  • 51. Data: 2019-05-06 21:03:17
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-05-2019 o 20:28, WS pisze:

    > Wlasnie caly czas jest ten sam problem, czyli trzeba dorabiac zawila
    ideologie/magiczna logike zeby uzasadnic pierwszenstwo pieszych wchodzacych na
    przejscie. Powinno by to jasno zapisane w PoRD,

    I jest.
    Zakaz wchodzenia przed samochód.

    Próba zmiany tego na pierwszeństwo pieszego została uwalona, więc nie
    istnieje.

  • 52. Data: 2019-05-06 21:03:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 20:43, JaLa pisze:

    > Ty otrzymałeś odpowiedź na swoje pytanie,
    > czyli otrzymałeś przepis o który pytałeś.

    Ta odpowiedź w konfrontacji z wyrokiem sądu nie jest zgodna a zatem nie
    jest odpowiedzią, dodatkowo w art. 49.1 pkt. 2. nie ma rozróżnienia czy
    pieszy jest na przejści czy go nie ma. Ten przepis stosuje się w sekcji
    "Zatrzymywanie i postój pojazdu" która jest odrębną sekcją PoRD i nie ma
    zastosowania w przypadku przejscia dla pieszych. To też opisuje wyrok
    sądu, interpretacja policji jak i samego autora przepisu, który wyraźnie
    wypowiada się że art 49 był tworzony zupełnie z innym założeniem niż
    obecna, fałszywa interpretacja "domorosłych trolli" :)

    > A w jaki sposób kierowca udzieli pieszemu pierwszeństwa ?

    Stosując się do znaku D-6, którego definicję cały czas olewasz :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 53. Data: 2019-05-06 21:04:37
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nadjeżdżajacy pojazd, który jako PIERWSZY ma obowiązek do zmniejszenia
    > prędkości do prędkości bezpiecznej, czyli takiej, ze nawet jesli ktoś
    > "wtargnie" to nie doprowadzi do kolizji.
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Nie, to nie tak.
    Kierowca nie ma obowiązku zakładać, że ktoś wtargnie.
    Wręcz przeciwnie, na samym początku w PoRD jest napisane,
    że kierowca ma prawo liczyć, że piesi przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego.

  • 54. Data: 2019-05-06 21:07:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 20:32, WS pisze:

    > Dodatkowo kiedys juz tu byla dyskusja o winie za wypadek w sytuacji gdzie obie
    strony zlamaly przepisy PoRD i z tego co pamietam wnisek byl odwrotny, czyli winnym
    jest OSTATNI, ktory zlamal jakis przepis, a jego przestrzeganie zapobieglo by
    wypadkowi (czyli w tej sytuacji pieszy)
    > Np. ktos jedzie 70 zamiast 50, widac go z daleka, jak inny pojazd wyjedzie mu z
    podporzadkowanej to bedzie sprawca kolizji, pomimo, ze tamten pierwszy zlamal przepis
    (ograniczenie predkosci)

    Niekoniecznie. Zapominasz o pierwszeństwie, które ma pieszy na przejściu
    a którego nie ma pojazd na podporządkowanej. Może podaj przykład z
    alkoholem:) będzie bardziej adekwatne :)

  • 55. Data: 2019-05-06 21:14:33
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > Ta odpowiedź w konfrontacji z wyrokiem sądu nie jest zgodna

    Pisz konkretnie. Co nie jest zgodne ?
    Uzasadniaj to co piszesz.

> [...]
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Znów uciekasz w bok. Nie ośmieszaj się.
    Znak D-6 nic nie mówi o pierwszeństwie.
    Powtarzam pytanie :
    W jaki sposób kierowca udzieli pieszemu pierwszeństwa na przejściu ?

  • 56. Data: 2019-05-06 21:21:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 21:03, Cavallino pisze:

    > I jest.
    > Zakaz wchodzenia przed samochód.
    >
    > Próba zmiany tego na pierwszeństwo pieszego została uwalona, więc nie
    > istnieje.

    Bo w jednym i drugim przypadku jest to nadużywane. Kierowca nie chce
    zwolnić ( z ma obowiązek) a pieszy, pomimo że ocenia prawidłowo
    odległość pojazdu od przejscia wchodzi na nie (bo w sumie ma takie
    prawo). Potem zaczyna się udowadnianie że wtargnał...pomimo że pojazd
    miał 100m do przejścia i obowiązki, które zlekceważył.

