  • 1. Data: 2012-02-25 08:11:01
    Temat: Wspolny jezyk interpretowany JVM, CLS i ew natywny
    Od: jacek czerwinski <j...@g...com>

    Podpowiedzcie, poszukiwany jezyk intepretowany wspolny (jako jezyk,
    nie jako implementacja, ta oczywiscie niezalezna) dla srodowisk
    JVM, .NET CLR i ew. kod natywny w C/C++.
    Chodzi o cos malego, dla nieprofesjonalnych programistow (wiec raczej
    nie Forth, Scheme itd), bardziej w wielkosci i rodzaju JSP Expression
    language, niż wielkie Python, Ruby a nawet javascript/Ecmascript

  • 2. Data: 2012-02-25 09:56:54
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 25/02/2012 08:11, jacek czerwinski wrote:
    > Podpowiedzcie, poszukiwany jezyk intepretowany wspolny (jako jezyk,
    > nie jako implementacja, ta oczywiscie niezalezna) dla srodowisk
    > JVM, .NET CLR i ew. kod natywny w C/C++.

    Lua?

    http://sourceforge.net/projects/luaj/ - Java (pierwszy z brzegu)
    http://code.google.com/p/luaclr/ - .NET (też pierwszy z brzegu)
    http://csl.sublevel3.org/lua/ - C++

    B.

  • 3. Data: 2012-02-25 10:32:55
    Od: jacek czerwinski <j...@g...com>

    On 25 Lut, 10:56, Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote:

    > Lua?

    Lua na C/C++ jest perfekcyjny.
    Na Jave jeszcze dwa latka temu nie mial dobrego portu (wrapper JNI),
    widze ze juz jest, chetnie zobacze ...
    na CLR ... kompilator miedzy wierszami brzmi jakby to byla wersja
    rozwojowa .... ale jest luainterface (wrapper do natywnej biblioteki).
    Jak wielu krytycznie ocenia jako jezyk Managed C++, to byc moze jego
    sensowne zastosowanie (dla mnie pierwsze w jakie wchodze, ale nie
    kibicowalem wczesniej).

    Wrappery sa ciekawe ... ale nie wiem jak to chodzi gdy polowa maszyn
    jest 64bity, polowa 32bity