  • 1. Data: 2009-04-18 00:46:59
    Temat: Wyciszanie - zasilacz
    Od: z <z...@g...pl>

    Wyciszyłem co mogłem ale został jeszcze zasilacz.
    Feel III-400W
    Na pokładzie:
    Pentium E 1,8
    Asus P5B-MX ze zintegrowaną grafą 3 giga ram
    Tuner telewizyjny
    2 dyski sata
    SB1024
    Czy mogę zmniejszyć obroty wentylatora w tym zasilaczu przy założeniu
    oczywiście, że komp nie będzie max obciążony (poczta, www, TV, mp3) ???

    Przyszło mi do głowy dodać jeszcze wentylator wyciągający z zasilacza-
    warto???

  • 2. Data: 2009-04-18 05:41:31
    Temat: Re: Wyciszanie - zasilacz
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Przyszło mi do głowy dodać jeszcze wentylator wyciągający z zasilacza-
    > warto???

    Lepiej wymienić wentylator w zasilaczu i jak będzie zbyt głośny to dodać
    rezystor.

  • 3. Data: 2009-04-18 07:19:36
    Od: z <z...@g...pl>

    qwerty pisze:

    > Lepiej wymienić wentylator w zasilaczu i jak będzie zbyt głośny to dodać
    > rezystor.

    Wentylator w tym zasilaczu jest duży i dość cichy ale ja chcę pójść
    dalej. Kilka godzin to wszystko śmiga i nic nadzwyczajnego się nie
    dzieje. Obroty wentylatora zmniejszyłem i jest git.
    Tylko to nie są żarty. Kiedyś zasilacze ciągnęły do grobu resztę
    podzespołów. Czy Feel III ma jakieś zabezpieczenia? Nie jestem na
    bieżąco ze sprzętem.
    Lukam sobie na napięcia: 1,34V i 12,51

  • 4. Data: 2009-04-18 09:34:23
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > Tylko to nie są żarty. Kiedyś zasilacze ciągnęły do grobu resztę
    > podzespołów. Czy Feel III ma jakieś zabezpieczenia? Nie jestem na bieżąco
    ----------------------------
    Lookanie na napięcia nic Ci nie pomoże. Jak się elementy przegrzeją
    to po prostu padną bez ostrzeżenia. Jeśli chcesz ten zasilacz wyciszyć
    to bezpieczniej jest odkręcić od obudowy wentylator i podkleić go na
    miękkich podkładkach. Sam zasilacz też można dodatkowo na
    gumowych i/lub korkowych podkładkach zamocować.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2009-04-18 13:08:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    z pisze:
> [...]
    > oczywiście, że komp nie będzie max obciążony (poczta, www, TV, mp3) ???

    > Przyszło mi do głowy dodać jeszcze wentylator wyciągający z zasilacza-
    Niezbyt. Po co to samo powietrze traktować 2ma wentylatorami, skoro
    jeden wywołuje wystarczający przepływ? Dwa wentylatory najwyżej
    zniwelowały by spręż (opór powietrza) w zasilaczu, wymuszając większy
    przepływ, niż mógłby wywołać jeden wentylator, ale tobie już ten jeden
    wystarcza, więc sensu nie ma.
    Jeśli nie masz wentylatora wyciągającego powietrze z _obudowy_ to raczej
    warto dołożyć, ale pod warunkiem wycięcia kratki (blachy dziurkowanej)
    oraz/lub zamontowanie go na dystansie (by nie był zaraz przy blasze
    obudowy), i tutaj najlepiej dać coś "regulowanego temperaturowo" np
    arctic fan 2tc albo coś większego (jak tam miejsce pozwoli, im większa
    średnica a mniejsze obroty tym lepiej). Wtedy spadnie ogólna temperatura
    w obudowie, przez zasilacz będzie przepływało zimniejsze powietrze,
    czyli do jego schłodzenia będzie go wystarczało mniej (i wentylator
    będzie mógł kręcić się wolniej). W dodatku ten zasilacz (o ile się nie
    mylę) to ma jakąś skąpą regulację wentylatora w funkcji temperatury,
    więc jeśli go zmieniasz to warto podłączyć zasilanie "tam gdzie był
    oryginał"

    Tak czy inaczej - dobre (np akasa albo tani arcic) wentylatory duże i
    niskoobrotowe (np 600obr) są prawie nie słyszalne (a przynajmniej
    prawie-dowolny dysk je zagłusza) pod warunkiem sensownego montażu (tzn
    nie wprost na gołą blachę z dziurkami, jak to bywa z tyłu obudowy).
    Jeśli chcesz wyciszyć - to może warto wstawić ich więcej, ale bardzo
    wolno się kręcące.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-04-18 16:25:33
    Od: z <z...@g...pl>

    Dzięki wielkie.

