  • 1. Data: 2005-05-21 00:27:19
    Temat: specjalista 3
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    I cóż, jednak się da. I nie trzeba zakładać setek acl-ek w tym celu. Przy
    dzisiejszym DDoSie miałem okazję trafić na kompetentną osobę i już po paru
    minutach znaleźliśmy satysfakcjonujące mnie i możliwe do wykonania
    rozwiązanie. Jakie? Okazało się, że te pakiety są bardzo charakterystyczne
    i można je bardzo precyzyjnie wyfiltrować (nie będę pisał o szczegółach, po
    co pomagać DDoS-erom).

    Myślę, że tym samym można spokojnie zakończyć dyskusję 'da się/nie da się',
    'czepiam się/nie czepiam się'. Da się. Ba, nie jest to trudne. Wymaga tylko
    pewnej wiedzy i odrobiny (naprawdę odrobiny) dobrej woli. :)

    Tak przy okazji -- udało się komuś z Was uzyskać limit w rodzaju 0.5 mbit na
    przychodzące UDP? Do ruchu DNS etc. to aż nadto, a po za tym po UDP
    przychodzą do mnie tylko DDoS-y...

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 2. Data: 2005-05-21 07:28:12
    Temat: Re: specjalista 3
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Neas napisał(a):
> [...]
    > 'czepiam się/nie czepiam się'. Da się. Ba, nie jest to trudne. Wymaga tylko
    > pewnej wiedzy i odrobiny (naprawdę odrobiny) dobrej woli. :)
    i zeby zakonczyc dyskusje trzeba bylo zalozyc 3 watek ....

    > Tak przy okazji -- udało się komuś z Was uzyskać limit w rodzaju 0.5 mbit na
    > przychodzące UDP? Do ruchu DNS etc. to aż nadto, a po za tym po UDP
    > przychodzą do mnie tylko DDoS-y...
    wytnij sobie ruch UDP i sie przekonasz o czym piszesz ...

    --
    Mateusz

  • 3. Data: 2005-05-21 10:56:34
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Mateusz Swatek pisze:

    (...)
    > i zeby zakonczyc dyskusje trzeba bylo zalozyc 3 watek ....

    Masz tu jakieś ciekawsze i bardziej TG wątki, że moje tak Ci przeszkadzają?
    MSZ jest to czepianie dla czepiania się. Kwestia walki z DDoS-em po stronie
    ISP jest jak najbardziej problemem polskiego internetu.

    > wytnij sobie ruch UDP i sie przekonasz o czym piszesz ...

    Kiedyś dla testów wyciąłem. Efekt był znacznie ciekawszy niż przy wycięciu
    całego ruchu łącznie z tcp. Po za tym DDoS-erom zwykle nudzi się
    DDoS-owanie gdy nie widzą efektu swojego DDoS-u.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 4. Data: 2005-05-21 11:04:10
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <x...@c...pl>

> [...]
    > i można je bardzo precyzyjnie wyfiltrować (nie będę pisał o szczegółach,

    to sam nie mogles do tego dojsc i musiales molestowac i grupe i tepse?

> [...]
    > tylko
    > pewnej wiedzy i odrobiny (naprawdę odrobiny) dobrej woli. :)

    Tak tylko ze ta wiedza w pierwszym rzedzie powinna byc u admina,
    az strach pomyslec co by bylo gdyby przy kazdym ddosie w polsce ludzie
    dzwonili
    na helpdeski

    > Tak przy okazji -- udało się komuś z Was uzyskać limit w rodzaju 0.5 mbit
    > na
    > przychodzące UDP? Do ruchu DNS etc. to aż nadto, a po za tym po UDP
    > przychodzą do mnie tylko DDoS-y...

    Proponuje ci poczytac troche o tpc/ip, bo to pytanie jest lekko nieadekwatne
    do tego o co ci chyba chodzi :)

  • 5. Data: 2005-05-21 11:05:38
    Od: Evildoer <e...@N...pl>

    Użytkownik Neas napisał:

> [...]
    >MSZ jest to czepianie dla czepiania się. Kwestia walki z DDoS-em po stronie
    >ISP jest jak najbardziej problemem polskiego internetu.

    I trzeba bylo az 3 watki na ten sam temat zalozyc ?

    --
    Evildoer - evildoer (at) ismedia (dot) pl
    GG : 1192732 - IRCNet : #lublin, #linuxpl

  • 6. Data: 2005-05-21 11:33:26
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Radoslaw HORODNICZY pisze:

    > to sam nie mogles do tego dojsc i musiales molestowac i grupe i tepse?

    I co, sam sobie miałem wyciąć na ich routerach?

    > Tak tylko ze ta wiedza w pierwszym rzedzie powinna byc u admina,
    > az strach pomyslec co by bylo gdyby przy kazdym ddosie w polsce ludzie
    > dzwonili
    > na helpdeski

    Eh, przecież już pisałem kilka razy. U mnie te DDoS-y są z powodzeniem
    wykrywane i filtrowane przez automat. Tylko nic mi to nie daje gdy samo
    łącze jest zapchane.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 7. Data: 2005-05-21 11:50:49
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Radoslaw HORODNICZY pisze:

> [...]

    łącze jest zapchane.

    > Proponuje ci poczytac troche o tpc/ip, bo to pytanie jest lekko
    > nieadekwatne do tego o co ci chyba chodzi :)

    Jeśli DDoSer zaczyna DDoSować i nie widzi natychmiastowego efektu to
    zazwyczaj sobie odpuszcza. :) Wiem, że taki limit na UDP nie jest dobrym
    rozwiązaniem, ale wątpię, żeby udało mi się uzyskać coś bardziej
    wyrafinowanego. Lepsze to niż nic.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 8. Data: 2005-05-21 12:01:32
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Evildoer pisze:

    > I trzeba bylo az 3 watki na ten sam temat zalozyc ?

    Idź na spacer, ładna pogoda, po co się stresować Internetem...

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 9. Data: 2005-05-21 17:29:18
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 21 May 2005 14:01:32 +0200, użyszkodnik Neas <n...@n...invalid>
    napisał:

    > Idź na spacer, ładna pogoda, po co się stresować Internetem...

    od kiedy to ircnet i dzieciaki tam siędzące = Internet ???

    --
    futszaK
    ja pół dnia topilem smutki w cynie i kalafonii

  • 10. Data: 2005-05-21 18:08:51
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    futszaK pisze:

    > od kiedy to ircnet i dzieciaki tam siędzące = Internet ???

    Pisałem o newsach, zresztą wszystko jedno.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl