  • 41. Data: 2018-11-14 15:37:37
    Temat: Re: Zagłuszarki Chrzanowskiego
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Czasem sama bramka zapiszczy, wywołując ciekawość ochrony.

    Nigdy mi się to nie zdarzyło, jedynie jak naprawdę miałem przy sobie coś,
    co mogło zapiszczeć (np. przedmiot kupiony w sklepie na Allegro, który to
    sklep widocznie nie oderwał etykiety antykradzieżowej przed wysyłką).

    Podobno też ochrona ma przy sobie piloty, które mogą zdalnie uruchomić
    bramki gdy ochrona podejrzewa, że ktoś coś ukradł, ale nie wiem czy to
    prawda czy urban legend.

    > Nie chodziły klientom karty. A jeśli, to bardzo rzadko. Moja kasa była
    > przytulona do bramki.

    Miałem podobny przypadek z bramką i czytnikiem contactless (kart
    zbliżeniowych).

  • 42. Data: 2018-11-14 21:34:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.11.2018 12:08, Queequeg wrote:

    > Komórki mają wszystko w środku poekranowane. Rozrusznika ani pompy
    > insulinowej nigdy nie miałem w swoich destrukcyjnych łapach ale zakładam,
    > że jednak ktoś projektując takie urządzenia wziął pod uwagę odporność na
    > EMI :) W końcu ludzie z rozrusznikami i pompami przechodzą chociażby przez
    > bramki antykradzieżowe.

    Ale to też nie jest tak, że osoba której się uszkodzi rozrusznik serca
    nagle umiera, a już na pewno nie przy chwilowym zakłóceniu jego pracy.
    Nie wiem czy coś się nie zmieniło w tej technologii ale tak z 10 lat
    temu to regulacja i diagnostyka rozrusznika serca była przeprowadzana za
    pomocą... magnesu. Dane wyjściowe były odczytywane z pulsu pacjenta.

    --
    Mirek.

  • 43. Data: 2018-11-14 23:15:24
    Od: waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.11.2018 um 14:28 schrieb Paweł Pawłowicz:

    > ??
    > Krajan, z Wrocławia :-)
    >
    > P.P.
    Aloisius mu byŁo

    Waldek

  • 44. Data: 2018-11-14 23:47:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Wednesday, November 14, 2018, 2:28:09 PM, you wrote:

    [...]

    > ??

    Fraunhofer

    > Krajan, z Wrocławia :-)

    No to nie pasuje :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2018-11-15 00:30:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-11-14 13:56, Michał Jankowski wrote:
    (ciap)

    > "Klin" Chmielewskiej czytali?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Logatom

    Są tu tacy co czytali :-)

    W.

  • 46. Data: 2018-11-15 09:33:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Hello Paweł,
    >
    > Wednesday, November 14, 2018, 2:28:09 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Fraunhofer

    Alojzy. Hammer, Heimer... jakoś tak...

    P.P.

  • 47. Data: 2018-11-15 10:56:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Ale to też nie jest tak, że osoba której się uszkodzi rozrusznik serca
    > nagle umiera, a już na pewno nie przy chwilowym zakłóceniu jego pracy.

    Nie jest tak, że wtedy zakłóca się też praca serca i to czuć?

    > Nie wiem czy coś się nie zmieniło w tej technologii ale tak z 10 lat
    > temu to regulacja i diagnostyka rozrusznika serca była przeprowadzana za
    > pomocą... magnesu. Dane wyjściowe były odczytywane z pulsu pacjenta.

    Odczytywanie danych wyjściowych z pulsu brzmi przerażająco...

  • 48. Data: 2018-11-15 11:58:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    > Podobno też ochrona ma przy sobie piloty, które mogą zdalnie uruchomić
    > bramki gdy ochrona podejrzewa, że ktoś coś ukradł, ale nie wiem czy to
    > prawda czy urban legend.

    Trudno mi powiedzieć, może niektórzy mają. Powiem obrazoburczo, powinny być
    takie piloty. Ale używane jedynie, gdy naprawdę trzeba. A rzadko trzeba.

    > Miałem podobny przypadek z bramką i czytnikiem contactless (kart
    > zbliżeniowych).

    Czyli pewnie postawiło na sztywno wzmacniacz sygnału z głowicy/cewki
    odbiorczej/etc., z innej beczki, osobiście zetknąłem się z przypadkiem, że
    pole EM od lokalnej radiostacji było tak silne, że po dotknięciu palcem
    wejścia m.cz., zamiast brumu, miałem na wyjściu odbiór tejże radiostacji.
    Szczecinek, góra zakresu fal średnich, nie pamiętam dokładnej f w kHz.,
    ZTCW, radiostacja już nie istnieje, chyba nawet masztu już nie ma,
    przynajmniej w GSV go nie widać, jest jakiś "pokurcz" wobec tamtego.
    Zlokalizowana była koło cmentarza miejskiego.
    To się nie dziwię, że taka bramka mogła udusić czytnik. Pozostaje chyba
    tylko stykowy...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 49. Data: 2018-11-15 12:03:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości
> [...]
    > to regulacja i diagnostyka rozrusznika serca była przeprowadzana za
    > pomocą... magnesu. Dane wyjściowe były odczytywane z pulsu pacjenta.

    Bałbym się.
    Słuchawek, telewizorów, oraz, że magnes pana Stasia krawca przypadkowo
    rozfiksuje mi ustawienia i serduszko dostanie serię strzałów 150 bpm...
    Bałbym się bramek w sklepie, masztów GSM, wszelkich stacji nadawczych,
    złotówiarskiego CB z kaloryferem, itd...
    A o włączenie OTVC prosiłbym osobę postronną, hint - co się dzieje po
    włączeniu kolorowego telewizora CRT...
    I nie sądzę, żeby przy opanowanej już wówczas technologii RFID, technice
    cyfrowej, itd. nadal robiono to zwykłym magnesem i kapowano, czy puls sie
    klientowi nie rozjeżdża...

  • 50. Data: 2018-11-15 12:08:22
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 15.11.2018 o 12:03, HF5BS pisze:

> [...]
    > I nie sądzę, żeby przy opanowanej już wówczas technologii RFID, technice
    > cyfrowej, itd. nadal robiono to zwykłym magnesem i kapowano, czy puls

    https://niebezpiecznik.pl/post/rozruszniki-serca-moz
    na-zhackowac-takze-zdalnie/

    Czujesz się już lepiej? Bo ja mimo wszystko bałbym się dalej.