  • 11. Data: 2024-02-20 11:11:16
    Temat: Re: YubiKey - menadżer haseł
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Feb 2024 13:21:46 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > https://support.mozilla.org/en-US/kb/export-login-da
    ta-firefox

    To zaleta a nie wada. Przydaje się do odzyskania dostępu.
    W chromie chyba już tak prosto nie jest.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2024-02-20 11:41:05
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 20.02.2024 o 11:11, Marek pisze:
    ta-firefox

    > To zaleta a nie wada. Przydaje się do odzyskania dostępu.
    > W chromie chyba już tak prosto nie jest.

    Nie wiem czy to zaleta czy wada, ale dzięki eksportowi w FF
    zaimportowałem sobie do Keepass loginy i hasła.
    Po jednodniowym testowaniu mogę powiedzieć że sensowne ma rozwiązania
    ten Keepass - baza z plikiem haseł może być gdziekolwiek i jest
    zaszyfrowana hasłem, autouzupełniane, polskie menu...

  • 13. Data: 2024-02-21 14:00:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/02/2024 11:11, Marek wrote:
    ta-firefox
    > To zaleta a nie wada.

    To wadozaleta.

    Celem tego mechanizmu nie jest ochrona haseł. W zalezności od tego czy
    ufasz, czy nie, maszynie, to może być zaleta lub wada.

    Zgubienie laptopa z hasłem 1234 powoduje, że to wada.

    Zgubienie latpopa, gdzie FF portable jest na zaszyfrowanej partycji, to
    obojętne.

    "Pies zjadł jedyną kartkę z hasłami": to zaleta.

    FF/Chrome nie są od trzymania haseł, jeśli masz jakąkolwiek szansę na
    wyciek danych i to wszystko.

    Często zabieram na wyjazdy małego laptopa. Z definicji nie mogę tam
    zapamiętywać haseł w przeglądarce.

    Ale zapamiętuje (mniej ważne) w kompie domowym.

    To szacowanie ryzyka.

  • 14. Data: 2024-02-21 14:27:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Feb 2024 14:00:55 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Zgubienie latpopa, gdzie FF portable jest na zaszyfrowanej
    > partycji, to

    No nie wyobrażam sobie inaczej, zbyt używać komputer bez
    dmcrypta/luks or compatible.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2024-02-22 11:33:35
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 21.02.2024 o 14:00, heby pisze:
    > Zgubienie latpopa, gdzie FF portable jest na zaszyfrowanej partycji, to
    > obojętne.
    Przecież nie musi być portable żeby szyfrować folder z danymi programu
    albo całą partycję.
    --
    SW3

  • 16. Data: 2024-02-22 14:35:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2024 11:33, SW3 wrote:
    > Przecież nie musi być portable żeby szyfrować folder z danymi programu
    > albo całą partycję.

    To ogólna uwaga: nie wiesz *gdzie* FF trzyma dane logowania. Możemy
    domyślić się, że w 99.9% wypadków trzyma *gdzieś* na C:. A tego nie
    szyfrujemy za często z uwagi na skrajną upierdliwość. Co do szyfrowania
    pojedynczego folderu: 99.9% suwerena nie wie gdzie i jak zaszyfrować.
    Zazwyczaj chcesz zaszyfrować więcej niż tylko jakiś folder FF, aby nie
    być narażonym na atak złej pokojówki.

    PS. Pomijając, że moim wyjazdowym OSem jest raczej Ubuntu+szyfrowanie
    całego /, to ostatnio widziałem już kolesia, który z szyfrowanej
    partycji (pendrive) odpalał jakąs maszynę wirtualną a w niej windowsa i
    dopiero przeglądał neta. Paranoja, ale może to faktycznie jedyna
    sensowna metoda jeśli jesteś tajnym agentem Burkina Faso.