  • 1. Data: 2012-02-24 11:03:11
    Temat: jezyki funkcyjne a programowanie w jedym cyklu
    Od: "general profesor fir kenobi" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nie mam wiekszego (praktycznie zadnego) pojecia
    o jzykach funkcyjnych, acz tez nie ciagnelo mnie
    to bo akurat ciekawy mi sie zawsze wydalwal akurat
    odwrotny biegun tj jezyki jak najbardziej 'imperatywne'
    jak asm (o ile slowo imperatywne jest tu dobre)

    zawsze kojarzylem sobie ze jezyk funkcyjny to
    taki w ktorym jakies skomplikowane wyrazenie/drzewko
    wyrazen jest rozwijane 'logicznie' jakby w 'jednym
    cyklu' - tj nie ma sekwencyjnosci komend tylko
    wielkie 'zrownoleglenie' wyrazenia

    teraz zastanowila mnie jedna rzecz - o ile procesory
    mialyby byc przebudowywalne/przeprogramowywalne w runtime
    to mozna by to zrobic SEKWENCYJNIE 1. przez przeprogramowanie wewnetrzego
    emulatora z emulacji jednego procka na emulacje innego
    - ale nie o to chodzi FUNKCYJNIE (?) 2. przez przebudowanie
    grafu procesora ktory to graf procesora rzypominalby
    program funkcyjny w tym sensie ze komendy assemblera
    wykonywalby sie nie jako dlugachne programy sekwencyjne
    nizszego poziomu tylko jakies skomplikowane impulsy
    logiczne w jednym cyklu (wyjasnilem to troche metnie
    ale mw o to mi chodzi)

    - o tyle (jezeli tak jest) to metodyka funkcyjna
    zaczela mnie bardziej interesowac

    czy ktos moze odniesc sie do tego czy faktycznie tak jest
    (tj schemat dzialania procesora przypomina rozbudowane kody
    logiczne (raczej funkcyjne-rownolegle niz sekwencyjne-imperatywne))

    oraz czy jest jakis prosty tutorial ktory wyjasnie o co
    chodzi w jezykach funkcyjnych i czy rzeczywiscie ociera sie
    to o jak to tu nazywam 'programowanie w jedym cyklu'

  • 2. Data: 2012-02-24 13:12:06
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 24, 11:03 am, "general profesor fir kenobi" <f...@g...SKASUJ-
    TO.pl> wrote:
    [...]
    > logiczne w jednym cyklu (wyjasnilem to troche metnie
    > ale mw o to mi chodzi)

    Napisałeś coś bardzo mętnie, w związku z tym nic nie wyjasniłeś, w
    związku z tym nie wiadomo, o co ci chodzi.

    > oraz czy jest jakis prosty tutorial ktory wyjasnie o co
    > chodzi w jezykach funkcyjnych i czy rzeczywiscie ociera sie
    > to o jak to tu nazywam 'programowanie w jedym cyklu'

    Na początek przeczytaj sobie SICP.

  • 3. Data: 2012-02-24 14:48:34
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > On Feb 24, 11:03=A0am, "general profesor fir kenobi" <f...@g...SKASUJ-
    > TO.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Napisa=B3e=B6 co=B6 bardzo m=EAtnie, w zwi=B1zku z tym nic nie wyjasni=B3e=
    > =B6, w
    > zwi=B1zku z tym nie wiadomo, o co ci chodzi.

    > Na pocz=B1tek przeczytaj sobie SICP.

    najpierw glupaczysz (z moca stada zombie) a pozniej
    co ?, spodziewasz sie ze nie mam nic lepszego do roboty
    tylko wdawac sie w dyskusje z kims kto swoimi postami
    moglby spokojnie ukatrupiac swinie w chlewie ? ? jakos
    jakby nie mam wielkiej checi (ziew) (podziwiam swoje
    dobre serce ze wogole na to odpowiadam bo tez nie mam
    checi i musze sie zmuszac w duchu chrzescijanskim :<)

    moge jednak dopowiedziec o co mi chodzi: chodzi mw o to
    ze jak sie spodziewam (acz nie wiem czy tak jest bo nie
    znam sie na programowaniu funkcjonalnym) w paradygmacie
    funkcjonalnym mozna kodowac dlugie kody 'funkcjonalne'

    np funkcje itoa() w ten sposob by wejscie np 999 czy 456
    przemapowalo sie na wyjscie "999" "456" w jednym cyklu
    (w jednym impulesie napiecia 999 in -> "999" out);

    da sie pewnie to zrobic przy pomocy kilkudziesieciu
    tysiecy czy ilu tranzystorow/bramek logicznych,
    o tyle programowanie funkcjonalne(logiczne)
    byloby swietna rzecza, ale na tym krzemowym/bramkowym
    podlozu [ sam procesor mozna traktowac jako kawal
    kodu w wiekszosci naturalnie funkcjonalnego (pytanie
    czy tak? i na ile?)], ale nie bardzo na podlozu
    'imperatywnego' procesora (bo wtedy jest to rodzaj
    emulacji ktora zdaje sie tracic troche bezsensem),

    jako emulacja funkcjonalnosci na imperatywnym procku nie
    ale na podlozu prZebudowywania elektronicznego
    grafu (czyli programowania procesora) jak najbardziej,

