  • 51. Data: 2018-11-15 12:18:29
    Temat: Re: Zagłuszarki Chrzanowskiego
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    news:2802bf67-cfa4-4c71-af4c-5c389c1024e1@trust.no1.
    ..

    > Nie jest tak, że wtedy zakłóca się też praca serca i to czuć?

    > Odczytywanie danych wyjściowych z pulsu brzmi przerażająco...

    To raczej 50 laty temu może by było "na czasie". Ale w epoce już wówczas
    dobrze opanowanej komputeryzacji nawet wibratorów babom do cipy, to aż mi
    się wierzyc nie chce.
    Przecież, gdyby pacjent wpadł w obce pole magnetyczne, co jest nie takie
    rzadkie, to rozrusznik by się rozkalibrował i dowidzenia... a raczej witam
    panie grabarz...
    Z pulsu to lekarz czyta, ale, jeśli ma to robić automat, to musi mieć
    minimum choćby inteligencji, żeby było wiadomo, jak urządzenie - i pacjent
    rzecz jasna - reaguje na proces regulacji. Musi jakoś zwracać dane, musi
    jakoś zaalarmować, że coś sie dzieje, czy bateria się kończy, czy któryś
    impuls nie dochodzi do celu, itd. Musi być jakaś możliwość doładowania
    baterii...
    Żeby też jakieś chujowo zaprogramowane urządzenie nie zrobiło...
    ...Wrzućcie w google (bez cudzysłowów) hasło "rozrusznik serca burza
    elektryczna" i zobaczcie, jakie to może mieć niemiłe skutki. Programować to
    magnesem... bed ajdija...
    Do Mirka - szczerze watpię, aby 10 lat temu technologia rozruszników była aż
    tak uwsteczniona, mimo, ze juz 20 lat temu te urządzenia potrafiły więcej,
    niż (nie)reagować na magnes, nawet byy urzadzenia, które współdziałały w
    stymulacji serca i oddechu. Może dla jakiegoś pustelnika w dalekim eremie w
    głębi lasu, z ustabilizowanym życiem, to sztywne nastawy były by ok, bo tam
    nie było by nawet potrzeby czegokolwiek regulować, rano modlitewka, zebranie
    jagódek, w południe skromny posiłek, wieczorem kolacyjna z owoców runa
    leśnego i opluskanie się w pobliskim potoku, oczywiście, znów pacierz, da
    capo al fine... Ale, bateria wieczna nie będzie i raz na jakiś czas, to
    trzeba będzie sprawdzić, czy układ sie nie sypie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 52. Data: 2018-11-15 12:29:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:5becaffa$0$476$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 2018-11-14 13:56, Michał Jankowski wrote:
    > (ciap)

    > Są tu tacy co czytali :-)

    A nawet stosowali :)
    Jak była nauka w szkole i się sprawdzało czy telefon działa (Tulipan mu
    chyba było OIDP), to się to logatomami przedzwaniało. A w danych fabrycznych
    nawet było "wyrazistość logatomów 75%" (i zwykle koło tej wartości
    oscylowała w różnych typach). W tym przypadku były to "wyrazy" 5-literowe,
    jednosylabowe, oczywiście, bez sensu, spróbuję sobie przypomnieć parę... na
    razie tylko dwa mi się kołaczą... PLARK, KRARP... Czytało się z tabelki, a
    druga strona zapisywała, chyba tak... Ale po 30 cyrkebałt latach trudno już
    to dobrze pamiętać. Rzecz się działa w ramach tzw. "warsztatów".
    To się wydaje, że aparaty to była gównoskładanka, ale w Radomiu naprawdę
    mieli cały lab do badania tego. Osobiście widziałem. Lutowanie płytek
    oczywiście na fali, a lutowie co jakiś czas było rafinowane, czy jak to
    nazywali, żeby oczyścić z fuzli i rozpuszczonej miedzi. Też widziałem linię
    lutującą. Nie pamiętam, czy były babki, które to ręcznie dopieszczały.
    Na logatomy dla każdego aparatu nie było czasu, to lab akustyczny
    przedzwaniał. Jak pozytywnie - szło do sprzedaży.

