  • 121. Data: 2019-05-10 18:19:20
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5cd41614$0$541$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bredzisz. art 4 jest właśnie zasadą OGRANICZONEGO ZAUFANIA,
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    bo nie rozumiesz art. 4.
    Owszem, jest to zasada ograniczonego zaufania, ale wtedy,
    gdy : cytat "
    okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania. "

    Gdy to nie zachodzi to :
    Wszyscy MAJĄ PRAWO liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu
    PRZESTRZEGAJĄ przepisów ruchu drogowego,

  • 122. Data: 2019-05-10 19:04:58
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > stwierdził że nie ma takiego przepisu w którym jest napisane że kierowca
    > MOŻE się spodziewać że ktoś mu wejdzie pod koła.
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Nie wmawiaj mi głupot, które sam wymyśliłeś.

    Twierdziłeś, że :
    "jest przepis nakazujący zakładanie z góry,
    że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych".

    Takiego przepisu nie ma.

  • 123. Data: 2019-05-10 19:43:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-10 o 17:21, r...@k...pl pisze:

    > Sąd orzekał w/s winy kierowcy. Orzekł, że to pieszy wtargnął i spowodował
    > wypadek, a kierowca jest winny niezachowania ostrożności.

    Chuj mnie obchodzi inna sprawa.

    > Było.

    Sryło, dawaj linka.

  • 124. Data: 2019-05-10 20:04:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 18:10, Marek S pisze:
> [...]
    > zamierza zatrzymać się przed przejściem i hamuje. Jadący z naprzeciwka
    > nie mają bladego pojęcia, że tak się dzieje. W końcu samochody nie
    > mają świateł stopu z przodu.
    >
    > W konsekwencji zawsze scenariusz jest ten sam:
    >
    > 1. Ktoś zatrzymuje samochód przed przejściem.
    > 2. Ktoś inny z naprzeciwka praktycznie zawsze przejeżdża przejście
    > wbrew przepisom.
    > 3. Piesi nie wchodzą na przejście bo widzieli, że zaraz będzie pusto
    > na drodze i np. gadają ze sobą lub patrzą się nie wiadomo gdzie.
    > 4. Samochody stoją, piesi również.
    >
    > Moje pytanie brzmi: karać tych z punktu #2?

    PoRD określa to jednoznacznie - jeżeli odbywa się to na przejściu przez
    drogę jedno jezdniową to kara się należy.

    Art. 13 8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
    dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
    odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w
    miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą
    innych urządzeń na jezdni.

    W tej sytuacji kara się nie należy, kiedy pieszy znajdował się na innej
    jezdni w trakcie przejazdu kierowcy.

  • 125. Data: 2019-05-10 20:07:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 20:04, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > pomocą innych urządzeń na jezdni.
    >
    > W tej sytuacji kara się nie należy, kiedy pieszy znajdował się na
    > innej jezdni w trakcie przejazdu kierowcy.

    P.S.

    Tom było w przypadku, kiedy piesi weszli na przejście.

    Jeżeli piesi nie weszli jeszcze na przejście to kara się nie należy.

  • 126. Data: 2019-05-10 20:26:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 21:15, ToMasz pisze:
    > z jakiego powodu? Bo po wyrwaniu z kontekstu - wręcz przeciwnie.
    > Nie byłoby problemu, gdyby kierowcy nagrywając pieszych, którzy co
    > prawda mają pierwszeństwo na przejściu, ale lekceważą obowiązek
    > rozglądania się, zgłaszali to na policje jako wykroczenie. A może taka
    > ogólnopolska akcja? Jak dziennie będzie 100 tyś zgłoszeń - to może
    > zmienią prawo, na mniej wygodne, ale bezpieczniejsze?
    >
    > ToMasz

    Wskaż zapis prawny, który nakazuje pieszemu stojącemu przed przejściem
    rozglądanie się.

    W jaki sposób stwierdzisz, że pieszy się rozgląda, albo się nie
    rozgląda? Uważasz, że pieszy musi wyraźnie kręcić głową? Może ma się
    obracać np. na jednej nodze? Czy też wystarczy ruch samych gałek ocznych
    lub postrzeganie peryferyjne?

