  • 11. Data: 2019-02-02 11:03:56
    Temat: Re: Wys?u?one kompy, co z nimi?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    m...@s...com <m...@s...com> napisał(a):
    > Prawda, ale raspberry pi i peryferia trzeba kupić, a tu jest sprzęt za
    > darmo...

    Ale prąd nie jest za darmo. Jeśli coś ma działać 24 godziny na dobę przez
    wiele miesięcy, to Raspberry Pi zwróci się w porównaniu do starej
    stacjonarki.

    > Jak wyżej, jest sprzęt, można zrobić coś bez nakładów finansowych albo
    > prawie. Twórca wątku nie pytał na jakim sprzęcie będzie najlepiej
    > działał odtwarzacz czy emulator, ale co z takim sprzętem można zrobić,
    > żeby jeszcze przez chwilę nie wylądował w śmieciach. Może komuś akurat
    > takie rozwiązanie starczy.

    Zrobić można wszystko, ale trzeba uwzględnić właśnie takie dodatkowe rzeczy
    jak prąd, awaryjność czy gabaryty.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2019-02-02 14:27:41
    Temat: Re: Wysłużone kompy, co z nimi?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-02-01 o 10:03, Irek.N. pisze:

    > Co z takimi sprzętami robicie?

    Sprawdzamy ile wytrzyma Żona. Tzn. ile można gratów zgromadzić, zanim
    się wścieknie;-)

    > Wiem, że mogę oddać do utylizacji, ale jakoś szkoda mi zezłomować.

    No pewnie, że szkoda. Taki lap z żywym portem LPT, top skarb. Dodatkowy
    monitor też skarb. A napędy dyskietek 5 i 1/4 toż to Panie skarb nad skarby.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2019-02-02 14:27:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 01/02/2019 10:03, Irek.N. wrote:
    > Co z takimi sprzętami robicie?

    Przechowuje. Za jakieś 20 lat to będzie retro. Będzie się dało na tym
    zarobić lub po prostu mieć dla szpanu. Dodatkowo ot technologia Pb więc
    po wymianie kondensatgorów nie powinno nic się dziać.

  • 14. Data: 2019-02-02 18:07:37
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 02.02.2019 11:03, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Ale prąd nie jest za darmo. Jeśli coś ma działać 24 godziny na dobę
    > przez wiele miesięcy, to Raspberry Pi zwróci się w porównaniu do starej
    > stacjonarki.

    Poza tym Taspberry Pi są tanie. Tak tanie, że kilka płytek Zero i Zero W
    trzymam w podręcznym zbiorze części, w razie gdyby były mi kiedyś
    potrzebne w jakimś projekcie. Starsze wersje "dużych" płytek też leżą
    luzem, w podobnym celu. RasPi można po prostu traktować jak element
    elektroniczny, który trzyma się na warsztacie, bo może być przydatny.

    > Zrobić można wszystko, ale trzeba uwzględnić właśnie takie dodatkowe
    > rzeczy jak prąd, awaryjność czy gabaryty.

    Nie wspominając o chłodzeniu, szumiących wentylatorach itp. :)

    Jasne - stary komputer można wykorzystać w tym celu, jednak mnie taka
    idea nie przekonuje. Jeśli angażowałbym czas i siły w projekt budowy
    jakiegoś "automatu do gier". to zakup odpowiedniej płytki byłby
    niewielkim wydatkiem, w porównaniu ze skalą całego projektu.

  • 15. Data: 2019-02-03 21:23:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.02.2019 o 14:27, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Sprawdzamy ile wytrzyma Żona. Tzn. ile można gratów zgromadzić, zanim
    > się wścieknie;-)
    Ja tu widzę pewien problem, bo Koleżanka Małżonka (KM) w zależności od
    humoru/dnia cyklu/pogody/nastroju (niepotrzebne skreślić) ma baaardzo
    różny poziom tolerancji. W przypadku kumulacji negatywnych czynników
    przeszkadza jej nawet zapasowy pilot do bramy w skrzynce na klucze.
    Jeżeli ktoś ma stabilną pod tym względem KM, to tylko pogratulować.
    Jacek

  • 16. Data: 2019-02-03 21:30:58
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-02-03 21:23, Jacek wrote:

> [...]
    > przeszkadza jej nawet zapasowy pilot do bramy w skrzynce na klucze.
    > Jeżeli ktoś ma stabilną pod tym względem KM, to tylko pogratulować.

    lub/i strych.

    Niestety (wiem po sobie) brak strychu jest powaznym problemem.

    Wlodek

  • 17. Data: 2019-02-03 23:14:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 21:30, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> [...]
    Pocieszę Cię że większość KM tak ma ;)

    > lub/i strych.
    >
    > Niestety (wiem po sobie) brak strychu jest powaznym problemem.
    Piwnica duża lepsza bo ma normalne schody a nie drabinę no i cieplej w
    zimie.
    Wiem bo mam :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2019-02-04 12:06:58
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Irek.N. wrote:

    > Pytanie. Mam dwa notebooki, sprawne, ale stare i dla mnie nie do użycia.
    > Podobnie z stacjonarnymi, niby kompletne, ale jakieś takie przestarzałe.
    > Mają na sobie naklejki z OS-em, więc teoretycznie da się z nich
    > korzystać, choć to XP.
    >
    > Co z takimi sprzętami robicie?
    > Wiem, że mogę oddać do utylizacji, ale jakoś szkoda mi zezłomować.
    > Wiem, że na pewno już ich nie chcę, ale nie znam też nikogo, komu mogły
    > by się do czegoś przydać.
    > Zagwozdkę mam po prostu :(
    >
    > Irek.N.
    Oddaj tym co miasto codziennie przemierzają, pchając przed sobą nędzny
    wózek.
    Na pewno się ucieszą a zarobione pieniążki humor im poprawią. :)

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 19. Data: 2019-02-04 12:49:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.02.2019 o 23:14, Janusz pisze:
    > Pocieszę Cię że większość KM tak ma ;)
    Dzięki! To się cieszę, że mój egzemplarz nie odbiega od normy.
    Jacek

  • 20. Data: 2019-02-04 12:51:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Irek.N. <t...@j...taki.jest> wrote:

    > Wiem, że na pewno już ich nie chcę, ale nie znam też nikogo, komu mogły
    > by się do czegoś przydać.

    Dawno temu (z rok) na grupie Elektronika na Facebooku jeden chłopak (Kamil
    Sochacki lub podobnie) pisał, że projektuje PCB na telefonie, bo nie ma
    swojego komputera. Może warto się tam odezwać? Na pewno ktoś by wziął i
    jeszcze podziękował.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika