  • 1. Data: 2014-08-22 17:37:00
    Temat: Współczesne modemy GSM w trybie data mode
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Witam

    Tak się zastanawiam, czy za pomocą współczesnych modemów GSM, np. taki
    sim900D, da się zrealizować połaczenie takie jak kiedyś na analogowych.

    Czyli dzwonimy, wysyłając via UART: ATD XXXXX, gdzie XXXXX to numer
    drugiego modemu, i po zestawieniu połaczenia otrzymujemy "rurę" przez którą
    możemy wymieniać dane.
    Niby rzeczony sim900 posiada w swoich poleceniach '+++', i 'ATO' ale czy to
    działa tak samo jak kiedyś, na analogowych?

    Ktoś coś takiego ćwiczył?

    To byłaby dość ciekawa sprawa przy telemetrii, gdzieś w polu, gdzie nie ma
    żadnego kabla, w przypadku gdy z różnych względów nie ma potrzeby słania
    danych przez internet.

    jp

  • 2. Data: 2014-08-22 18:08:31
    Temat: Re: Współczesne modemy GSM w trybie data mode
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Aug 2014 17:37 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Tak się zastanawiam, czy za pomocą współczesnych modemów GSM, np.
    taki

    Tryb data, o który pytasz działał tylko w CSD w sieci 2G, prędkość
    9600 kb/s i trzeba było mieć wykupioną usługę "data", nie jestem
    pewien czy 3G/4G to jeszcze wspiera. Tryb data wywolywało się poprzez
    atdNUMER ale bez ; na końcu (z przecinkiem to tylko połączenia
    voice). Jeśli modern zwróci no carrier oznacza to, że modem (lub
    sieć) nie wspiera csd data. Jeśli chcesz spiąć dwa modeny to teraz
    raczej tylko przez tcp/ip i apn dedykowany (dedykowana podsieć) lub
    po prostu przez internet i serwer pośredniczący jeśli Twój operator
    natuje (Orange kiedyś nie natował).

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-08-22 18:20:10
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:53f7639c$0$2237$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > żadnego kabla, w przypadku gdy z różnych względów nie ma potrzeby słania

    trochę upraszczam, bo było dawno
    Bez włączonego trybu data w ustawieniach na centrali
    nie da się transmitować żadnych danych.
    Nie da rady.
    Między numerami można wykonywać tylko połączenia typu voice.
    Za transmisję data między numerami trzeba dodatkowo/inaczej zabulić.
    Musisz miec transmisję danych (nie Internet) w taryfie obsługiwaną.
    Możesz na modemach analogowych i być może ISDN, kiedyś było
    można, sprawdzałem.
    BBSa uruchamiasz ?

    --
    Paskuda03

  • 4. Data: 2014-08-22 18:49:30
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

> [...]
    > żadnego kabla, w przypadku gdy z różnych względów nie ma potrzeby słania

    tylko w taryfach telemetrycznych

    http://dlafirm.play.pl/oferta/taryfa-telemetryczna/
    http://www.t-mobile.pl/pl/dlafirm/rozwiazania-dla-fi
    rm/taryfa-telemetryczna
    http://www.orange.pl/kid,4003317950,id,4003321300,ti
    tle,oferta,article.html
    http://www.plus.pl/lista-wynikow?q=telemetryczna

    --
    Paskuda03

  • 5. Data: 2014-08-22 19:00:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Aug 2014 18:49:30 +0200, "paskuda03"
    > tylko w taryfach telemetrycznych
    > http://dlafirm.play.pl/oferta/taryfa-telemetryczna/

    Mam dostęp do kart telemetrycznych play, w wolnej chwili sprawdzę z
    ciekawości czy modemy jakie posiadam zestawia data. Aczkolwiek w tych
    linkach nie widzę informacji o data csd i obawiam się, że play
    implementuje m2m poprzez dedykowany apn czyli transmisja musi być w
    warstwie tcp/ip.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-08-22 19:29:22
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

> [...]
    > linkach nie widzę informacji o data csd i obawiam się, że play
    > implementuje m2m poprzez dedykowany apn czyli transmisja musi być w

    Dokładnie tak, Wielkiego Brata się nie obejdzie łatwo.

    --
    Paskuda03

  • 7. Data: 2014-08-22 20:01:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Niby rzeczony sim900 posiada w swoich poleceniach '+++', i 'ATO' ale czy
    > działa tak samo jak kiedyś, na analogowych?

    Tak, działa.

    > Ktoś coś takiego ćwiczył?

    10 lat temu wdzwaniałem się tak do sieci firmowej.

    > To byłaby dość ciekawa sprawa przy telemetrii, gdzieś w polu, gdzie nie ma
    > żadnego kabla, w przypadku gdy z różnych względów nie ma potrzeby słania
    > danych przez internet.

    Musi być uruchomiony w sieci GSM tryb CSD. Pytałem się dwa lata temu w Play
    i takie coś mieli w ofercie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2014-08-22 20:32:16
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > BBSa uruchamiasz ?
    Chodzi mi o przedłużenie kabla RS232.

    jp

  • 9. Data: 2014-08-22 22:08:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-22 17:37, jacek pozniak pisze:
> [...]
    >
    > Czyli dzwonimy, wysyłając via UART: ATD XXXXX, gdzie XXXXX to numer
    > drugiego modemu, i po zestawieniu połaczenia otrzymujemy "rurę" przez którą

    Nie da rady tel muszą gadać z BTS-em, same ze sobą nie, chyba że je
    spiracisz, bo w sumie mają wszystko co trzeba, jedynym problemem moze
    być to że będziesz kogoś wtedy zakłócał, a wtedy pir się tobą
    zainteresuje. Więc jakby nie patrzeć d..a z tyłu trzeba niestety wykupić
    odpowiedni abonament, co ci już napisali jaki i dlaczego.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2014-08-22 23:59:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Aug 2014 22:08:22 +0200, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > Nie da rady tel muszą gadać z BTS-em, same ze sobą nie, chyba że je
    > spiracisz, bo w sumie mają wszystko co trzeba,

    Dobre :).

    --
    Marek