  • 61. Data: 2018-11-16 10:46:20
    Temat: Re: Zagłuszarki Chrzanowskiego
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Nov 2018 10:17:13 +0100, Piotr Dmochowski
    <i...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak czy inaczej z gazet czy telewizji konkretów się nie dowiemy.
    > Szef
    > KNF też raczej nie kumał co ma i jak tego używać.

    I to słuszne podsumowanie całości.

    >Jeżeli mieli jakąś
    > komórkę od ochrony informacji to tez dała ciała, bo Czarnecki
    > przyniósł
    > 3 urządzenia po prostu schowane w kieszeni. Ciekawe czy w ogóle
    > mieli
    > jakąś analizę i procedury, czy tak po prostu włączyli coś i fajrant.
    > Służby tak samo,coś tam zamontowały i zadowolone. Kasa wydana,
    > wszyscy
    > ciężko pracują a efektu zero, jak za komuny.

    Przypominam o sytuacji sprzed kilku miesięcy podczas przesłuchania
    komisji śledczej ds Amber Golf. Przesłuchiwano Agentkę ABW przez
    urządzenie zniekształcajace głos. Ktoś coś źle skonfigurował i efekt
    był taki, że było słychać dwa głosy: zniekształcony oraz po nim
    powtórzony oryginalny. Trzeba było 15min by ktoś się zorientowal i
    przewracał przesłuchanie gdy cała Polska usłyszała prawdziwy głos
    agentki.Komisja wysłała pismo do ABW w celu wyjaśnienia sprawy i czy
    doszło do ujawnienia tożsamości. W odpowiedzi dostali, że nie doszło
    (!!). Komentarz posła Zebaczynskiego "ja tego głosu nie zapomnę do
    końca życia" :))

    https://youtu.be/Oe-4Qig6Ft4
    https://youtu.be/qIyHbE7KNJg

    --
    Marek

  • 62. Data: 2018-11-16 18:52:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >przyniósł 3 urządzenia po prostu schowane w kieszeni. Ciekawe czy w
    >ogóle mieli jakąś analizę i procedury, czy tak po prostu włączyli coś

    Troche nie wypada prezesa banku przeszukiwac dokladnie, jak jakiegos
    przestepce.

    J.

  • 63. Data: 2018-11-16 18:58:59
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 listopada 2018 11:54:23 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Troche nie wypada prezesa banku przeszukiwac dokladnie, jak jakiegos
    > przestepce.

    Oj tam. ja bym go przetrzepal. Jak przestepce :)

  • 64. Data: 2018-11-17 04:41:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy ktoś wkleił, bo nie przeglądałem całego wątku:

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/afera-knf-
    jak-dziala-szumidlo,884083.html

    Te 20 małych głośniczków wygląda na ultradźwiękowe.
    I to ma sens IMO - energia akustyczna "zatyka" mikrofon i po zabawie.

  • 65. Data: 2018-11-17 08:38:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-17 o 04:41, sundayman pisze:
> [...]
    >

    > Te 20 małych głośniczków wygląda na ultradźwiękowe.
    > I to ma sens IMO - energia akustyczna "zatyka" mikrofon i po zabawie.

    Mikrofon TVN-u jakoś się nie wystraszył szumidła. :-)
    Skuteczność tego urządzenia podobna do skuteczności napisu na ścianie za
    sprzedawcą.

    Robert

  • 66. Data: 2018-11-17 10:03:22
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.11.2018 o 04:41, sundayman pisze:
    > Te 20 małych głośniczków wygląda na ultradźwiękowe.
    > I to ma sens IMO - energia akustyczna "zatyka" mikrofon i po zabawie.

