  • 1. Data: 2010-07-10 11:19:55
    Temat: Układy FTDI, driver D2xx i coś a la terminal - jest?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!

    Używam często układów FT232 (ale pytanie może dotyczyć też FT245).
    Problem pojawia się, gdyż dla mnie wygodniej jest obsługiwać to jako
    wirtualny port COM i testować terminalem. Z kolei docelowo fajniej jest
    użyć sterowników D2xx (łatwiej rozwiązać problem z ustawianiem numeru
    portu COM). Jasne, można łatwo zmienić ustawienia w Windowsie i używać
    raz tak, raz tak... no ale jest to trochę upierdliwe i zastanawiam się -
    może ktoś napisał taki "terminal", który używa sterowników D2xx? Ma to
    wyglądać praktycznie jak każdy inny terminal, tylko zamiast podłączać
    się do portów COM ma łączyć się z układami FTDI poprzez sterownik D2xx.
    Widział ktoś coś takiego?

    Konop

  • 2. Data: 2010-07-13 21:54:30
    Temat: Re: Układy FTDI, driver D2xx i coś a la terminal - jest?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-10 13:19 Konop napisał(a):

> [...]
    > wyglądać praktycznie jak każdy inny terminal, tylko zamiast podłączać
    > się do portów COM ma łączyć się z układami FTDI poprzez sterownik D2xx.

    Ale w czym w ogóle jest problem? Przecież już od dłuższego czasu
    sterowniki FTDI są uniwersalne (CDM) i z tym samym FT245 możesz raz
    gadać przez wirtualny port COM, a innym razem przez DLLa D2XX. No chyba
    że wyłączyłeś dla urządzenia opcję VCP i w ogóle nie widać go jako COMa.

    Podsumowując - nic nie zmieniając w ustawieniach urządzenia spokojnie
    możesz w swoim sofcie używać go przez D2XX na zmianę z terminalem (przez
    wirtualny port COM), np. TeraTerm.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-07-14 14:15:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Podsumowując - nic nie zmieniając w ustawieniach urządzenia spokojnie
    > możesz w swoim sofcie używać go przez D2XX na zmianę z terminalem (przez
    > wirtualny port COM), np. TeraTerm.

    A, to super, to o tym nie wiedziałem :)... Dzięki za informację!! :)...
    Po prostu, ja nie używam D2xx, ale osoba pisząca oprogramowanie - tak.
    Dlatego nawet nie miałem jak tego sprawdzić ;)...

    Konop