  • 1. Data: 2010-07-10 11:05:38
    Temat: Zasilacz do laptopa HP wtyczka schemat
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

    Mam zasilacz do laptopa HP z tzw grubą wtyczką, wtyczka taka jak tu:
    http://www.allegro.pl/item1116880435_oryginalna_wtyc
    zka_hp.html

    chciałem zrobić zasilacz do samochodu ale okazuje się że ta wtyczka ma 3
    wyprowadzenia, zewnętrzny wewnętrzny i taki cienki bolec, ma ktoś pojęcie
    czy i jak podpiąć to, jakiś schemat ?

    zazwyczaj było tak że na bolcu był PLUS a na zewnętrznym MINUS ale boje się
    podpinac żeby coś nie spier****ć

    THX!

  • 2. Data: 2010-07-10 12:28:38
    Temat: Re: Zasilacz do laptopa HP wtyczka schemat
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Lato pisze tak:

    > ma ktoś pojęcie czy i jak podpiąć to, jakiś schemat ?

    zgaduję że zewnetrzny -, wewnetrzny +, kolec DATA

    pomierz napięcie

    tutaj zajrzyj, może coś Ci to pomoże

    http://www.computekinc.us/dell_project.htm

    > ale boje się podpinac żeby coś nie spier****ć

    postęp naukowy wymaga poświęceń ;)

    --
    mariusz

  • 3. Data: 2010-07-10 12:49:51
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

    > tutaj zajrzyj, może coś Ci to pomoże
    >
    > http://www.computekinc.us/dell_project.htm

    no to fajnie, ten środkowy pin to jakaś DATA AC ADAPTER ID, to co ja mam tam
    podpiąć ?

    bez tego nie będzie ładował ?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-07-10 13:04:20
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Lato pisze tak:

    > no to fajnie, ten środkowy pin to jakaś DATA AC ADAPTER ID, to co
    > ja mam tam podpiąć ?

    nic bo nic nie możesz podpiąć

    to jest w zasilaczu sieciowym zaszyte
    laptop po tym kablu DATA komunikuje się, rozpoznaje zasilacz i
    nim zarządza.

    > bez tego nie będzie ładował ?

    pewnie nie będzie, niewiadomo czy w ogóle się właczy laptop.

    --
    mariusz

  • 5. Data: 2010-07-10 14:05:24
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

    no właśnie, ale teraz znalazłem takie szpejo

    i mam dylemat kupować czy nie...

    bo w kasie którą już wydałem kupił bym zasilacz samochodowy/przetwornice z
    12V na 230V która by chyba wystarczyła do zasilania ładowania laptopa
    w samochodzie...

    http://www.allegro.pl/item1099189292_przetwornica_na
    piecia_samochodowa_dc_to_ac_75w.html

  • 6. Data: 2010-07-10 19:34:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Lato pisze:
> [...]
    > wyprowadzenia, zewnętrzny wewnętrzny i taki cienki bolec, ma ktoś
    > pojęcie czy i jak podpiąć to, jakiś schemat ?

    Masa na zewnątrz, + wewnątrz, środkowy przewód jest podpięty przez
    rezystor do + zasilania. Laptop za jego pomocą ustala, czy nie przeciąża
    zasilacza - różne zasilacze mają różną wartość. Niestety nie pamiętam
    ile omów - coś mi się majaczy o 180k dla 90W, powinieneś dać radę wygooglać.

    > zazwyczaj było tak że na bolcu był PLUS a na zewnętrznym MINUS ale boje
    > się podpinac żeby coś nie spier****ć

    Sp.*ć ciężko - ze względu na 'zwarciogenną' (chyba celowo) budowę
    zasilaczy hp zrobiło odporne laptopy.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-07-12 13:25:55
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

> [...]
    > omów - coś mi się majaczy o 180k dla 90W, powinieneś dać radę wygooglać.

    pomierzyłem fabryczny zasilacz i na zewnętrznym jest masa, na wewnętrznym
    +19.5V a na tej igiełce jakieś 15V, jak mierze rezystancę igiełki względem +
    to wychodzi około 300k, nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji o
    rezystorze...

  • 8. Data: 2010-07-12 16:01:23
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Lato" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pomierzyłem fabryczny zasilacz i na zewnętrznym jest masa, na
    wewnętrznym
    > +19.5V a na tej igiełce jakieś 15V

    nic nie rozumiesz, ta igiełka jest właśnie po to, żebyś nie mógł sobie
    zrobić zasilacza a gdybyś chciał kupić, to zamiast chińskiego g.. za 50PLN
    będziesz musiał kupić chińskie g... za 300PLN.

    e.

  • 9. Data: 2010-07-12 16:14:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > nic nie rozumiesz, ta igiełka jest właśnie po to, żebyś nie mógł
    > sobie zrobić zasilacza a gdybyś chciał kupić, to zamiast chińskiego
    > g.. za 50PLN będziesz musiał kupić chińskie g... za 300PLN.

    A kto właściwie może zabronić Chińczykowi robic g... z igiełką?
    Znajomy kupił niedawno właśnie taki zasilacz do HP za 60 czy 80 PLN.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-07-12 16:19:21
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-07-12 18:14:09 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > A kto właściwie może zabronić Chińczykowi robic g... z igiełką?

    Na przykład zastrzeżenie patentowe igiełki dotyczące?

    --
    DJ