  • 1. Data: 2016-07-21 19:31:40
    Temat: Zabranie prawka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Cytuje z innego źródła.

    http://www.jednoslad.pl/nie-masz-przy-sobie-prawa-ja
    zdy-wiec-go-nie-stracisz/

    "Ministerstwo Infrastruktury wydało właśnie oświadczenie, które jest
    odpowiedzią na zapytanie nadesłane przez Związek Powiatów Polskich.
    Pytanie dotyczyło tego, co mają zrobić starostowie danych powiatów, gdy
    kierowca poruszający się na terenie ich jurysdykcji zostanie zatrzymany
    przez policję za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o
    przynajmniej 50 km/h, a policjanci fizycznie nie odbiorą mu prawa jazdy.
    Czy starostowie mają prawo zatrzymać je na trzy miesiące i jak mają to
    zrobić? Ministerstwo przeanalizowało przepisy i wyciągnęło wniosek, że
    niezatrzymanie prawa jazdy przez policjanta do 31 grudnia 2016 r .
    oznacza brak możliwości wydania przez starostę decyzji o zatrzymaniu
    prawa jazdy. Pod dokumentem tej treści podpisał się Jerzy Szmit,
    wiceminister infrastruktury.

    Co to oznacza dla kierowców? Brak okazania prawa jazdy wiąże ręce
    policjantom i starostom. Kierowca zostanie ukarany mandatem za brak
    dokumentu o wysokości 50 złotych, mandatem do 500 zł za przekroczenie
    prędkości oraz maksymalnie 10 punktami karnymi."

    Wychodzi na to, że nie dość, że nie mogą robić trzeźwego poranka, to
    wystarczy prawka nie wozić ze sobą. Coraz ciekawiej się robi;) W sumie
    samej interpretacji nie widziałem - wie ktoś gdzie szukać? Jakby co to
    kolega pytał;)

    Shrek

  • 2. Data: 2016-07-22 17:46:18
    Temat: Re: Zabranie prawka
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21.07.2016 o 19:31, Shrek pisze:
    > Cytuje z innego źródła.
    >
    > http://www.jednoslad.pl/nie-masz-przy-sobie-prawa-ja
    zdy-wiec-go-nie-stracisz/

    Tu dokładniej opisane, np. do kiedy taki stan będzie trwał:
    http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/307209916-Nie-stracis
    z-prawa-jazdy-jak-go-nie-pokazesz.html

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2016-07-22 18:11:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dawno temu na to wpadlem zeby dowodu rejestracyjnego nie wozic. Ubezpieczenie woze w
    schowku. Jak niebieski nie dostane do lap czegos co nie moze zabrac to cos takiego
    jak zmuszenie do okreslonego wymuszonego dzialania przestaje dzialac.

  • 4. Data: 2016-07-22 18:20:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >"Ministerstwo Infrastruktury wydało właśnie oświadczenie, które jest
    >odpowiedzią na zapytanie nadesłane przez Związek Powiatów Polskich.

    [...]

    Dobra zmiana.

    No ale jesli ma byc tak:
    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/straci%c5
    %82-prawo-jazdy-za-pr%c4%99dko%c5%9b%c4%87-poszed%c5
    %82-do-s%c4%85du-i-wygra%c5%82-to-pierwszy-taki-przy
    padek/ar-BBuEEyS

    To naprawde dobra.

    J.