  • 1. Data: 2018-10-22 12:17:56
    Temat: kody IR do pilota TV gdtv32 lub pilot zastępczy
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    mam telewizor Gold gdtv32 bez pilota. Nie ma i koniec. Próbowałem pilota
    z elmaka - nie działa, pisałem do nich - odpisali ze nie mają
    pasującego. Próbowałem silvercresta z lidla - też nie działa. Chociaż
    obydwa piloty dawały jakiś efekt. znaczy telewizor reagował na
    wciśnięcie klawisza komunikatem - nieprawidłowy klawisz, albo realizował
    funkcję inną niż opisana na przycisku pilota. Za pomocą arduino i
    odpowiedniego programu odczytałem kody, które są wysyłane z pilota do
    telewizora. okazało się ze mało znany telewizor działa na protokole NEC
    (nec1) i znam prawidłowe kody do kilku klawiszy. Kilku niestety.
    Następnie samymi kodami "nakarmiłem" google i w odpowiedziach szukałem
    podobnych tematów .... IR codes, Nec codes itp. Wszystko co znalazłem
    próbowałem "wysłać" do telewizora. w większości przypadków nie było
    reakcji albo zły klawisz, ale tą metodą ma większośc klawiszy. większośc
    nie wszystkie. Nie jestem w stanie "lecieć" po kolei z wszystkimi
    możliwymi kombinacjami, bo jest ich kilkadziesiąt tysięcy. Czy ktoś
    mógłby mnie poratować i podsunąć pomysł skąd wziąć wszystkie potrzebne
    mi kody, lub pilota?

    Oto kody które znalazłem:

    Decoded NEC(1): Value:FE08F7 Adrs:0 (32 bits)
    Value:0xFE20DF -3
    Value:0xFEA05F -4
    Value:0xFE38C7 -5
    Value:0xFE609F -6
    Value:0xFEE01F -7
    Value:0xFE10EF -8
    Value:0xFEB847 -9
    Value:0xFE6897 up
    Value:0xFE48B7 dn
    Value:0xFE30CF right
    Value:0xFEE817 left
    Value:0xFE18E7 enter
    Value:0xFED02F - -- ---
    Value:0xFE22DD podzial obrazu
    Value:0xFEC837 av1 av2
    Value:0xFE8877pc hdmi
    Value:0xFEB04F mute

    ToMasz
    PS na elektrodę pisałem, to mi przenieśli do działu "jakiego pilota kupić"

  • 2. Data: 2018-10-22 12:41:38
    Temat: Re: kody IR do pilota TV gdtv32 lub pilot zastępczy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >mam telewizor Gold gdtv32 bez pilota.

    A tak swoja droga - na allegro lub amazonie lub aliexpresie nie ma ?

[...]

    Tak na oko ... z przodu FE, z tylu F lub 7 ... zostaje 8tys kodow do
    sprawdzenia :)

    J.

  • 3. Data: 2018-10-22 12:42:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.10.2018 o 12:17, ToMasz pisze:

    > PS na elektrodę pisałem, to mi przenieśli do działu "jakiego pilota kupić"

    A może jednak?

    https://remotes-world.com/products/gold-tv-proteus-g
    dtv32

    MJ

  • 4. Data: 2018-10-22 12:48:59
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Mam aplikację w telefonie, nazywa się pilot mi, w sklepie google jest
    jako mi remote controller - for TV, STB, AC and more
    zrobione przez Xiaomi Inc.
    Ma kody do TV NEC. Albo mieć jakiś telefon z androidem i diodą IR, albo
    patrzeć w samej apce.
    Tak na szybko mogę pomóc.

  • 5. Data: 2018-10-22 14:00:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >mam telewizor Gold gdtv32 bez pilota. Nie ma i koniec. Próbowałem
    >pilota

    P.S. Jest taki program na Androida - Peel Remote.

    Przerost ambicji, ale telewizorow firmy Gold ma ze 20.
    I jeszcze TV Goldi.

    Potrzebny telefon z IrBlaster.

    Niestety - wszystko zamkniete, nic nie ujawni, potem trzeba jakos
    lapac kody.

    Ech, trzeba sobie za wczasu LIRC zainstalowac, i wszyskie piloty
    zapamietac ... albo zgodnie z nowa moda - d* sobie nie zawracac, po
    awarii pilota TV na smietnik i tup tup do sklepu wspierac rozwoj
    gospodarki ...

    J.

  • 6. Data: 2018-10-22 14:13:28
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    TV na smietnik i tup tup do sklepu wspierac rozwoj
    > gospodarki ...

    ... chińskiej ;)

  • 7. Data: 2018-10-22 14:20:39
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 22.10.2018 o 12:42, Michał Jankowski pisze:

    > A może jednak?
    >
    > https://remotes-world.com/products/gold-tv-proteus-g
    dtv32

    >   MJ
    masz racje. ale 55+10zł to jest 25% ceny tv
    ale dziękuję, bo taniej nie znalazłem

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-10-22 14:26:14
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 22.10.2018 o 14:00, J.F. pisze:
> [...]
    pl...

    > P.S. Jest taki program na Androida - Peel Remote.
    >
    > Przerost ambicji, ale telewizorow firmy Gold ma ze 20.

    Mój telefon ma diodę IR do sterowania tv

> [...]
    > zapamietac ... albo zgodnie z nowa moda - d* sobie nie zawracac, po
    > awarii pilota TV na smietnik i tup tup do sklepu wspierac rozwoj

    Cytuję siebie:
    Za pomocą arduino i odpowiedniego programu odczytałem kody....

    bo nie mam komputera ze złączem com. wiec arduino odbierało kody a ja
    dane oglądałem na ekranie TV, na serial monitorze. wiec wiem że nec1 i
    wszystko zaczyna się od 0xFE i dalej 4 pola do analizy. na pilotach
    uniwersalnych próbowałem nece i dawaj - na co TV zareaguje. jak
    reagował to odczytywałem kody. teraz mam ścianę, bo brakuje
    przedewszystkim cyfry "zero" niestety tam "zero" nie wywułuje reakcji.
    więc musze wybrać - wprowadzam numer kanału dwucyfrowy --, następnie
    wcisnąć jakąś cyfrę i dopiero sprawdzać czy szukany kod to "zero" . bo
    jeśli szukany kod to głośniej - pojawia sie suwak głośności. I znowu
    prodedura od początku.Nie dam rady

    ToMasz

  • 9. Data: 2018-10-22 14:28:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stary grzyb" napisał w wiadomości grup

    >... chińskiej ;)

    Wtedy bedzie czas na swiadomy wybor - chinskiej, koreanskiej czy "made
    in Poland" :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-10-22 14:30:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 22.10.2018 o 14:00, J.F. pisze:
    > P.S. Jest taki program na Androida - Peel Remote.

    >Mój telefon ma diodę IR do sterowania tv

    To Peel powinien dzialac.

    >Cytuję siebie:
    >Za pomocą arduino i odpowiedniego programu odczytałem kody....

    Jesli zadziala, to zlapies ... a potem zlapac wszystkie inne piloty
    :-)

    J.