  • 11. Data: 2011-06-26 14:16:05
    Temat: Re: Yaris - dziwne odkształcenie dachu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-26 13:34, BearBag pisze:
    > Zajmuje sie autami 20 lat i nie widziałem jeszcze małego auta, a takim
    > na pewno jest yaris którego dach odkształciłby się od szybkiej
    > jazdy :)

    No to ja widziałem już niejeden taki samochód - również małe, w sumie
    tylko małe widziałem.
    Zwłaszcza te delikatniejsze - Swift, Cinquecento.

    Oczywiście przyczyną nie jest szybka jazda jako taka, a solidne
    przeciążenia w pionie które po prostu zginają cały samochód.
    A że dach jest duży, płaski i gładki to jest najsłabszym punktem który
    pierwszy się odkształca.
    Ale zdarza się też że pęknie szyba, albo np. zmienia się pasowanie drzwi.

    Oczywiście niewykluczone też że coś wgniotło dach spadając na niego.

  • 12. Data: 2011-06-26 18:22:29
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dremka" <d...@z...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wygląda więc na to, że albo ktoś łaził po dachu (tyle, że na przedniej
    > klapie brak wgnieceń),

    Ale u mnie na masce, też nie było wgnieceń, nie było też na bagażniku, choć
    tam były ślady trampków. Drugie wgniecenie było za to na nadkolu. Po prostu
    maska, czy klapa kufra ma wzmocnienia (bo się otwierają, więc ulegają
    naturalnym odkształceniom), natomiast dach ze względu na dużą powierzchnię
    ma takich wzmocnień niewiele (zwałaszcza, że słupki i cała rama przedniej
    szyby są solidne) a nadkole wzmocnien nie ma już w ogóle. Klapa wytrzyma o
    wiele więcej niż dach, bo dach nie jest ruchomy (no poza coupe-cabrio - a
    propos myślę, że taki metalowy składany dach też okazałby się o wiele
    bardziej trwały na wyczyny domorosłych parkourowców).

  • 13. Data: 2011-06-26 21:46:11
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > No to ja widziałem już niejeden taki samochód - również małe, w sumie
    > tylko małe widziałem.
    > Zwłaszcza te delikatniejsze - Swift, Cinquecento.

    z całym szacunkiem ale fantazjujesz, to sie po prostu nie zdarza od samej
    jazdy. Może w dostawczaku, ale nie znam potwierdzonego przypadku.

> [...]
    > przeciążenia w pionie które po prostu zginają cały samochód.
    > A że dach jest duży, płaski i gładki to jest najsłabszym punktem który

    Nie odkształca się jeśli ktoś go nie wgniecie od góry, albo nie dostanie
    naprawdę porządnego strzała w słupek. Jeśli ktoś pokazał ci auto w ktorym
    dach sie wgniótł od samej jazdy to po prostu kłamał albo auto było kiedyś
    bite i nie posiadało już gdzies fabrycznych wzmocnień.
    Naprawdę robie w tym od lat i mi uwierz.

    Co do Yariski z fotki to wgniecenie wygląda na takie które jest odwracalne
    bo nie ma ostrej krawędzi, byc może wystarczy wypchnąć - nie pamiętam ile
    jest roboty z podsufitką w Yarisce, ale chyba spokojnie każdy da sobie radę
    w parenaście minut. To nie francuz że wszystko jest na klej.

    Pozdrawia BearBag...

  • 14. Data: 2011-06-26 22:21:29
    Od: "Hipcio" <h...@y...com>

    > Oczywiście przyczyną nie jest szybka jazda jako taka, a solidne
    > przeciążenia w pionie które po prostu zginają cały samochód.

    chyba jakby spadł z 2go piętra. Ale to właściciel by zauwazył.

  • 15. Data: 2011-06-26 23:08:55
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > Yarisa:
    > http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebieską ramką, jest tylko
    > po stronie kierowcy i nie jest to złudzenie optyczne).
    > Samochód od nowości w rodzinie, brak dzwonów, jedyne, co wydaje mi się
    > podejrzane, to wymiana szyby (po kamieniu) i ewentualnie zjeżdżanie tą
    > stroną z wysokiego krawężnika - tak jest parkowany bardzo często (ale
    > takie trwałe odkształcenia z tego powodu?). No chyba, że ktoś łaził po tym
    > dachu, ale szczególnych śladów czy zarysowań tam nie widać. Miał ktoś coś

    Nie wiem skąd się wzięło, ale możesz wypróbować tę metodę usunięcia:
    http://www.youtube.com/watch?v=q0UAUBE-Hmg

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 16. Data: 2011-06-27 00:24:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-26 21:46, BearBag pisze:

    > Może w dostawczaku, ale nie znam potwierdzonego przypadku.

    Czyli 20 lat w zawodzie i jeszcze mało widziałeś.

    > Naprawdę robie w tym od lat i mi uwierz.

    To pokazuje tylko że pomimo lat praktyki nadal pewnych rzeczy nie widziałeś.

    Dobry strzał od dobitego zawieszenia i coś się musi zgiąć.
    Jak się pojeździ 120km/h samochodem bez klatki, po wyjebundach po
    których tzw. "normalni ludzie" jeżdżą 10km/h to się tak właśnie robi -
    wgina się dach, ewentualnie drzwi przestają się zamykać/otwierać.

    Można powiedzieć że to wręcz codzienność rajdów amatorskich - że ktoś
    pogiął budę chociaż w nic nie uderzył.

  • 17. Data: 2011-06-27 19:30:59
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 00:24:59 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czyli 20 lat w zawodzie i jeszcze mało widziałeś.

    Zgaduje że widziałes więcej. Jesteś blacharzem ?

> [...]
    > których tzw. "normalni ludzie" jeżdżą 10km/h to się tak właśnie robi -
    > wgina się dach, ewentualnie drzwi przestają się zamykać/otwierać.

    Niech chce mi się dywagować i spekulować o rajdach, my tu rozmawiamy o
    yaris który jezdzi spokojnie po mieście.

    Pozdrawia BearBag...

  • 18. Data: 2011-06-27 22:08:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-27 19:30, BearBag pisze:

    > Zgaduje że widziałes więcej. Jesteś blacharzem ?

    Moje doświadczenie w tej materii jak widać jest większe niż gościa który
    twierdzi że od "20 lat zajmuje się autami".

  • 19. Data: 2011-06-28 08:47:31
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Moje doświadczenie w tej materii jak widać jest większe niż gościa który
    > twierdzi że od "20 lat zajmuje się autami".

    :)
    na tym zakończmy tą dyskusje.

    Pozdrawia BearBag...