  • 1. Data: 2009-03-27 16:14:51
    Temat: Wpływ karty graficznej na wydajność systemu (2D)
    Od: NIE-DLA-SPAMU <"czarnykot_usenet(NIE-DLA-SPAMU)"@o2.pl>

    Witam!
    Mój pecet to P4 2,8GHz na dobrej markowej płycie Abita IC7, 1024MB RAM,
    nowy dysk sATA 7200 rpm... i słaba karta graficzna Riva TNT2 AGP 32MB RAM :)
    Co mnie zastanawia? Otóż aby w miarę normalnie funkcjonować w systemie
    (2D) Windows XP (wyłączone wszelkie bajery) muszę przestawić kartę na
    tryb "Disable all DirectDraw and Direct 3D acceleration..." w Windows
    XP. Jeśli chcę grać to muszę przestawiać na "Full acceleration..."...
    tylko, że wtedy nie da się normalnie pracować w trybie 2D! Nie da się
    przeglądać stron WWW, zdjęć na stronach, bo otworzenie byle głupiego
    okienka ciągnie się przez co najmniej kilka sekund (okienka ze zdjęciem
    np. we Flashu). W trybie "Disable all DirectDraw and Direct 3D
    acceleration..." nie widać aż takiego spowolnienia, daje się normalnie
    pracować, aczkolwiek widać różnicę pomiędzy pożyczoną kiedyś kartą GF
    6600 GT AGP, a obecną. Zakładki w takiej np. przeglądarce włączały się
    szybciej, pewniej i mając otwartych nawet kilkanaście zakładek (!) nie
    czuło się dyskomfortu w szybkości przełączania pomiędzy nimi.

    Zastanawiam się. Po pierwsze. Czy można poprawić osiągi na obecnej
    karcie w trybie 2D? Może jakaś zmiana w BIOS-ie... nie znam się?

    Czy może trzeba wymienić kartę aby bez żadnych przełączeń działać i w
    trybie 2D i w 3D i bez żadnych zacięć i innych numerów oglądać strony
    WWW? W tym przypadku prosiłbym o doradzenie jaką kartę kupić do obecnego
    zestawu biorąc pod uwagę, że chcę ją wykorzystać tylko do trybu 2D,
    oglądania zdjęć i filmów. Gry nie muszą wchodzić do tego zestawu moich
    potrzeb ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Czarny Kot ;>

  • 2. Data: 2009-03-27 18:08:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "NIE-DLA-SPAMU" <"czarnykot_usenet(NIE-DLA-SPAMU)"@o2.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:gqiu1m$32h$...@n...task.gda.pl...
> [...]
    > pod uwagę, że chcę ją wykorzystać tylko do trybu 2D, oglądania zdjęć i filmów.
    > Gry nie muszą wchodzić do tego zestawu moich potrzeb ;)

    Radeon 9550 SE (ew. zwykła wersja 9550).

  • 3. Data: 2009-03-30 21:45:22
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "NIE-DLA-SPAMU" <"czarnykot_usenet(NIE-DLA-SPAMU)"@o2.pl> napisał
    w wiadomości news:gqiu1m$32h$1@news.task.gda.pl...
    > Witam!
    > Mój pecet to P4 2,8GHz na dobrej markowej płycie Abita IC7, 1024MB RAM,
    > nowy dysk sATA 7200 rpm... i słaba karta graficzna Riva TNT2 AGP 32MB RAM
    > :)

    Dlaczego nie kupiłeś płyty głównej ze zintegrowaną grafiką ?

> [...]
    > stron WWW, zdjęć na stronach, bo otworzenie byle głupiego okienka ciągnie
    > się przez co najmniej kilka sekund (okienka ze zdjęciem np. we Flashu).

    Pulpit Windows przełączony w tryb "Windows 98" ?
    Ściągnąłeś najnowsze drivery do tej karty ?

> [...]
    > w takiej np. przeglądarce włączały się szybciej, pewniej i mając otwartych
    > nawet kilkanaście zakładek (!) nie czuło się dyskomfortu w szybkości

    Kiedyś testowałem Ati Rage 128 (klasa Rivy TNT) i wszystko działało. A i
    przetestowałem Rivę 128 i AFAIR też działało bez problemów.

> [...]
    > zestawu biorąc pod uwagę, że chcę ją wykorzystać tylko do trybu 2D,
    > oglądania zdjęć i filmów. Gry nie muszą wchodzić do tego zestawu moich

    Pewnie starczyłby i Radeon 7200 lub Geforce 2MX, ale niewiele drożej będzie
    Radeon 9550 / 9600SE