  • 41. Data: 2011-11-04 14:38:06
    Temat: Re: Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 11:06:39 +0100, MZ napisał(a):

    > No i? Czujnik w klamrze pasa nadal podaje sygnał "nie zapięty pas" ale
    > komputer po wykonaniu tej sekwencji nie uruchamia kontrolki alarmowej na
    > desce i beepera (nie miga czerwona ikonka, nie słychać dźwięku "bing
    > bing"). Czego jeszcze nie rozumiesz?

    Niby dlaczego on ma podawać sygnał "pas niezapięty" skoro w slot klamry
    pasa jest wpięty element który mówi czujnikowi "pas jest zapięty"?

    --
    Jacek

  • 42. Data: 2011-11-04 14:40:36
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-11-04 14:02, Agent pisze:
    > W toyocie też jest kombinacja. Wyłącza tylko biper ale kontrolka na
    > desce miga. Czy uzbraja poduszke to nie wiem.

    Tak na prawdę to należy patrzeć na to z jakim modelem toyoty mamy do
    czynienia, bo w takim yarisie nie ma czujnika wagowego i jest tylko
    prosty mechanizm który ma za zadanie podać dane czy pas jest zapięty czy
    nie, natomiast w wyższych modelach już jest zupełnie inaczej.

    Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, że nawet przy zapiętych pasach
    poduszka podczas dzwonu nie musi wystrzelić a winne mogą być czujniki
    uderzeniowe. Jest spore prawdopodobieństwo że poduszka nie wystrzeli
    przy klasycznym najechaniu na tył pojazdu.

  • 43. Data: 2011-11-04 14:55:54
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 4 Nov 2011 14:38:06 +0100, Jacek Maciejewski na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Niby dlaczego on ma podawać sygnał "pas niezapięty" skoro w slot klamry
    > pasa jest wpięty element który mówi czujnikowi "pas jest zapięty"?

    Nie jest :) Przeczytaj dokładnie to do czego się odniosłeś w pierwszym
    poście oraz 1 wcześniej :)

    "Mądry, kto błędy swoje dostrzega. S. Mrożek"

  • 44. Data: 2011-11-04 15:40:45
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jacek Maciejewski

    > Niby dlaczego on ma podawać sygnał "pas niezapięty" skoro w slot klamry
    > pasa jest wpięty element który mówi czujnikowi "pas jest zapięty"?

    Piłeś -- nie pisz.

  • 45. Data: 2011-11-04 17:18:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2011 14:55:54 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > Nie jest :) Przeczytaj dokładnie to do czego się odniosłeś w pierwszym
    > poście oraz 1 wcześniej :)

    Ja nic niepokojącego nie widzę w swoim komentarzu. IMO jesli czujnik po
    wpięciu bądż klamry pasa bądź adekwatnego elementu wyłączy kontrolkę na
    pulpicie to ten sam sygnał da znać komputerowi że pas jest zapięyty. Nie
    bardzo widzę powodu dla którego kontrolka by miała gasnąć a komputer nie
    uzbrajał poduszki, zwłaszcza ze ta kontrolka też jest sterowana przez
    komputer.
    --
    Jacek

  • 46. Data: 2011-11-04 17:51:23
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Ja nic niepokojącego nie widzę w swoim komentarzu.
    Jak większość ludzi których nie nauczono czytać ze zrozumieniem.

> [...]
    > bardzo widzę powodu dla którego kontrolka by miała gasnąć a komputer nie
    > uzbrajał poduszki, zwłaszcza ze ta kontrolka też jest sterowana przez
    Wątek dyskusji w którym postanowiłeś się radośnie poudzielać traktuje
    właśnie o tym, ze w niektórych autach brak zapięcia pasa deaktywuje
    poduszkę. I że zamiast tego można wyłączyć kombinacją stacyjka/pas
    WYŁĄCZNIE sygnalizację niezapiętych pasów, bez oszukiwania systemu
    wkładkami że pas został zapięty. System SRS to współdziałanie napinacza
    pasów i poduszek mające zmniejszyć obrażenia człowieka przypiętego
    pasami do fotela. Jeśli jeden z elementów systemu działa wadliwie (bo
    np. ktoś go postanowił oszukać blaszką w zatrzask pasa a człowiek nie
    jest przypięty do fotela) to system nie zadziała prawidłowo. Dotarło w
    końcu?

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 47. Data: 2011-11-04 18:31:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 17:51:23 +0100, MZ napisał(a):

    > Jak większość ludzi których nie nauczono czytać ze zrozumieniem.
    Zrozumienie tekstu przydało by się tobie.

    k nie
    > jest przypięty do fotela) to system nie zadziała prawidłowo. Dotarło w
    > końcu?
    Mysl jaką z uporem usiłuję wtłoczyć w wasze głowy jest w skrócie taka:
    Jeśli zdemobilizujemy czujniki niezapięcia pasa to komputer będzie uważał
    pas za zapięty. Dociera?

    --
    Jacek

  • 48. Data: 2011-11-04 19:34:45
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Mysl jaką z uporem usiłuję wtłoczyć w wasze głowy jest w skrócie taka:
    > Jeśli zdemobilizujemy czujniki niezapięcia pasa to komputer będzie uważał

    Naprawdę jesteś tak tępy czy perfekcyjnie udajesz? Mimo twoich zwidów tu
    nikt nie kwestionuje że oszukanie czujnika zapięcia pasa spowoduje że
    komputer poduszek zadziała normalnie i uzbroi poduszki. Wcinasz się ze
    swoimi "rewelacjami" ni z gruszki ni z pietruszki. A tak poza tym to
    widziałeś kiedyś skutki wystrzału poduszki kierowcy bez zapiętych pasów?
    Może sam spróbuj i podzielisz się wrażeniami? A na koniec faktycznie tak
    jak już napisali - piłeś, nie pisz.

  • 49. Data: 2011-11-05 16:03:46
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Sądząc po powyższym zdaniu, Twojej głowie to by i tak nie zaszkodziło....
    >
    > :)

    Ale seplenina wyszła. Ale nieważne, widać tak czepiam się ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2011-11-07 16:30:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2011 18:31:18 +0100, w <1mc1l5thrczk6$.6oaobzcqc062.dlg@40tude.net>,
    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Mysl jaką z uporem usiłuję wtłoczyć w wasze głowy jest w skrócie taka:
    > Jeśli zdemobilizujemy czujniki niezapięcia pasa to komputer będzie uważał
    > pas za zapięty. Dociera?

    To nie trafiłeś z podwątkiem:

    Przeczytaj sobie jeszcze raz:
    > Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
    > prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer, ale komputer dalej wie że pas
    > nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?

    Mowa jest o sekwencji działań wyłączających kontrolkę na desce, a nie
    wetkniętej klamrze paska.