  • 127. Data: 2019-05-10 20:30:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 21:25, s...@g...com pisze:

    > Ja bym karał tych stojących przed przejściem. Przejścia służą do chodzenia po nich
    a nie odpoczywania przed nimi i sygnalizowania kierowcom mylnych informacji.

    To co mają robić jak żaden debil nie chce się wywiązać z obowiązku
    ustąpienia pierwszeństwa? A jak już pieszy wejdzie na przejście to
    będzie go wyzywał, że mu wtargnął bezpośrednio przed samochód, choć
    debil za kierownicą jeszcze był 100m przed przejściem.

  • 128. Data: 2019-05-10 20:46:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 11:58, ToMasz pisze:

    > 1. Idzie ze mną i podnosi rękę - wprawiając  mnie w zdumienie
    > 2. teraz najważniejsze. Podzieliłem się z Wami uwagą. Regułą wpajaną
    > niektórym dzieciom w przedszkolu. Czynność ta na pewno wymaga pewnego
    > wysiłku, ale może uratować życie dziesiątkom osób rocznie. może
    > obniżyć koszty "lecznictwa" na które wszyscy się składamy. Dobry
    > pomysł? Pomysł do zastanowienia? Pomysł do przeróbki. NIE!!!!
    > skrytykować trzeba!
    >
    > ToMasz

    Tylko nie pisz, że chciałbyś, aby taki zapis pojawił się w PoRD, bo co z
    ludźmi, którzy nie mają rąk, albo mają niewładne lub po prostu niosą
    siatki z zakupami, a przed przejściem są kałuże z błotem i nie ma gdzie
    odstawić tobołów?

    Jeżeli zaś chodzi o nauczanie dzieciaków to jestem jak najbardziej "za"
    i sam tego w dzieciństwie byłem uczony. Ale tu nie chodzi o
    sygnalizowanie chęci przejścia na pasach, ale o to, że dla dziecka
    zestaw informacji: zatrzymaj się, w lewo, spójrz w prawo, jeszcze raz w
    lewo, jak nie ma samochodów to wejdź na przejście i idź, dochodząc do
    środka jezdni sprawdź jeszcze raz czy coś nie jedzie z prawej, jak
    będzie jechać i nie będzie się chciało zatrzymać to się zatrzymaj na
    linii środkowej i poczekaj, aż przejedzie lub  się zatrzyma itd.

    Dzieciak po prostu zapamięta jedną czynność czyli podniesienie ręki do
    góry i za chwilę sobie przypomni wszystkie pozostałe czynności. To jest
    tzw. metoda mnemotechniczna zapamiętywania złożonych informacji czy
    czynności.

  • 129. Data: 2019-05-10 20:48:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 18:42, LordBluzg(R) pisze:

    > Dostałeś wykładnię sądu? Dostałeś :)

    > Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2
    > i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym
    > przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    >
    > I gdzie tutaj jest napisane że pojazd musi się zatrzymać?

    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

  • 130. Data: 2019-05-10 20:54:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 21:39, LordBluzg(R) pisze:
    > Sąd w przypadku art. 49.1 pkt. 2 uchylił "winę" kierujacej i nie uznał
    > że zatrzymała pojazd przed przejściem dla pieszych wbrew przepisom,
    > ponieważ (trudne słowo) WYSTĄPIŁ WARUNEK ograniczonego zaufania w
    > stosunku do znajdujących się tam osób na chodniku, przed przejściem.
    > Tak trudno to zrozumieć?

    Co to jest "warunek ograniczonego zaufania"? Wskaż zapis prawny, który
    mówi o takim warunku.

    Niestety często jest nadużywane coś, czego w ogóle nie ma w PoRD. Po
    prostu nie istnieje pojęcie czy definicja "ograniczonego zaufania".

    Jeżeli faktycznie jakiś sędzia powołał się na "ograniczenie zaufania" to
    znaczy, że jest zwykłym idiotą, który wydał wyrok niezgodnie z prawem.