  • 1. Data: 2009-04-16 19:16:29
    Temat: zwiecha (w/g mnie sprzetowa)
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Witam, nowy komp: Athlon LE-1640, pyta ASUS M2N68-AM, RAM Kingston 2GB
    single, zasilacz Chieftec GPS-350EB-101A, XP Home.

    Komputer czasmi 3-4 razy dziennie, albo raz na 2 dni zawiesza sie, tj.
    ekran staje sie czarny monitor sie wygasza - stan czuwania, lub na
    monitorze pojawiaja sie paski. Do zawieszonego komputera nie ma dostepu
    przez net, wiec wnioskuje ze system staje. Przypuszczam jednak, ze nie
    jest to problem systemu, gdyz po pierwsze system jest swiezy a po drugie
    nie ma zadnych sladow w zdarzeniach ze nastapija jakas awaria.
    Jutro zaczynam od wymiany zasilacza :|
    Co potem? Co radzicie?

  • 2. Data: 2009-04-16 19:47:25
    Temat: Re: zwiecha (w/g mnie sprzetowa)
    Od: legus <l...@p...pl>

    <ciach>
    Witam,
    Ja to bym na początek, bez niepotrzebnej wymiany sprzętu, sprawdził
    pamięć np. memtestem, sprawdziłbym również czy temp. nie są za wysokie.
    Ale to tak moim zdaniem.
    Pozdrawiam legus

  • 3. Data: 2009-04-16 20:00:14
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > Ja to bym na początek, bez niepotrzebnej wymiany sprzętu, sprawdził
    > pamięć np. memtestem, sprawdziłbym również czy temp. nie są za wysokie.
    tak, racja, memtesta zrobie, temperatura jest ok.
    dam znac czy jest poprawa :)

  • 4. Data: 2009-04-17 07:27:30
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak, racja, memtesta zrobie, temperatura jest ok.
    > dam znac czy jest poprawa :)

    Do tego jakiś system LiveCd i odpalić na jeden dzień. Jak działa
    normalnie, to wina systemu.

    Damian

  • 5. Data: 2009-04-17 12:15:09
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Witam, nowy komp: Athlon LE-1640, pyta ASUS M2N68-AM, RAM Kingston 2GB
    > single, zasilacz Chieftec GPS-350EB-101A, XP Home.

    jeżeli to Asus to bardzo często zwiechę powoduje sterownik od karty
    sieciowej zintegrowanej. Ostatnio walczyłem z innym co prawda Asusem i
    pomogło dopiero wstawienie poczciwego Realteka 8139 by zwiechy znikły.

  • 6. Data: 2009-04-19 14:03:19
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    legus pisze:
> [...]
    > Ja to bym na początek, bez niepotrzebnej wymiany sprzętu, sprawdził
    > pamięć np. memtestem, sprawdziłbym również czy temp. nie są za wysokie.

    Tylko pamiętaj, że jak zasilacz sypie napięcia przypadkowe ( tzw.
    szpilki ) to wtedy można dobrą pamięć posłać na śmietnik, a ona nic nie
    winna;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|