  • 1. Data: 2011-06-25 22:34:50
    Temat: Yaris - dziwne odkształcenie dachu
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    Witam.

    Ma ktoś pomysł, skąd mogło wziąść sie takie "zagięcie" blachy na dachu
    Yarisa:
    http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebieską ramką, jest tylko
    po stronie kierowcy i nie jest to złudzenie optyczne).
    Samochód od nowości w rodzinie, brak dzwonów, jedyne, co wydaje mi się
    podejrzane, to wymiana szyby (po kamieniu) i ewentualnie zjeżdżanie tą
    stroną z wysokiego krawężnika - tak jest parkowany bardzo często (ale takie
    trwałe odkształcenia z tego powodu?). No chyba, że ktoś łaził po tym dachu,
    ale szczególnych śladów czy zarysowań tam nie widać. Miał ktoś coś takiego?

    --
    dremka

  • 2. Data: 2011-06-25 22:53:49
    Temat: Re: Yaris - dziwne odkształcenie dachu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-25 22:34, dremka pisze:
> [...]
    > http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebieską ramką, jest tylko
    > po stronie kierowcy i nie jest to złudzenie optyczne).

    Coś takiego może się stać od szybkiej jazdy po dużych nierównościach.
    Jakieś uderzenia w progi zwalniające, duże dziury czy inne hopy.

    Samonośne nadwozie przenosi obciążenia również dachem i jak się gdzieś
    solidnie grzmotnie, to cała buda się zgina, a widać to najlepiej właśnie
    na dachu.

    Chociaż oczywiście nie to musiało być przyczyną - może po prostu ktoś
    się przeszedł po dachu.

    Ale tak po tym jednym zdjęciu to wygląda dość typowo jak samochód bez
    klatki którym ktoś przejechał jakieś ostre odcinki specjalne.

  • 3. Data: 2011-06-25 23:12:35
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisal:

    > Ale tak po tym jednym zdjęciu to wygląda dość typowo jak samochód bez
    > klatki którym ktoś przejechał jakieś ostre odcinki specjalne.

    Dzięki za sugestię, tyle że właśnie samochód używany raczej w sposób
    nazwijmy to flegmatyczny ;) i OSów nie robił. Nie można rzecz jasna
    wykluczyć przywalenia w jakąś dziurę przy dużej prędkości, na które nikt nie
    zwrócił uwagi, w końcu prawie każdemu się to zdarza. Geometria zawieszenia
    cały czas ok.

    --
    dremka

  • 4. Data: 2011-06-25 23:35:05
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dremka" <d...@z...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dachu, ale szczególnych śladów czy zarysowań tam nie widać. Miał ktoś coś

    IMHO to sprawka domorosłego miłośnika parkouru. Mi też kiedyś pewnien gnojek
    przebiegł po samochodzie, ślad pozostał bardzo podobny, tyle że pozostały
    odciski butów (ba, nawet pojechałem na glinę i zdjęli odciski butów,
    oczywiście nikogo nie znaleźli, choć wskazałem im podejrzanego).

  • 5. Data: 2011-06-26 00:37:08
    Od: krzyss <k...@S...com>

> [...]
    > ale szczególnych śladów czy zarysowań tam nie widać. Miał ktoś coś takiego?

    Moze to on:
    http://kontakt24.tvn.pl/temat,-quot-bocian-terroryst
    a-quot-niszczy-samochody-quot-nie-umiem-tego-rozgryz
    c-quot-,116440.html

    :D

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 6. Data: 2011-06-26 01:10:31
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    krzyss <k...@S...com> napisal:

    > Moze to on:
    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,-quot-bocian-terroryst
    a-quot-niszczy-
    > samochody-quot-nie-umiem-tego-rozgryzc-quot-,116440.
    html

    Nie strasz, bo będę musiał dziewczynę po test do apteki wysłać :D. A serio
    to chyba rzeczywiście jakiś parkurowiec j....y, co prawda śladów nie było,
    ale to jeszcze nic nie znaczy...

    --
    dremka

  • 7. Data: 2011-06-26 07:46:02
    Temat: Re: Yaris - dziwne odkszta?cenie dachu
    Od: wbk <o...@c...pl>

    W dniu 2011-06-25 22:34, dremka pisze:
    > Witam.
    >
    > Ma kto? pomys?, sk?d mog?o wzi??? sie takie "zagi?cie" blachy na dachu
    > Yarisa:
    > http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebiesk? ramk?, jest tylko

    obstawiam bieganie po dachu, miałem podobnie

  • 8. Data: 2011-06-26 12:27:34
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 25-06-2011 o 22:34:50 dremka <d...@z...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > http://tinyurl.com/5wmeq6o [300kB] (zaznaczone niebiesk? ramk?, jest
    > tylko
    > po stronie kierowcy i nie jest to z?udzenie optyczne).
    > Samochód od nowo?ci w rodzinie, brak dzwonów, jedyne, co wydaje mi sie
    > podejrzane, to wymiana szyby (po kamieniu) i ewentualnie zje?d?anie t?
    > stron? z wysokiego krawe?nika - tak jest parkowany bardzo czesto (ale
    > takie
    > trwa?e odkszta?cenia z tego powodu?). No chyba, ?e kto? ?azi? po tym
    > dachu,
    > ale szczególnych ?ladów czy zarysowan tam nie widaae. Mia? kto? co?

    Może siersciuch skoczył z drzewa na dach itp...

  • 9. Data: 2011-06-26 13:34:27
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Zajmuje sie autami 20 lat i nie widziałem jeszcze małego auta, a takim
    na pewno jest yaris którego dach odkształciłby się od szybkiej
    jazdy :)
    To co widać na zdjęciach powstało od uderzenia czegoś ciezkiego i
    płaskiego w dach. Obstawiałbym że jakis kot lub inne zwierze spadło z
    drzewa, gdyby to była zima stawiałbym na sterte sniegu z dachu. Dach
    nie odkształca się od zjezdzania z krawężnika czy tam przez dziury
    nawet przy dużej predkości.
    Nawet przy dość mocnych stłuczkach w bok dach rzadko kiedy się łamie,
    słupki narożne i boczne są naprawde mocne. Dopiero potężne uderzenia w
    bok naruszają tą konstrukcje. Dlatego pisanie że takie rzeczy zrobią
    sie od dołków w jezdni to niezła fantazja.
    Na 95% to było uderzenie od góry, być może ktoś nawet wskoczył na
    dach. Gdzie ono było parkowane?

  • 10. Data: 2011-06-26 13:58:23
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    BearBag napisal:

    > Na 95% to było uderzenie od góry, być może ktoś nawet wskoczył na
    > dach. Gdzie ono było parkowane?

    Problem polega na tym, że nie da się ustalić, kiedy to się stało, załóżmy,
    że w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy. "Normalnie" jest parkowane z dala
    od drzew (żeby nie męczyć się z żywicami, wokoło rosną lipy). Wygląda więc
    na to, że albo ktoś łaził po dachu (tyle, że na przedniej klapie brak
    wgnieceń), albo coś tam spadło (w pobliżu remont dachu), albo też przy
    wymianie szyby coś poszło nie tak...

    --
    dremka