    Samo "wtargnięcie" w PoRD występuje jako "bezpośrednie wejście przed
    nadjeżdżający pojazd" bez podania jaka to jest odległość od pojazdu a w
    przypadku pojazdu podaje się "prędkość bezpieczną". Tutaj jednak idzie
    wyliczyć jaka to ma być prędkość ale nie idzie wyliczyć tej odległości
    dla pieszego. Prędkość pojazdu powinna być dostosowana do wszelakich
    warunków drogowych i uwzględniać pełne zahamowanie przed przejściem
    nawet wtedy, kiedy dziecko wbiegnie bezmyślnie na pasy.

    Co zauważam w dyskusjach tutaj? Głównie kierowcy doszukują się usilnie
    obarczenia po 50% siebie i pieszych z tendencją zwalania winy na
    pieszych. Dziwna to logika osób uzbrojonych często w ponad 1 tonowe
    maszyny rozpędzane do prędkości trudnej w opanowaniu w tak zawiłych
    miejscach jak przejście dla pieszych. Podobnie można rozkminiać
    uchylanie się przed pociskami z kałacha, gdzie strzelający nie chce
    wyrządzić nikomu krzywdy, strzela na oślep i obarcza winą trafionego że
    się nie schował albo wlazł mu na linię ognia. Zaiste dziwna logika w
    "sporcie" w którym obowiązuje najważniejsza zasada "safety first" :)

  • 57. Data: 2019-05-06 21:31:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 21:04, JaLa pisze:

    > Nie, to nie tak.
    > Kierowca nie ma obowiązku zakładać, że ktoś wtargnie.

    Bredzisz. To jest jego podstawowym obowiązkiem, ponieważ zbliża się do
    miejsca na którym pieszy ma pierwszeństwo. Podobna sytuacja występuje na
    skrzyżowaniu gdzie, gdzie jest znak A7.

    > Wręcz przeciwnie, na samym początku w PoRD jest napisane,
    > że kierowca ma prawo liczyć, że piesi przestrzegają przepisów ruchu
    > drogowego.

    Jest też napisane że kierowca ma przestrzegać przepisów. Dodatkowo ma z
    tego egzamin i jest uczony tych przepisów i jeszcze jeden dodatek, to on
    dysponuje rozpędzonym żelastwem, które może zabić.

    P.S.
    Na grupach dyskusyjnych też obowiązują pewne "przepisy" ale widać że we
    krwi masz olewanie przepisów. Sygnaturek się nie cytuje (co usilnie cały
    czas robisz) oraz nie stawia się spacji przed pytajnikiem. Dlaczego?
    Istnieje coś takiego jak netykieta (swoiste PoRD) dla grup dyskusyjnych.

  • 58. Data: 2019-05-06 21:39:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 21:14, JaLa pisze:

    > Pisz konkretnie. Co nie jest zgodne ?
    > Uzasadniaj to co piszesz.

    Liczyłem na światełko intelektu :/...no cóż.

    Sąd w przypadku art. 49.1 pkt. 2 uchylił "winę" kierujacej i nie uznał
    że zatrzymała pojazd przed przejściem dla pieszych wbrew przepisom,
    ponieważ (trudne słowo) WYSTĄPIŁ WARUNEK ograniczonego zaufania w
    stosunku do znajdujących się tam osób na chodniku, przed przejściem. Tak
    trudno to zrozumieć?

    > Znów uciekasz w bok. Nie ośmieszaj się.

    Jak dotąd, ty się ośmieszasz. Nie rozumiesz podstawowych sformułowań ani
    przepisów PoRD.

    > Znak D-6 nic nie mówi o pierwszeństwie.

    Nie nie mówi. Mówi o zwolnieniu do prędkości bezpiecznej. Gdzieś pisałem
    o pierwszeństwie?

    > Powtarzam pytanie :
    > W jaki sposób kierowca udzieli pieszemu pierwszeństwa na przejściu ?

    Zwolni? :)

  • 59. Data: 2019-05-06 22:19:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 20:51, JaLa pisze:

    > Orzeczenie sądu nazywasz ignoranctwem ?
    > Sąd przecież "olał" twój znak D-6.

    Mylisz się. Kierująca zastosowała się do D-6 więc sąd nie miał się o co
    do niej dopieprzyć :) a znak D-6 własnie to na niej wymusił (zobowiązał)
    wobec czego powstał WARUNEK art 4. Gdyby kierująca olała D-6,
    prawdopodobnie doszło by do zagrożenia, ponieważ na przejście wbiegło
    dziecko. Dziwnie odczytujesz (bez zrozumienia) wykładnię prawa.

  • 60. Data: 2019-05-06 23:36:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-06 11:54, ToMasz wrote:

    > tak. dodając gazu mówi - stój dziecko, hamując mówi - zaraz będziesz
    > mógł bezpiecznie przejść

    :-)