  • 61. Data: 2018-01-25 18:23:48
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-01-2018 o 18:16, r...@k...pl pisze:

    > Czyli zmuszałeś kogoś do zmniejszenia prędkości mimo, że pierwszy wjechał na
    > lewy pas

    Czego nie zrozumiałeś z powyższej wypowiedzi?
    Bo z odpowiedzi wynika że nic.

    Następnym razem proponuję, więcej czytać, a mniej pisać, to pomaga na
    takie sytuacje.

    HINT: (jakby nadal było za trudne) - nic nie było o tym kto pierwszy
    wjechał na lewy pas.
    Była mowa o jeździe tymże lewym pasem, podczas np. wyprzedzania
    kawalkady tirów na prawym.
    I sytuacji dogonienia mnie przez szybszego (który mógł wjechać na ten
    pas na poprzednim wjeździe, podczas gdy ja na nim byłem od 100 km).

  • 62. Data: 2018-01-25 18:28:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jan 2018 17:05:15 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Tyle że Dustera pozbyłem się prawie rok temu......

    Pisałeś o tym Dusterze tutaj? Zastanawiam się nad tym autem w
    automacie.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2018-01-25 19:07:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2018 o 18:07, p...@g...com pisze:
    > --A nie we wszystkich
    >
    > No nie mów że w Niemczech prawym wyprzedzasz ;-)

    Raczej nie - bo tam malo szeryfów, ale wolno czy nie?

    Shrek

  • 64. Data: 2018-01-25 19:44:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-01-2018 o 18:28, Marek pisze:

    > Pisałeś o tym Dusterze tutaj? Zastanawiam się nad tym autem w automacie.

    To szybko idź szukać czegoś innego i przestań się zastanawiać.

    Dacia to pasmo porażek, jedna awaria goni drugą, a serwis nic nie jest w
    stanie zrobić.
    Mój już z fabryki wyjechał zepsuty, 9 miesięcy trwała naprawa pierwszego
    problemu.
    Następne sypały się jak z rękawa.

    Sprzedałem gniota po 3,5 roku, bo miałem dość cotygodniowych wizyt w
    serwisie, nie przynoszących efektu.

  • 65. Data: 2018-01-25 20:57:05
    Od: p...@g...com

    Nie wolno. W Austrii też nie. Ciekawi mnie Skandynawia bo że jesteśmy jedyni w EU to
    nie uwierzę ;-)

  • 66. Data: 2018-01-25 21:05:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2018 o 20:57, p...@g...com pisze:
    > Nie wolno. W Austrii też nie. Ciekawi mnie Skandynawia bo że jesteśmy jedyni w EU
    to nie uwierzę ;-)

    Poza Germanią i Skandynawią też jest Europa:P

    Czechosłowacja?

    Shrek

  • 67. Data: 2018-01-26 07:53:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 18:05, Marek S pisze:

    > Serio tak uważasz???
    >
    > 40km/h (punkt A)
    > https://drive.google.com/file/d/1f3DY7LA_ql9t8ARDQeb
    -D-sQiKvNXV2H/view?usp=sharing

    > 60km/h (punkt B)
    > https://drive.google.com/file/d/1rte6Qv2dD3Sut7BPogV
    drS4lV5axYCoW/view?usp=sharing

    > 80km/h (punkt C)
    > https://drive.google.com/file/d/12C_Y4yDvSoIprxaqVsu
    Ei1FB6kLJ6iPP/view?usp=sharing

    > Aby bardziej obrazowo sytuację przedstawić: wiesz jaką prędkość w
    > punkcie B gdy przy kolejnej próbie hamowałem z 80km/h? Pewnie nie
    > zgadniesz: 60km/h. Czyli na mega długim odcinku zwolniłem zaledwie o
    > 20km/h a skuteczność hamulców ujawniła się dopiero w końcowej fazie
    > hamowania.

    > Zależy kto kierował BMW. Bo jeśli Szydło, to kierowca Skody zawinił
    > choćby faktem przyjścia na świat :-D

    Korzystałem z tego wykresu:
    http://jackiewiczowie.blogspot.com/2013/12/predkosc-
    samochodu-droga-hamowania.html

    Takich wykresów jest w sieci więcej.

    Dopiero ok. 15-20 km/h widać gwałtowniejsze hamowanie. Tak - uważam że
    droga hamowania od 100 do 50 jest dłuższa niż od 50 do 0, ale niewiele.
    Ps. Nie mnie oceniać stan Twojego auta i hamulców :-) Poza tym na
    załączonych ilustracjach hamujesz do 0, a ja pisałem o hamowaniu o 50
    km/h (bez względu na prędkość początkową).

    T.

  • 68. Data: 2018-01-26 10:59:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 20:57, p...@g...com pisze:
    > Nie wolno. W Austrii też nie. Ciekawi mnie Skandynawia bo że jesteśmy jedyni w EU
    to nie uwierzę ;-)

    To jak tam jest?
    Gdy wlecze się ktoś na lewym pasie wtedy zwalnia prawy pas?

  • 69. Data: 2018-01-26 11:42:51
    Od: p...@g...com

    --To jak tam jest? Gdy wlecze się ktoś na lewym pasie wtedy zwalnia prawy pas?

    nie, jest przeciez obowiazek jazdy prawym pasem ktory jest zasadniczo przestrzegany
    problemy pojawiaja sie kiedy ktos przegina np Flixbus albo jakies dostawczaki, dwa (z
    trzech) pasow zajete a ten wparowuje na lewy z predkoscia 110 km/h, pare takich
    chamskich zagran juz nagralem ale nasz Lorek tez ma swoje za uszami :-)

    czasami TIR-y robia takie numery (RO i LV to moi faworyci)

    ciekawe zjawisko obserwuje na A20 (2 pasy) tam Niemcom czasami puszczaja nerwy bo
    prawym ciagna TIR-y (ale z duzymi odstepami) a na lewym sznurek aut i jak to w zyciu
    bywa jeden ma jaguara a drugi matiza wiec waz sie rozciaga bo ten w matizie ma cykora
    ze nie wbije sie pozniej na lewy i ciagnie w tempie zolwia lewym co wpienia tego w
    jagu i hop juz bierze go prawym.

  • 70. Data: 2018-01-26 20:02:43
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.01.2018 o 08:28 <p...@g...com> pisze:

    > czyli 102 km/h. I z taką prędkością filmujący zabiera się za
    > wyprzedzanie na autostradzie...

    Jeśli byłby świeżym kierowcą i rzecz działaby się za kilka miesięcy to i
    tak by przekroczył dozwolona dla niego prędkość.
    Zwolennicy zakazu wyprzedzania dla ciężarówek będą teraz musieli wymyślić
    zakaz wyprzedzania dla zielonolistkowców.

    --
    SW3
    ----