    Skoro nie zatyka ucha, to znaczy, że mikrofon też da rade.
    Wystarczy, że to jest mikrofon co ma z natury pasmo nieduże, wsadzony
    do obudowy tłumiącej częstotliwości z poza pasma no i filtr elektryczny
    choćby RC...
    Tu błędem jest danie mikrofonu pojemnościowego za 5 zł z Wolumenu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 67. Data: 2018-11-17 11:28:02
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.11.2018 08:38, Robert Wańkowski wrote:

    > Mikrofon TVN-u jakoś się nie wystraszył szumidła. :-)
    > Skuteczność tego urządzenia podobna do skuteczności napisu na ścianie za
    > sprzedawcą.

    Jaki atak taka obrona.
    W ten sposób to kamizelka kuloodporna ma skuteczność papieru...
    jeżeli strzela się z moździerza.

    --
    Mirek.

  • 68. Data: 2018-11-17 11:51:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-11-17 o 10:03, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    > Wystarczy, że to jest mikrofon co ma z natury pasmo nieduże, wsadzony
    > do obudowy tłumiącej częstotliwości z poza pasma no i filtr elektryczny

    Jak sam mikrofon zostanie przesterowany wyższą częstotliwością to filtr
    już niewiele da. Chyba, że to przesterowanie dotyczy nie mikrofonu tylko
    przedwzmacniacza wtedy filtr przed przedwzmacniaczem coś może dać.

    > Tu błędem jest danie mikrofonu pojemnościowego za 5 zł z Wolumenu.

    Przypuszczam, że głównym kryterium rozróżnienia mikrofonów na wrażliwe i
    niewrażliwe jest rozmiar membrany.
    Problem urządzeń podsłuchowych polega na tym, że są z natury małe :)
    P.G.

  • 69. Data: 2018-11-17 12:55:17
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 18:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Dmochowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Troche nie wypada prezesa banku przeszukiwac dokladnie, jak jakiegos
    > przestepce.

    Po pierwsze, jak jesteś przestępcą i chcesz korumpować to albo grubo (i
    trzepiemy prezesa) albo wcale (bo cię nagrają i sprawa się rypnie).
    Po drugie, prezes nie prezes, jak są procedury to trzeba ich
    przestrzegać, stanowisko z niczego nie zwalnia.
    Taka anegdota: jak przed Kremlem stał strażnik to legitymował
    wszystkich, nawet Stalina. Jakby nie sprawdził każdego, to by w
    najlepszym wypadku dostał bilet do "uzdrowiska" na Syberii, albo coś
    gorszego.
    U nas wygląda to tak. Jest serwerownia, dostęp ściśle reglamentowany,
    tylko z konkretnego powodu, trzeba oddać telefony, pamięci itp. plus
    wpis do księgi pamiątkowej na podstawie dokumentu tożsamości.
    Ma być wizyta wice-ministra i w ramach gospodarskiej wizyty trzeba
    pokazać serwerownię, żeby było widać na co idą setki milionów.
    Pytanie pierwsze - po co minister ma oglądać serwerownię, skoro jest
    laikiem i nic tam nie ma do roboty, a na wniosku o wejście trzeba podać
    kto wchodzi i po co.
    Pytanie drugie - kto będzie na tyle odważny żeby wylegitymować ministra.
    Z jednej strony niby każdy go zna, z drugiej mamy procedury i trzeba
    wpisywać i legitymować. Jak już ministra wpuścisz wolno, to dyrektora
    też nie będziesz ścigał (i w efekcie wejdzie każdy kto się zabierze z
    wycieczką).
    Pytania trzeciego nie było (o zabieranie telefonu) bo po pytaniu drugim
    jakoś tak wszyscy doszli do wniosku że czasu brakuje i może jednak
    odpuścimy wizytację w serwerowni. Niestety nikt z firmowej "bezpieki"
    nie miał na tyle odwagi żeby wprost postawić szlaban takiej wycieczce, a
    dyrekcja też nie ogarniała co robi.

    Jak widać bezpieczeństwo to nie zabawa, albo masz twarde zasady albo
    szkoda się w to bawić i żyje się złudzeniami albo liczysz na fart.
    Piotrek