  • 1. Data: 2005-05-20 18:52:09
    Temat: Wybór operatora ?
    Od: "Michał" <m...@w...pl>

    Mogę wybrac operatora TPSA na światłowodzie czy GTS na linku radiowym.
    Co wg Was jest lepsze poziomy cenowe są podobne na minus TPSA jedynie
    przemawia potrzeba posiadania lub dzierżawienia routera z zakończeniem
    optycznym.
    Na - GTS fakt że jednak większość ruchu w sieci to jeszcze ruch w TPNET'ie i
    mam obawy że GTS może ten ruch ciąć ?
    Z góry dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.

  • 2. Data: 2005-05-20 19:14:47
    Temat: Re: Wybór operatora ?
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > TPNET'ie i mam obawy że GTS może ten ruch ciąć ?
    > Z góry dzięki za wszelkie uwagi i sugestie.

    A jesteś absolutnie pewien, że ceny są porównywalne ? Bo coś mi się to
    dziwne wydaje. Podaj jakie usługi chcesz kupować, bo AFAIK TPNET po
    światłowodzie można mieć wyłącznie kupując dostęp ATM, a to nijak nie
    przystaje do oferty GTSu.

    --
    Z#

  • 3. Data: 2005-05-20 19:52:02
    Od: "Michał" <m...@w...pl>

> [...]
    > dziwne wydaje. Podaj jakie usługi chcesz kupować, bo AFAIK TPNET po
    > światłowodzie można mieć wyłącznie kupując dostęp ATM,
    Tak mówimy o ATM'ie.
    Tzn z cenami jakie mam zaoferowane to wygląda tak że licząc cene za łacze +
    abonamnet za administracje routerem przez TPSA wychodzi na to samo.
    Analizowałem kwestie routera w leasingu ale to sa za duże koszty jak dla
    mnie.
    A jak oceniasz porównanie jakości usługi na bazie światełka i ATM'u oraz
    radiolini GTS'u ?

  • 4. Data: 2005-05-20 21:06:02
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <d6lfej$ilq$1@nemesis.news.tpi.pl> Michał napisał(a):

    > a to nijak nie
    > Tak mówimy o ATM'ie.
    > Tzn z cenami jakie mam zaoferowane to wygląda tak że licząc cene za łacze +
    > abonamnet za administracje routerem przez TPSA wychodzi na to samo.
    Hm... IMHO jest to kolejny characz na rzecz tepsy... i wręcz zbędna rzecz gdy
    bierzesz ATM'a
    (wszak gdy bierzesz takie łącze to masz odpowiedniej klasy administratora który zrobi
    to sam)

    > Analizowałem kwestie routera w leasingu ale to sa za duże koszty jak dla
    > mnie.
    Hmm.. w stosunku do ceny łącza jest to wydatek ok. 1 miesięcznego abonamentu (na
    rynku wtórnym
    - oczywiście przy pewnych założeniach)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2005-05-20 23:59:39
    Od: Bartek <b...@N...torun.org.pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > mnie.
    > A jak oceniasz porównanie jakości usługi na bazie światełka i ATM'u oraz

    W firmie w ktorej pracuje mamy 4x 2Mbit Polpak (niedlugo podobno ATM) i
    2Mbit GTS po radiu. Czasy reakcji po awariach sa o duzo szybsze przy
    Polpaku niz GTS. Radio traktuj jako ostatecznosc a do routera sobie
    znajdz kogos kto Ci to skonfiguruje raz na zawsze (najlepiej na CISCO).

    p.

  • 6. Data: 2005-05-21 11:29:25
    Od: "Michał" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@N...torun.org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polpaku niz GTS. Radio traktuj jako ostatecznosc a do routera sobie
    > znajdz kogos kto Ci to skonfiguruje raz na zawsze (najlepiej na CISCO).
    Dzięki za dotychczasowe uwagi bardzo cenne zresztą jakby miał ktoś jeszcze
    jakieś doświadczenia będe wdzięczny.

  • 7. Data: 2005-05-21 16:37:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> writes:

    > A jesteś absolutnie pewien, że ceny są porównywalne ? Bo coś mi się to
    > dziwne wydaje. Podaj jakie usługi chcesz kupować, bo AFAIK TPNET po
    > światłowodzie można mieć wyłącznie kupując dostęp ATM,

    Nie, dlaczego? Mozna miec FR po swiatlowodzie. Z tym ze chyba nie wiecej
    niz 2 Mb/s na port, np. na Telindusach chyba nawet na jednym wloknie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2005-05-23 06:29:18
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > Nie, dlaczego? Mozna miec FR po swiatlowodzie. Z tym ze chyba nie wiecej
    > niz 2 Mb/s na port, np. na Telindusach chyba nawet na jednym wloknie.

    Nie jestem pewien. Swego czasu prowadziliśmy dość zażarte rozmowy z Tepsą
    dotyczące realizacji dostępu FR po światłowodzie, aby uniknąć horendalnych
    cen dostępu ATM i pozbyć się load-balancingu. Rozmowa zakończyła się u
    dyr.Sowy, który kategorycznie stwierdził, że nie zamierzają robić żadnych
    precedensów. Być może w tej chwili coś się zmieniło, ale 2Mb/s na włókno nie
    stanowi nie stanowi żadnej zmiany jakościowej, bo zmienia się tylko medium.

    --
    Z#

  • 9. Data: 2005-05-23 13:25:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie jestem pewien.

    Ja to po prostu wiem.

    > Swego czasu prowadziliśmy dość zażarte rozmowy z Tepsą
    > dotyczące realizacji dostępu FR po światłowodzie, aby uniknąć horendalnych
    > cen dostępu ATM i pozbyć się load-balancingu.

    To zupelnie inna sprawa, nie pisalem o szybkosci a o medium.

> [...]
    > stanowi nie stanowi żadnej zmiany jakościowej, bo zmienia się tylko medium.

    Tyle ze miedz moze nie miec odpowiedniego zasiegu, a szklo - owszem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2005-05-23 14:14:38
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Ja to po prostu wiem.

    Nie wspominając już o tym, że można mieć FR po świetle, ale zakończony
    miedzią. ;~)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?