  • 53. Data: 2018-11-15 16:33:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > z innej beczki, osobiście zetknąłem się z przypadkiem, że pole EM od
    > lokalnej radiostacji było tak silne, że po dotknięciu palcem wejścia
    > m.cz., zamiast brumu, miałem na wyjściu odbiór tejże radiostacji.

    Kiedyś miałem podobnie, ale bez palca. Nie wiem, co się wtedy stało (to
    były lata 90-te), ale z wzmacniacza na LM386 wyszedł mi odbiornik RMF FM.

    Albo żelazko. https://pl.wikipedia.org/wiki/Imprinter

  • 54. Data: 2018-11-15 22:30:23
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.11.2018 12:18, HF5BS wrote:

    > Do Mirka - szczerze watpię, aby 10 lat temu technologia rozruszników
    > była aż tak uwsteczniona,

    Tata zmarł prawie dokładnie 10 lat temu. Na raka. Kilka lat wcześniej
    miał założony rozrusznik serca, bo dostał bradykardii czyli w
    uproszczeniu serce mu biło wolniej niż powinno.
    Jeździłem z nim na przeglądy tego rozrusznika i mi dokładnie opowiadał
    jak to się odbywa.

    W sumie miło by mi było się teraz dowiedzieć, że wymyślił dla mnie tą
    bajeczkę z magnesem i odpowiadaniem biciem serca :D

    --
    Mirek.

  • 55. Data: 2018-11-15 22:40:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Kiedyś miałem podobnie, ale bez palca. Nie wiem, co się wtedy stało (to
    > były lata 90-te), ale z wzmacniacza na LM386 wyszedł mi odbiornik RMF FM.

    > Albo żelazko. https://pl.wikipedia.org/wiki/Imprinter

    W sklepie? Dla babiny, która kupuje 10 bułek, mleko, kiełbasę i kartą płaci?
    Nie przejdzie, zwłaszcza, ze płaska...

  • 56. Data: 2018-11-15 22:49:27
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości

    > Tata zmarł prawie dokładnie 10 lat temu. Na raka. Kilka lat wcześniej

    Przykro mi...

> [...]
    > serce mu biło wolniej niż powinno.
    > Jeździłem z nim na przeglądy tego rozrusznika i mi dokładnie opowiadał jak

    Ja mam wrażenie, że jako magnes, został nazwany port (RFID?), między
    urządzeniem, a programatorem.
    W pulsie lekarz pewnie rozpoznawał, czy załamki Q/R/S miały właściwy kształt
    i przez port zapewne korygował ustawienia, aby pobudzać serce we właściwym
    momencie.
    Łatwo jest coś spitolić, trudno może byc odkręcić.
    Nie wiem, czy mnie nie czeka taki aparat, epizody paskudnej arytmii, aż do
    zatrzymania pompki włącznie, ale na razie mniej-więcej wiem, jak tego
    unikać.

    > W sumie miło by mi było się teraz dowiedzieć, że wymyślił dla mnie tą
    > bajeczkę z magnesem i odpowiadaniem biciem serca :D

    Myślę, że raczej tak ci opisał, jak to widział, co zaobserwował.
    Ile razy np. karta chipowa w przychodni była nazywana kartą magnetyczną, ile
    razy zetknąłem się z nazwaniem karty z wyłacznie nawet paskiem magnetycznym,
    kartą elektroniczną... to nie zliczę. Coś, jak dzisiejsza, paskudna maniera
    wręcz zamiany biernika z dopełniaczem, już nawet redachtóry w telewizorni
    tak gadają...

