  • 1. Data: 2018-11-22 18:20:24
    Temat: Za krotki egzamin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kobieta-
    straciła-prawo-jazdy-powód-jej-egzamin-trwał-o-minut
    ę-za-krótko/ar-BBPYGRh

    "Według "Dziennika Łódzkiego", kobieta cieszyła się zdanym egzaminem
    na prawo jazdy na kategorię B tylko przez trzy miesiące.
    Pozytywna decyzja egzaminatora została zaskarżona przez związkowców
    "Solidarności" z WORD-u.

    Powołali się na obowiązujące przepisy dotyczące długość praktycznej
    części egzaminu na prawo jazdy.
    Powinien on trwać 40 minut, ale można go skrócić do 25 minut. Dotyczy
    to tylko sytuacji, kiedy w tym czasie kursant zaliczy wszystkie
    określone ustawowo wymogi konieczne do uzyskania pozytywnego wyniku
    egzaminu.

    Urzędnicy z marszałkowskiego wydziału infrastruktury nie tylko
    zapoznali się z wyjaśnieniami egzaminatora oraz dokumentacją, ale
    również przejrzeli zapis z kamer w samochodzie WORD-u oraz miejskiego
    monitoringu.
    W rezultacie uznali, że kobieta w czasie niespełna 24 minut nie
    wykonała poprawnie wymaganych czterech obowiązkowych zadań
    egzaminacyjnych.
    Mimo to otrzymała pozytywny wynik.
    Dlatego marszałek wydał nieprawomocną decyzję o unieważnieniu
    egzaminu.
    Zarówno kobieta, jak i egzaminator mogą odwołać się w tej sprawie do
    Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

    Radosław Banaszkiewicz, szef "Solidarności" w łódzkim WORD-ie,
    podkreślił, że "osobiście nic do tej pani nie mam, nie jest jej winą,
    że straciła prawo jazdy".
    Argumentował, że łodzianka "nie powinna prawa jazdy uzyskać".

    - My jako związek walczymy o to, by ośrodki ruchu drogowego nie
    podchodziły do egzaminów w sposób korporacyjny i przepuszczały
    kandydatów taśmowo.
    Chodzi o to, by prawo jazdy otrzymywała za każdym razem osoba solidnie
    przeegzaminowana, bo wtedy możliwość, że będzie stanowić zagrożenie w
    ruchu drogowym jest o wiele niższa"

    Hm, gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi ... hm, czyzby o pieniadze ?
    Jakas walka miedzy zwiazkami ?
    A moze dyrektor wprowadzil wynagrodzenie akordowe ?

    J.

  • 2. Data: 2018-11-22 19:32:51
    Temat: Re: Za krotki egzamin
    Od: <2...@6...193251.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kobieta-
    straciła-prawo-jazdy-powód-jej-egzamin-trwał-o-minut
    ę-za-krótko/ar-BBPYGRh
    [...]
    > A moze dyrektor wprowadzil wynagrodzenie akordowe ?

    Sprawdziłeś czy opisany tryb utraty PJ jest zgodny z prawem? Nie?!

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2018-11-23 10:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.181122.invalid...
    straciła-prawo-jazdy-powód-jej-egzamin-trwał-o-minut
    ę-za-krótko/ar-BBPYGRh
    >[...]

    >Sprawdziłeś czy opisany tryb utraty PJ jest zgodny z prawem? Nie?!

    Skoro marszalek wydal decyzje, to widac jest zgodny :-P

    Bardziej mnie interesuje kto tam sie tak poklocil, ze ze stoperem
    mierzyl ile auta jezdza :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-11-23 17:49:10
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 23.11.2018 o 10:55, J.F. pisze:

    > Bardziej mnie interesuje kto tam sie tak poklocil, ze ze stoperem
    > mierzyl ile auta jezdza :-)

    A może po prostu ktoś w S poszedł po rozum do głowy i policzył, że jak
    egzaminy będą przeprowadzane rzetelnie, tj. odpowiednio długo, to trzeba
    będzie zwiększyć liczbę etatów żeby obsłużyć klientów, ergo: działają na
    rzecz pracowników? Mało prawdopodobne, może to tylko skutek uboczny, ale
    zawsze.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2018-11-23 18:36:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 23 Nov 2018 17:49:10 +0100, LEPEK wrote:
> [...]
    > będzie zwiększyć liczbę etatów żeby obsłużyć klientów, ergo: działają na
    > rzecz pracowników? Mało prawdopodobne, może to tylko skutek uboczny, ale

    A może chodzi po prostu o odrzucenie egzaminu który został zdany "po
    znajomości", lub który został w inny sposób wspomożony? A że tego
    faktycznego problemu nie dało się udowodnić, to ktoś złapał się czego
    mógł... No ale może fantazja mnie ponosi, i w PL zmieniło się dużo więcej
    niż przypuszczam od kiedy mnie tam nie ma. :)

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-11-24 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LEPEK g...@w...pl ...

> [...]
    > to trzeba będzie zwiększyć liczbę etatów żeby obsłużyć klientów,
    > ergo: działają na rzecz pracowników? Mało prawdopodobne, może to

    Poniewaz w tle pojawiała się informacja o zwiazkach zawodowych to pewnie
    dokładnie o to chodzi...
    Co nie zmienia faktu, ze mnie to w sumie smieszy, jak oni sami ustalaja
    sobie reguły których potem nie przestrzegaja a jednoczesnie w stosunku do
    kursanta sa bardzo pryncypialni... Hipokryzja do kwadratu.

    --
    Pozdrawia... Budzik