  • 61. Data: 2023-08-02 18:38:48
    Temat: Re: Wyważarka dynamiczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jasne. Kup i się przekonaj.

    Opinia wieloletniego producenta suszarek do włosów też jest dla mnie
    przekonujaca.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2023-08-03 02:11:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-01, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Tego też sobie nie wyobrażam. Nie słyszałem wcześniej o potrzebue wyważania
    > wiatraczków w suszarkach. Wtryski są na tyle dokładne, a wirnik tak lekki,
    > że bicie nie powinno być dokuczliwe. Tam odcinają tak maleńki kwałeczek
    > plastiku, że korekta sił odśrodkowych jest śmieszna.
    >
    > Mam zatem kolejną hipotezę. Scenariusz filmu powstał w dziale marketingu.
    > Pokazują go klientom, którzy chcą kupić klika kontenerów suszarek. I mówią:
    > popatrzcie z jaką starannością odbywa się u nas produkcja. Wywarzamy nawet
    > wentylatory, czego inni nie robią. Robotnik-homeopata odcina kawałeczek
> [...]

    O, to może być. Ale faktycznie tylko klientom hurtowym, bo taki końcowy
    uzytkownik to może nie byc zachwycony, że tak bezpardonowo i mało
    estetycznie rżną tam w sumie całkiem elegancki wirniczek.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2023-08-03 02:18:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-01, PeJot <s...@n...pl> wrote:

    > Taki napęd hałasuje, a klienci AGD zwracają uwagę na decybele w
    > papierach. Poza tym nadmierne drgania mogą zniszczyć łożyska silniczka
    > napędowego *przed* upływem gwarancji.

    No własnie tez podzielam watpliwości czy jakoś istotnie hałasuje. Może
    to z jakiegoś PPS-GR jest robione, ale raz, drogie by to było, dwa,
    patrząc jak to obcina to raczej nie ten "failure mode".

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2023-08-03 11:35:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No własnie tez podzielam watpliwości czy jakoś istotnie hałasuje.

    Do tego dochodzi wątpliwość, czy faktycznie klienci grzebią w papierach
    przygotowując się do decyzji o zakupie suszarki do włosów. Ta suszarka
    ma wentylator odśrodkowy, wyraźnie cichszy (aerodynamicznie) od turbin
    osiowych, często spotykanych w małych suszarkach. Jednak żeby wyważyć
    ruchomy element i zlikwidować drgania całego urządzenia, nie wystarczy
    jednostronny dostęp widoczny na filmie. Żeby skompensować moment
    skręcający oś obrotu, potrzebne są regulacje z obu stron wirującego
    walca. Tak jak przy wyważaniu kół samochodowych ciężarki umieszcza
    się z jednej i drugiej strony felgi.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2024-01-29 11:17:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Jul 2023 18:15:32 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie widzę, jakby to miało działać, ale moze jakos działa ...

    Nie doceniasz wyczucia Azjatów.

    --
    Marek