  • 1. Data: 2017-11-08 20:26:01
    Temat: Wyswietlacze 2x16 znaków
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Gdzie kupujecie wyswietlacze LCD starego typu, takie z zielono-żółtym
    podświetleniem?

    Myślę o wyświetlaczu Hantronix HDM16216L-7-E30T lub HDM16216L-7-E30F.
    Płytka jest długości 122x44mm, ekran 99x24mm.
    Dwa rzędy po 16 znaków.

    Gdzie szukać większej ilości takich wyświetlaczy? (50-100 sztuk).

  • 2. Data: 2017-11-08 20:53:25
    Temat: Re: Wyswietlacze 2x16 znaków
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/8/2017 8:26 PM, Pszemol wrote:
    > Gdzie kupujecie wyswietlacze LCD starego typu, takie z zielono-żółtym
    > podświetleniem?

    na ali.

    > Myślę o wyświetlaczu Hantronix HDM16216L-7-E30T lub HDM16216L-7-E30F.
    > Płytka jest długości 122x44mm, ekran 99x24mm.
    > Dwa rzędy po 16 znaków.

    Pełno tego.

    https://www.aliexpress.com/w/wholesale-16x2-lcd.html

    Kilka z takimi wymiarami znajdziesz, choć akurat na zielony nie
    trafiłem. Zwróć uwagę nie chińczycy czasem nazywają je "Yellow" a nie
    "Green".

    > Gdzie szukać większej ilości takich wyświetlaczy? (50-100 sztuk).

    Chińczyk sprzeda i milion. Dla nich to nie problem. I rabat da.

  • 3. Data: 2017-11-08 22:24:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > na ali.

    > Pełno tego.

    Tylko Ci się tak zdaje...

> [...]
    >
    > Kilka z takimi wymiarami znajdziesz, choć akurat na zielony nie
    > trafiłem. Zwróć uwagę nie chińczycy czasem nazywają je "Yellow" a nie

    Nie widzę ani jednego.

    > Chińczyk sprzeda i milion. Dla nich to nie problem. I rabat da.

    Niestety nie chodzi o byle jaki wyswietlacz.
    Nie pchałbym się wtedy w przestarzałą technologię i kupiłbym jakiś OLED.

    Chodzi o wyswietlacz kompatybilny do tego co podałem - cyfra 7 w modelu
    oznacza rozmiar, potem E30 oznacza rozszerzony zakres temperatur pracy i
    kąt patrzenia 6:00. Rozszerzony zakres temperatur oznacza -20C-70C.

  • 4. Data: 2017-11-09 06:10:29
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/08/17 14:26, Pszemol wrote:
> [...]
    > Dwa rzędy po 16 znaków.
    >
    > Gdzie szukać większej ilości takich wyświetlaczy? (50-100 sztuk).

    Coś takiego może być?
    http://www.buydisplay.com/default/1602-16x2-lcd-big-
    character-display-module-hd44780-bezel-black-on-yg

    Jacek.

  • 5. Data: 2017-11-09 08:33:32
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    > Chodzi o wyswietlacz kompatybilny do tego co podałem - cyfra 7 w modelu
    > oznacza rozmiar, potem E30 oznacza rozszerzony zakres temperatur pracy i
    > kąt patrzenia 6:00. Rozszerzony zakres temperatur oznacza -20C-70C.

    może taki podejdzie?
    http://www.artronic.eu/pl/p/LCD-AC-1602C-YIY-YG-E6-C
    /1023

  • 6. Data: 2017-11-09 10:54:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomotron <t...@o...pl> wrote:

    > może taki podejdzie?
    > http://www.artronic.eu/pl/p/LCD-AC-1602C-YIY-YG-E6-C
    /1023

    Może by podszedł, gdyby mieli coś na stanie... z tego co widzę nie mają ani
    jednej sztuki... :-(

  • 7. Data: 2017-11-09 10:54:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

    > Coś takiego może być?
    > http://www.buydisplay.com/default/1602-16x2-lcd-big-
    character-display-module-hd44780-bezel-black-on-yg

    Wygląda identycznie. Kupię kilka sztuk na próbę do przetestowania to się
    przekonamy czy podejdzie :-)

    Jak Ty ich znalazłeś??

  • 8. Data: 2017-11-09 11:06:18
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    W dniu 09-11-2017 o 10:54, Pszemol pisze:

    /1023

    > Może by podszedł, gdyby mieli coś na stanie... z tego co widzę nie mają ani
    > jednej sztuki... :-(

    faktycznie brak, tego nie zauważyłem, ale mają z podświetlaniem białym -
    osobiście kupiłem, podświetlanie pod całym lcd, nie przez pojedynczą
    diode led. Ładnie i wyraźnie świeci.

  • 9. Data: 2017-11-09 14:34:24
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomotron <t...@o...pl> wrote:

    > faktycznie brak, tego nie zauważyłem, ale mają z podświetlaniem białym -
    > osobiście kupiłem, podświetlanie pod całym lcd, nie przez pojedynczą
    > diode led. Ładnie i wyraźnie świeci.

    To samo szkło/kryształ tylko biały led zamiast żółto-zielonego?
    Sprawdzales moze jak sie zachowują w ekstremalnych temperaturach?
    Czy mają wbudowaną kompensację napięcia sterującego kontrastem czy
    zewnętrznie trzeba korygować?

  • 10. Data: 2017-11-09 15:07:19
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    > To samo szkło/kryształ tylko biały led zamiast żółto-zielonego?
    tak, jak pisałem, podświetlanie pod całym lcd, równiutko podświetla,
    oczywiście troszkę prądu żłopie a nie jak w innych tylko 20-30mA

    > Sprawdzales moze jak sie zachowują w ekstremalnych temperaturach?
    > Czy mają wbudowaną kompensację napięcia sterującego kontrastem czy
    > zewnętrznie trzeba korygować?
    Pracuje w komfortowych warunkach, więc tu nie pomogę.

    Brałem 2x16 w wersji mniejszej, kolorze "oliwka" w miarę to świeciło,
    ale poniżej 0 to już straszny "ślimak".