  • 21. Data: 2009-04-23 17:23:12
    Temat: Re: Wyciszanie - zasilacz
    Od: z <z...@g...pl>

    gargomel pisze:

    > np: abit nf7s, ale to pod amd, inteli też nigdy nie kupowałem bo albo
    > mało wydajne, albo koszmarnie drogie, chociaż trzeba przyznać że
    > ostatnio kuszą serią bardzo małomocowych (20W) procków:O)

    No to jestesmy z innej bajki :-)
    Ja przez 10 lat nie kupowalem amd bo zawsze byly z nim jakies problemy,
    a z intelem na chipsecie intela nigdy.
    Ale to penie jak zwykle uprzedzenia.

    Teraz mam zamiar kupic laptopa hp i wszyscy twierdza ze amd sie bardziej
    grzeje niz intel. :-)

  • 22. Data: 2009-04-23 18:55:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    gargomel pisze:

    > np: abit nf7s, ale to pod amd, inteli też nigdy nie kupowałem bo albo
    > mało wydajne, albo koszmarnie drogie, chociaż trzeba przyznać że
    > ostatnio kuszą serią bardzo małomocowych (20W) procków:O)

    Intel malo wydajny? Chyba sie zatrzymales na etapie P4 i K7.

  • 23. Data: 2009-04-25 09:17:19
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    z pisze:
    > Czy mogę zmniejszyć obroty wentylatora w tym zasilaczu przy założeniu
    > oczywiście, że komp nie będzie max obciążony (poczta, www, TV, mp3) ???

    Tylko automatycznie.

    Inaczej kiedyś cokolwiek (choćby wirus) obciąży system na
    100% i albo spali zasilacz lub elektronikę, albo wywoła
    pożar.

    > Przyszło mi do głowy dodać jeszcze wentylator wyciągający z zasilacza-
    > warto???

    To chcesz wyciszać ten zasilacz czy zwiększać głośność?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 24. Data: 2009-04-27 05:19:08
    Od: z <z...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Inaczej kiedyś cokolwiek (choćby wirus)

    Nie używam i cały czas zakładam ze max obciążenie tego proc to 30 procent.

    > To chcesz wyciszać ten zasilacz czy zwiększać głośność?

    Dokładam wentylator którego nie słychać.
    Czy przepływ powietrza przez zasilacz się nie poprawi?
    Wszak są obudowy z wentylatorami i z przodu i z tyłu.
    To taki bajer tylko jest???

  • 25. Data: 2009-04-27 18:49:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.04.2009 07:19, z pisze:

    > Nie używam i cały czas zakładam ze max obciążenie tego proc to 30 procent.

    Nie używasz wirusów? Same mogą się zacząć używać.

    *Nie wolno* robić takich założeń co do obciążenia mikroproce-
    sora.

    > Dokładam wentylator którego nie słychać.

    *Każdy* wentylator słychać. Cudów nie ma.

    > Czy przepływ powietrza przez zasilacz się nie poprawi?

    Zależy od budowy zasilacza i sposobu dołożenia wentylatora.

    Poza tym poprawienie przepływu nieznacznie tylko zmniejszy
    hałas generowany przez oryginalny wentylator. Dlaczego nie
    wymienić oryginalnego na sterowany termistorem?

    > Wszak są obudowy z wentylatorami i z przodu i z tyłu.
    > To taki bajer tylko jest???

    Ale one zazwyczaj nie są wcale najcichsze -- te wentylatory
    poprawiają chłodzenie kosztem głośności. Poza tym co innego
    dołożenie wentylatora do zasilacza (a o to pytałeś), a co in-
    nego -- do obudowy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 26. Data: 2009-04-27 21:02:27
    Od: z <z...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Nie używasz wirusów? Same mogą się zacząć używać.
    >
    > *Nie wolno* robić takich założeń co do obciążenia mikroproce-
    > sora.

    Po kilkunastu latach przy komputerach mogę powiedzieć że można.
    W pracy Vista64, w domu Ubuntu. I o to Ubuntu mi dokładnie chodzi przy
    małym obciążeniu. Żadnych cudów (nagłych obciążeń w tle) nie zauważyłem
    przez kilka miesięcy zabawy tym systemem.

    > *Każdy* wentylator słychać. Cudów nie ma.

    W każdym razie ja go nie słyszę (5V). Ten dźwięk na pewno nie jest
    głośniejszy niż delikatne popiskiwanie monitora lcd czy naprawdę cichego
    dysku seagate250. (nareszcie trafił mi się cichy dysk :-) )

    > Poza tym poprawienie przepływu nieznacznie tylko zmniejszy
    > hałas generowany przez oryginalny wentylator. Dlaczego nie
    > wymienić oryginalnego na sterowany termistorem?

    Są takie gotowce czy trzeba samemu skonstruować?

    > Ale one zazwyczaj nie są wcale najcichsze -- te wentylatory
    > poprawiają chłodzenie kosztem głośności. Poza tym co innego
    > dołożenie wentylatora do zasilacza (a o to pytałeś), a co in-
    > nego -- do obudowy.

    Mniejsza przestrzeń, mniej powietrza do "przerobu" wolniejsze
    wentylatory - takie różnice
    Dlaczego to ma być bez sensu?

  • 27. Data: 2009-05-03 10:33:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.04.2009 23:02, z pisze:

> [...]
    > małym obciążeniu. Żadnych cudów (nagłych obciążeń w tle) nie zauważyłem
    > przez kilka miesięcy zabawy tym systemem.

    Przykro mi, ale się nie zgadzam.

    Za dużo razy dobrze działający program zawieszał mi się
    przy jakichś niestandardowych danych. Albo na skutek mo-
    jego błędu (na przykład nieskończona pętla w shellu).

    > Są takie gotowce czy trzeba samemu skonstruować?

    Oczywiście, że są gotowce. I to niedrogie. Niestety, zaz-
    wyczaj nie mają regulacji charakterystyki i niekoniecznie
    punkt zwiększenia obrotów musi przypadać na oczekiwaną
    temperaturę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 28. Data: 2009-05-03 13:12:40
    Od: z <z...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Za dużo razy dobrze działający program zawieszał mi się
    > przy jakichś niestandardowych danych. Albo na skutek mo-
    > jego błędu (na przykład nieskończona pętla w shellu).

    Na Ubuntu? Nie zauważyłem.
    Oglądam tv, przeglądam strony www w tle chodzi virtualbox z winXP, i
    tucan do pobierania, słucham mp3. Nic się nie dzieje

    > Oczywiście, że są gotowce. I to niedrogie. Niestety, zaz-
    > wyczaj nie mają regulacji charakterystyki i niekoniecznie
    > punkt zwiększenia obrotów musi przypadać na oczekiwaną
    > temperaturę.

    Czyli szkoda czasu i kasy

    PS. Jak już zacząłem się tak przysłuchiwać to wyszło na to że przed
    wentylatory wybijają się "szumiące" dyski i "brzęczenie-popiskiwanie"
    monitora lcd. tego już nie przeskoczę. Przez najbliższe 2lata inwestycji
    nie przewiduję.

    PS2. Z jaka wielka pogardą spojrzał na mnie pewien sprzedawca jak
    stwierdzilem ze do Pentium E zakladam tylko regulator za 10 zł a nie
    pentagrama za 70 zł.

  • 29. Data: 2009-07-12 14:23:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.05.2009 15:12, z pisze:

    > Na Ubuntu? Nie zauważyłem.

    No to uruchom skrypt shella zawierający nieskończoną pętlę.
    Własny. Po prostu się pomyliłeś pisząc.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |