  • 1. Data: 2018-11-23 23:07:04
    Temat: jak zwykle, material na flame :)
    Od: s...@g...com

    https://youtu.be/Q8lVK1N2zhw?t=34

    Mozna tam wylapac klatke gdzie samochody sa rowno ze soba a akurat sie podwojna
    ciagla konczy.

    Z punktu widzenia prawa wiadomo kto winny.
    Ale to jest ta sytuacja ktora tu czesto powoduje spory.
    Ktos lamie przepisy, ale w momencie wypadku jednak prawo wskazuje ze to nie on jest
    winny.

    I jak zwykle jest tak ze gdyby wszyscy uczestnicy jechali spokojnie to wypadku by nie
    bylo i czasu by sie tez duzo nie stracilo.

  • 2. Data: 2018-11-24 01:43:39
    Temat: Re: jak zwykle, material na flame :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 23 Nov 2018 14:07:04 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > I jak zwykle jest tak ze gdyby wszyscy uczestnicy jechali spokojnie to wypadku by
    nie bylo i czasu by sie tez duzo nie stracilo.

    Ale z drugiej strony o czym tu mówić?
    Pojazd wyprzedzający był na lewym pasie od około 4s (film jest
    przyspieszony, ale jest zegar) i przyczyną zderzenia było ewidentnie
    zjechanie na lewy pas bez patrzenia w lusterko.

  • 3. Data: 2018-11-24 08:20:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-11-2018 o 01:43, Tomasz Pyra pisze:

    nie bylo i czasu by sie tez duzo nie stracilo.

    > Ale z drugiej strony o czym tu mówić?

    No jak to o czym - kapelusze chciałyby możliwości taranowania i braku
    konieczności patrzenia w lusterko.
    Cały wątek obok był już o tym.

  • 4. Data: 2018-11-24 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > https://youtu.be/Q8lVK1N2zhw?t=34
    >
    > Mozna tam wylapac klatke gdzie samochody sa rowno ze soba a akurat
    > sie podwojna ciagla konczy.

    Zapomnij jaka była linia bo to własciwie nic nie wnosi do sprawy.
    Zdarzaja sie takie sytuacje kiedy ty zaczynasz manewr wyprzedzania a ten
    za toba robi to w tym samym momencie tyle ze agresywniej i wbija ci sie
    pod ramie. Wtedy moznaby dyskutowac...
    A tutaj... Auto z tyłu było juz ze 2-3 sekundy na lewym a osiołek nie
    spojrzał w lusterka i skrecił...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 5. Data: 2018-11-24 18:01:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Nov 2018 14:07:04 -0800 (PST), s...@g...com

    > https://youtu.be/Q8lVK1N2zhw?t=34

    Wiadomo kto jest winien, wyprzedzany. I nawet ta podwójna ciągła go nie
    ratuje, bo wypada spojrzeć na oznakowanie. Na zakręcie jest zakaz
    wyprzedzania, za zakrętem zakaz się kończy i znaki poziome dopuszczają
    wyprzedzanie (wiec ten z tyłu jak najbardziej mógł to zrobić, skrzyżowania
    tam nie ma, bo to chyba jakiś parking, zresztą znaku też nie ma), a tu
    nagle za chwilę od czapy rośnie podwójna ciągła przy przystanku, bo w
    przeciwną stronę się zakaz wyprzedzania zaczyna. Ktoś tam dał dupy ze
    znakami bo dla drugiej strony powinna być przerywana.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-11-25 13:14:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-24 o 08:20, Cavallino pisze:

    > No jak to o czym - kapelusze chciałyby możliwości taranowania i braku
    > konieczności patrzenia w lusterko.
    > Cały wątek obok był już o tym.
    Ślepy jesteś albo głupi, tamten wątek jest o skręcaniu w lewo a tu jest
    ewidentne zajechanie drogi, nagrywający ma obowiązek przy zmianie pasa
    upewnić się że nikomu drogi nie zajedzie, a ten tu tego nie zrobił.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-11-25 23:12:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-11-2018 o 13:14, Janusz pisze:

    > Ślepy jesteś albo głupi

    PLONK WARNING
    Pyskować możesz sobie szczylu kolegom pod budką z piwem....

    >, tamten wątek jest o skręcaniu w lewo a tu jest
    > ewidentne zajechanie drogi,

    Jakbyś go śledził, to byś wiedział, że jak dla mnie w OBU sytuacjach
    jest to zajechanie drogi.

  • 8. Data: 2018-11-26 03:12:03
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2018 01:43:46 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > przyspieszony, ale jest zegar) i przyczyną zderzenia było ewidentnie
    > zjechanie na lewy pas bez patrzenia w lusterko.

    Zmienil pas na podwojnej ciaglej.

    Oczekujac od innych stosowania sie do przepisow (zasada ograniczonego zaufania) mozna
    zalozyc ze jego tam nie powinno wtedy byc.

  • 9. Data: 2018-11-26 03:16:36
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2018 18:01:51 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > przeciwną stronę się zakaz wyprzedzania zaczyna. Ktoś tam dał dupy ze
    > znakami bo dla drugiej strony powinna być przerywana.

    No nie do konca. Bo byl na prawym pasie tam gdzie nie powinno go byc.
    Zastosuj te sama zasade co w przypadku zakretu do podwojnej ciaglej.
    Ja sie nie kloce kto winny. Zwracam uwage ze przepisy sobie, praktyka sobie a
    rozsadek sobie.

    I okazuje sie ze ten co jedzie zgodnie z przepisami i nie patrzy paranoicznie w
    lusterka (ten z tylu to z leksza zapierdalacz poza tym ze podwojna ciagla przecina)
    jest winny a zapierdalacz-olewacz-linii niewinny.

    I to jest bez sensu. Bo nie powinno byc tak ze wyrok/przepisy/orzekanie o winie
    premiują takie strategie jazdy.

  • 10. Data: 2018-11-26 08:38:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Nov 2018 18:16:36 -0800 (PST), s...@g...com

    > No nie do konca. Bo byl na prawym pasie tam gdzie nie powinno go byc.

    Na lewym. No i z jakiego powodu? Skończył się zakaz wyprzedzania znakiem
    pionowym, poziome znaki też pozwalały na wyprzedzanie, widoczność dobra aż
    nadto, to wyprzedzał. Dlatego pisałem że ktoś dał później dupy przy
    oznakowaniu poziomym co teraz powoduje wątpliwości. Jedyny błąd jaki
    popełnił to taki, że nie jest jasnowidzem.

    > Zastosuj te sama zasade co w przypadku zakretu do podwojnej ciaglej.

    Nie będę stosował, bo każdy przypadek jest indywidualny.

    > I okazuje sie ze ten co jedzie zgodnie z przepisami
    > i nie patrzy paranoicznie w lusterka

    Tutaj nagrywający w ogóle nie spojrzał w lusterko. Stąd cała afera, bo
    wyprzedzający był doskonale widoczny, co widać na nagraniu z tynej kamery
    -- nie wyskoczył jak filip z konopii.

    > (ten z tylu to z leksza zapierdalacz poza tym ze
    > podwojna ciagla przecina)
    > jest winny a zapierdalacz-olewacz-linii niewinny.

    Nie przecina podwójnej ciągłej, może zahacza prawym kołem jak już
    praktycznie jest na lewym pasie -- ale wtedy jest już za późno na reakcję,
    szczególnie że jeszcze wyprzedzany chwilę wcześniej lekko zjeżdża na lewo i
    zasłania tę linię. Zresztą ponownie, należałoby się zastanowić, czemu
    później podwójna ciągła tam jest. Wydawało się że to dosyć jasno wyjaśniłem
    -- ale z nieznanych powodów w ogóle się nad tym nie pochyliłeś.

    --
    Pozdor
    Myjk