  • 57. Data: 2018-11-15 22:57:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@s...com.invalid> napisał w wiadomości

    > https://niebezpiecznik.pl/post/rozruszniki-serca-moz
    na-zhackowac-takze-zdalnie/

    > Czujesz się już lepiej? Bo ja mimo wszystko bałbym się dalej.

    Lepiej, ale nie z tego powodu. Arytmia mi akurat dziś nie dokucza.
    A zresztą, nie miałem na myśli jakichś patologocznych sytuacji. Chodziło mi
    o życie codzienne, gdy pacjent np. pójdzie sobie po bułkę i mleko, i na
    bramce w sklepie stanie mu sie kuku, bo się "rozmagnesowało".
    Póki jakiś wpływowy mafioso nie ucierpi, czy ważny polityk, to się będą z
    tym jebać, aż komuś się wiater koło dupy zrobi i to nie jego własny.

  • 58. Data: 2018-11-16 05:56:56
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.11.2018 o 22:57, HF5BS pisze:

> [...]
    > Póki jakiś wpływowy mafioso nie ucierpi, czy ważny polityk, to się będą
    > z tym jebać, aż komuś się wiater koło dupy zrobi i to nie jego własny.

    Niezależnie na jakiej zasadzie ta regulacja działa, to zapewne tylko w
    pewnym, bezpiecznym zakresie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 59. Data: 2018-11-16 08:19:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    Trochę wyjaśniono jak działa szumidło:

    https://www.tvn24.pl/afera-knf-jak-dziala-szumidlo,8
    84083,s.html

    Cytat:"z "szumidła" wydostaje się szum o określonych parametrach,
    który paraliżuje przetwornik akustyczno-elektryczny, czyli mikrofon.
    - Mikrofon po prostu przestaje nagrywać nasz głos - wyjaśnia".

    Ale to nadal nie tłumaczy przyczyny nie nagrania obrazu przez ukrytą
    kamerę.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2018-11-16 10:17:13
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 08:19, Marek pisze:
> [...]
    > Mikrofon po prostu przestaje nagrywać nasz głos - wyjaśnia".
    >
    > Ale to nadal nie tłumaczy przyczyny nie nagrania obrazu przez ukrytą

    I pytanie czym telewizja nagrywała ten reportaż - ziemniakiem? Bo na ich
    mikrofon wszystko się nagrało, więc albo to szumidło to lipa, albo tylko
    udawali jego użycie i materiał jest zmanipulowany.
    Druga kwestia to kawałek rozmowy ze stenogramu, gdzie gospodarz mówi o
    wizycie służb od zagłuszania i tekście w stylu: telewizja z drugiej
    strony placu sieje tyle że to już samo w sobie zagłusza (piszę z
    pamięci). Możliwe że blokowali fale EM (jako ochrona przed pluskwą z
    nadajnikiem i długotrwałym podsłuchem) a fale akustyczne nie były
    zagłuszane. Dlatego tanie gadżety z CE padły od zakłóceń, a analogowy
    dyktafon dał radę.
    https://fintek.pl/zagluszacze-rozmow-sciema/ tu jest trochę napisane i
    jest link do ciekawego urządzenia: DRUID D-06 (tylko że to jest raczej
    taki akustyczny VPN niż szumidło). Czyli zawodowcy mają świadomość
    zagrożenia i stosują takie niewygodne środki jeżeli naprawdę zależy im
    na poufności.
    Tak czy inaczej z gazet czy telewizji konkretów się nie dowiemy. Szef
    KNF też raczej nie kumał co ma i jak tego używać. Jeżeli mieli jakąś
    komórkę od ochrony informacji to tez dała ciała, bo Czarnecki przyniósł
    3 urządzenia po prostu schowane w kieszeni. Ciekawe czy w ogóle mieli
    jakąś analizę i procedury, czy tak po prostu włączyli coś i fajrant.
    Służby tak samo,coś tam zamontowały i zadowolone. Kasa wydana, wszyscy
    ciężko pracują a efektu zero, jak za komuny.
    Piotrek