolniczy :-)

    Elektryczny .. nie, to nie motorower, przynajmniej obecnie u nas nie.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-25 16:00:29
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > I inwalide na wozku traktujemy jak pieszego

    To co pieszy robił na środku skrzyżowania???

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2010-08-25 16:09:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 16:00:29 +0200, news-gazeta wrote:

    >To co pieszy robił na środku skrzyżowania???

    No jak to co - przechodzil.
    A widzac pieszego o widocznym kalectwie kierowca musi mu ulatwic
    przejscie :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-08-25 17:36:16
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 16:09:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > No jak to co - przechodzil.
    > A widzac pieszego o widocznym kalectwie kierowca musi mu ulatwic
    > przejscie :-)
    A jak wozek byl pelnosprawny? :D

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 6. Data: 2010-08-25 23:05:17
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 14:42, freewolny pisze:
    > Wczoraj niezmiernie zdziwił mnie elektryczny wózek inwalidzki na środku
    > skrzyżowania.

    Na skrzyżowaniu w mieście to jeszcze nic. Ja w poniedziałek wieczorem
    wyprzedziłem taki elektryczny wózek na otoczonej lasem drodze z Alwerni
    do Chrzanowa :) Żeby nie było, wózek miał światła :)

    Pozdawiam
    --
    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM