  • 11. Data: 2014-08-23 00:39:31
    Temat: Re: Współczesne modemy GSM w trybie data mode
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message
    news:53f7639c$0$2237$65785112@news.neostrada.pl...
    > To byłaby dość ciekawa sprawa przy telemetrii, gdzieś w polu, gdzie nie ma
    > żadnego kabla, w przypadku gdy z różnych względów nie ma potrzeby słania
    > danych przez internet.

    A jaką miałoby to zaletę w stosunku do słania danych SMSem?

  • 12. Data: 2014-08-23 08:20:32
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Nie da rady tel muszą gadać z BTS-em, same ze sobą nie,..

    Dawniej analogowe też zwykle nie gadały bezpośrednio tylko przez centralę.

    jp

  • 13. Data: 2014-08-23 13:01:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2014 18:20:10 +0200, paskuda03 napisał(a):
    > Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    >
    > trochę upraszczam, bo było dawno
    > Bez włączonego trybu data w ustawieniach na centrali
    > nie da się transmitować żadnych danych. Nie da rady.
    > Między numerami można wykonywać tylko połączenia typu voice.

    W Play ?

    Bo kiedys sie bawilem i jak najbardziej dzialalo.
    Miedzy dwoma komorkami bez problemow - tylko uwaga - to sa polaczenia
    typu "data", w regulaminie zazwyczaj wylaczone z "bezplatnych minut".

    Z komorki na PSTN tez dzialalo, ale tu centrala musi udawac modem -
    kanal audio komorek jest zbyt dobrze skompresowany i piskow modemowych
    nie przepuszcza. Wiec komorka laczy sie z "centrala" danymi, a
    centrala zamienia to na piski i wysyla w swiat.
    Albo i nie wysyla, bo jak piszesz - pan nie ma wykupionego abonamentu
    "data".

    Z PSTN na komorke jest nieciekawie - tu musi sie odezwac modem na
    centrali, nawiazac polaczenie modemowe, a potem przesylac dane jako
    dane na komorke. Tylko dlaczego ma sie odezwac modem, jesli to ciocia
    Marysia dzwoni ? Abonament "data" obejmowal drugi nr telefonu.

    Teraz to klopot, bo i telefony cos kiepsko udostepniaja port danych.
    Portu ala RS nie ma zaden, pod USB jakies wymysly, pod BT jakies
    wymysly ... moze to juz zreszta kwestia windows ...

    Update - wszystkie telefony bez zadnych uslug "data":

    -polaczenia typu data z nju mobile nawet nie wychodza - "operacja
    niedozwolona" na telefonie, na terminalu nic, tylko "No Carrier".

    -polaczenia z orange na karte
    -do nju ... jakos tak po chwili sie urywaja, sprawiaja wrazenie ze
    probuje
    -do stacjonarnego ... dzwoni. Na moj gust modem tam milczy ... ale
    nie potrafie juz wygwizdac 1200. Na 202122 zadzwonic sie nie da
    (jeszcze dziala)

    -do plusa ... dochodzi, tylko ten cholerny android/samsung po 2-3
    sekundach sam rozlacza. chyba mysli ze mu wideo przychodzi, bo kamere
    wlacza, a jak zdaze odebrac, to i tak rozlacza. A obejsc Androida nie
    potrafie :-(

    Czyli - IMO jeszcze u niektorych operatorow dziala.
    Tylko coraz wiecej trudnosci ogolnych - wymyslaja te protokoly,
    komplikuja, bez systemu ani rusz. A w systemie to i VPN mozna miec.

    No chyba ze przez SMS. Do nadzoru telemetrii powinno wystarczyc.

    J.

  • 14. Data: 2014-08-23 14:25:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 13:01:56 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Teraz to klopot, bo i telefony cos kiepsko udostepniaja port danych.

    Wywód nie na temat, bo pytał o modem gsm a nie o komórkę.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-08-28 14:56:56
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>