    (eufemistycznie mowiac bo nawet mozna powiedziec ze
    to super moc przerobic procedure na tysiac komend
    imperatywnego asma na jedna komende wykonana w jednym
    cyklu paralelnego wewnatrzprocesorowego logiczno-bramkowego 'lispa'

    (o ile dobrze to widze - bo jedno ze nie wiem czy jezyki
    logiczne rzeczywiscie sa tak zero imperatywne, a dwa nie wiem
    czy procesory sa podobnie malo imperatywne (mikrokod
    to napewno nie, mozna go pewnie traktowac jako konstrukcyjne
    ulatwienie, ale chodzi o te nizsze galezie-bloki)
    , bede sie musial troche moze tymi jezykami funkcyjnymi
    zainteresowac)

  • 4. Data: 2012-02-24 15:35:50
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 24, 2:48 pm, " " <f...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisa (a):

    > najpierw glupaczysz (z moca stada zombie) a pozniej
    > co ?, spodziewasz sie ze nie mam nic lepszego do roboty

    Spodziewałem się mniej więcej właśnie tego, co się stało - że wyślesz
    kolejną porcję bełkotu. Prawdę mówiąc nie interesuje mnie kompletnie,
    co ci się wydaje na temat języków funkcyjnych. Pytałeś o "tutorial",
    to ci podałem.

  • 5. Data: 2012-02-24 16:34:54
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > Spodziewa=B3em si=EA mniej wi=EAcej w=B3a=B6nie tego, co si=EA sta=B3o - =
    > =BFe wy=B6lesz
    > kolejn=B1 porcj=EA be=B3kotu. Prawd=EA m=F3wi=B1c nie interesuje mnie kompl=
    > etnie,
    > co ci si=EA wydaje na temat j=EAzyk=F3w funkcyjnych. Pyta=B3e=B6 o "tutoria=
    > l",
    > to ci poda=B3em.

    spox, posłuchaj morra (*), sam lamiesz regoly jakiejs w miare
    przyzwoitej dyskusji a pozniej sie dziwisz ze nie chce
    z toba gadac, wole po prostu sobie od tego odpoczac

    (*) posluchaj morra to cytat z gothica3 - srednio tu pasuje

  • 6. Data: 2012-02-24 18:43:35
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 24/02/2012 16:34, f...@W...gazeta.pl wrote:

    > spox, posłuchaj morra (*), sam lamiesz regoly jakiejs w miare
    > przyzwoitej dyskusji a pozniej sie dziwisz ze nie chce
    > z toba gadac, wole po prostu sobie od tego odpoczac

    Ani się nie dziwię, ani mi nie zależy.

  • 7. Data: 2012-02-24 19:27:31
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    jesli dobrze rozumuję to wlasnie itoa mogalbybyc dobrym
    przykladem

    1) mozna napisac wercje imperatywne (sekwencyjne)

    ale tez

    2) najprawdopodobniej mozne napisac wersje funkcyjna
    (logiczna)

    tj teką ktora da sie rozwinac do operacji ktore nie
    poslugują sie sekwencjami/cykiami w czasie tylko
    'rozwijaja' sie do jednego cyklu

    ciekawa sprawa bo jest to ew pewien sposob nad mysleniem
    o opytmalizacjach itp, ciakawe jak duze bloki operacji mozna
    zamknac w taki jednocyklowy sposob i remu podobne kwestie

  • 8. Data: 2012-02-24 19:47:49
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > o opytmalizacjach itp, ciakawe jak duze bloki operacji mozna
    > zamknac w taki jednocyklowy sposob i remu podobne kwestie

    czyli mozna jeszcze dodac ze sa tu dwie postaci kodu pierwotnego
    2) procedury w asmie - baza dla programowania imperatywnego
    1) siatki 'neuronowe' (bramek logicznych) - baza dla programowania
    funkcjonalnego

  • 9. Data: 2012-02-25 07:44:29
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > Ani się nie dziwię, ani mi nie zależy.

    nie ma zalezy czy niezalezy

  • 10. Data: 2012-02-25 13:44:24
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > nie ma zalezy czy niezalezy

    (tak wogole to 'proponuje' by pomyslec nad sobą - _sam_
    powinienem to zrobic bo z wiekiem robie sie coraz tępszy,

    (ciekawe ze kosci mnie dzis mniej bola i przed poludniem
    czulem sie nawet dziwnie znosnie /mowie o bolu bo
    motoryka nadal fatalna/ (ale to chyba taki okres w
    moim sinusie i za pare dni mnie lupnie :/)))