    A jak się będzie spisywała stale otwarta obudowa zamiast wyciągających
    wentylatorów?
    Tak jakoś wychodzi ze ciągle mam otwartą :-)

    PS. jest jeszcze opcja zasilacza poza obudową z tyłu żeby zasilacz miał
    jak najchłodniej
    Kiedyś widziałem w sprzedaży zasilacze z chłodzeniem pasywnym jakoś
    teraz nie mogę namierzyć.

  • 7. Data: 2009-04-18 17:05:03
    Od: BartekK <s...@N...org>

    z pisze:
    > A jak się będzie spisywała stale otwarta obudowa zamiast wyciągających
    > wentylatorów?
    Gorzej. Sam np procesor będzie może i zimniejszy, bo wentylator będzie
    zasysał powietrze "z zewnątrz", ale ogólnie temperatura wzrośnie. Przy
    zamkniętej obudowie następuje wymiana całego powietrza w obudowie (przy
    użyciu ciągu wentylatora zasilacza + ew. dodatkowego z tyłu oraz
    wspomagane unoszeniem ciepłego do gory), łatwo to dość zaobserwować
    dymem z papierosa/kadzidełka - gdziekolwiek go nie wdmuchnąć przez
    kratkę/przód, za chwilę nie będzie go w obudowie. Gdy obudowa jest
    otwarta - powietrze jest jedynie mieszane w kółko i są obszary gdzie
    wcale nie jest wymieniane. W dodatku zasilacz wyrzuca ciepłe z tyłu,
    równocześnie ciągnąc powietrze z całego swojego otoczenia przez dziurki,
    z czego część ... to to samo powietrze z jego tyłu, więc się "zapętla"
    podgrzewając ciągle to samo powietrze w kółko.

    > PS. jest jeszcze opcja zasilacza poza obudową z tyłu żeby zasilacz miał
    > jak najchłodniej
    Bez przesady, w dodatku powstaje tu ten sam problem co powyżej. Ciężko
    coś o małej objętości skutecznie chłodzić znacznym przepływem powietrza,
    chyba żeby zrobić jakiś tunel..

    > Kiedyś widziałem w sprzedaży zasilacze z chłodzeniem pasywnym jakoś
    > teraz nie mogę namierzyć.
    Pasywne są okrutnie drogie, i dość ciepłe podczas pracy. Do tego zestawu
    - nie wiem czy jest sens, bo w cenie takiego zasilacza byś już zmienił
    płytę + procesor na jakiś 45nm c2d który byłby dużo zimniejszy i mniej
    prądożerny - dzięki czemu też cichszy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-04-18 21:32:30
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzownik "z" napisał:
    A jak się będzie spisywała stale otwarta obudowa zamiast wyciągających
    > wentylatorów? Tak jakoś wychodzi ze ciągle mam otwartą :-)

    musiał byś założyć stary radiator na grafikę a na procek jakiś 3razy większy
    czerniony radiator (nie produkują takich do kompów wiec pozostaje samoróbka)

    > PS. jest jeszcze opcja zasilacza poza obudową z tyłu żeby zasilacz miał
    > jak najchłodniej

    zasilacze są tak skopane że nic ci to nie da, bo one mają swoje radiatory w
    metalowej puszce, a jak byś ją otworzył to miał być bebechy pod napięciem na
    wierzchu:O(

    pasywne w sprzedarzy są, tylko nie wiedzieć czemu są kosmiczni drogie (a
    wystarczyło by wyciągnąć radiator na wierzch tak jak to robiono we
    wzmacniaczach, ale widać partactwo z hin przychodzi niestety:O(

  • 9. Data: 2009-04-19 22:33:15
    Od: z <z...@g...pl>

    gargomel pisze:

    > musiał byś założyć stary radiator na grafikę a na procek jakiś 3razy
    > większy czerniony radiator (nie produkują takich do kompów wiec
    > pozostaje samoróbka)

    Grafika zintegrowana
    Procesora już nie słychać (30 stopni)
    Chyba najgorętszy jest chipset (50 stopni)

    Tylko w zasilaczu nie wiem co się dzieje (przydałby się termometr)
    Więc pytam czy ktoś już to trenował w tym sprzęcie.
    Padnie po tygodniu czy nawet zmiany nie zauważy? :-)

    PS. Cały czas piszę o poczcie i www

  • 10. Data: 2009-04-20 14:06:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy Feel III ma jakieś zabezpieczenia? Nie jestem na bieżąco ze sprzętem.

    Akurat mam wstręt do Feel. Wolę coś droższego, niekoniecznie mocniejszego, ale
    pewniejszego.