  • 1. Data: 2018-10-20 20:52:06
    Temat: Nawijanie silnikow.
    Od: s...@g...com

    Najpierw myslalem ze to jest niezle:
    https://www.youtube.com/watch?v=GG7DsPURsZA

    Potem natrafilem na to:
    https://imgur.com/gallery/V5mmP3a

    Chinczyk potrafi...

  • 2. Data: 2018-10-20 23:05:03
    Temat: Re: Nawijanie silnikow.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 20:52, s...@g...com pisze:
    > Najpierw myslalem ze to jest niezle:
    > https://www.youtube.com/watch?v=GG7DsPURsZA
    >
    > Potem natrafilem na to:
    > https://imgur.com/gallery/V5mmP3a
    >
    > Chinczyk potrafi...

    Ten ciekawszy :)
    https://www.youtube.com/watch?v=C6qhP6mO2EM

    Szczególnie ten wirnik na końcu z podwójnymi cewkami przesuniętymi o 1
    biegun.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-10-20 23:30:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2018 23:05:06 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Ten ciekawszy :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=C6qhP6mO2EM
    >
    > Szczególnie ten wirnik na końcu z podwójnymi cewkami przesuniętymi o 1
    > biegun.

    A ja w latach 90 na warsztatah w technikum recznie nawijałem . Do liczenia ilosci
    zwojow licznik taki zwykły był+ szablony
    I najciekawsze jest to ze to cosmy naprodukowali do stoczni MW szło

  • 4. Data: 2018-10-21 00:27:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nawijanie silnikow to maly pikus. Wykombinuj jak to robia
    https://www.google.pl/search?q=pierścienie+pryzmatyc
    zne&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=ln
    ms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYhZaWhZbeAhUKCuwKHYXOBx
    kQ_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=KRalg3FDRLq4bM&img
    dii=n04BxjI4EWG80M. To ma srednice 4mm i dlugosc 4mm. Kilogram w sklepie kosztuje ok
    siedmiu dych. To znaczy ze u producenta z piec dych za kilo wyjdzie. Z trzy i pol
    dychy kosztuje kilogram drutu. Przy takich cenach trzeba z 10 na sekunde takich
    sprezynek zrobic zeby dniowka jakas wyszla.

  • 5. Data: 2018-10-21 00:44:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    dychy kosztuje kilogram drutu. Przy takich cenach trzeba z 10 na sekunde takich
    sprezynek zrobic zeby dniowka jakas wyszla.

    Wydaje się oczywiste.
    Nawijają na trójkątnym rdzeniu. I trochę się rozpręża.
    http://www.stookforum.nl/wp-content/uploads/spp_4x4x
    0.1_ss.jpg

    Robert

  • 6. Data: 2018-10-21 01:03:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Takie jak pokazales robi sie jak napisales. Ale ja pokazalem inne. Znam kogos kto
    chcial robic takie pierscienie i polegl. Zrobil jakie pokazales a tych nikt kupowac
    nie chce. Poza tym tych co pokazales tez trzeba by zrobic z 10 na sekunde. 600 na
    minute to teoretyczna szybkostrzelnosc kalasznikowa. Ten ktos doszedl do trzech na
    sekunde i to dawalo ok trzech zlotych zysku na godzine. Zeby zrobic 10 na sekunde ten
    trojkatny rdzen musi sie obracac z predkoscia 12 000 obr/min a ciecie trwac kilka,
    kilkanascie milisekund.

  • 7. Data: 2018-10-21 07:49:38
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 17:27:40 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    dychy kosztuje kilogram drutu. Przy takich cenach trzeba z 10 na sekunde takich
    sprezynek zrobic zeby dniowka jakas wyszla.

    Ja bym robil zwyczajnie, wypuszczal drut i zaginal, cos jak to:
    https://www.youtube.com/watch?v=SQIYZ-iKuG4
    tyle ze to z filmiku jest cnc, jakby zrobic mechanizm do tylko tego celu bylo by
    pewnie niedrogo (maszyna) i relatywnie szybko.

    A maszyne trzeba by zrobic pewnie wielo glowicowa i calosc poruszac jednym
    mechanizmem zeby wyszlo oplacalnie.

    Istnieje tez mozliwosc ze po prostu producent jedzie na tak niskim zysku bo ne chce
    aby ktokolwiek choc pomyslal o konkurowaniu. Skrobie se te rzepke i wie ze ludzie na
    pewno przyjda do niego i tyle mu starczy...

  • 8. Data: 2018-10-21 09:48:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Moze drut w hurcie taniej.

    A jak zrobic ... www.youtube.com/watch?v=NE7osX4ctJ0

    I wcale nie trzeba dniowki marnowac.

    J.

  • 9. Data: 2018-10-21 10:49:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2018 11:52:06 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
    > Najpierw myslalem ze to jest niezle:
    > https://www.youtube.com/watch?v=GG7DsPURsZA
    >
    > Potem natrafilem na to:
    > https://imgur.com/gallery/V5mmP3a
    >
    > Chinczyk potrafi...

    Ale to chinski pomysl czy amerykanski, albo niemiecki ?

    Ha, patenty by trzeba poszukac ...

    J.

  • 10. Data: 2018-10-21 11:11:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>