  • 1. Data: 2010-09-09 16:21:47
    Temat: Zawracanie na nawrotce i pierwszenstwo
    Od: igipigiel <i...@g...pl>

    witam,

    zainteresowala mnie wypowiedz policjanta tutaj:

    http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6024442,Kto_ma_pierws
    zenstwo_podczas_zawracania_.html

    a szczegolnie fragment brzmiacy mniej wiecej tak: "ma obowiazek
    udstopiec pierwszenstwa [...] rowniez skrecajacemu w prawo z drogi
    podporzadkowanej".
    Czy na pewno tak jest? Z jakich zapisow PoRD to wynika? Wiem, ze zapis
    mowiacy wprost o koniecznosci ustapienia w takiej sytuacji
    skrecajacemu w prawo z podporzadkowanej zostal juz dawno usuniety.
    Zatem wynika to jeszcze z czegos innego czy jednak policjant jest w
    bledzie?

  • 2. Data: 2010-09-09 16:35:26
    Temat: Re: Zawracanie na nawrotce i pierwszenstwo
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-09 16:21, igipigiel pisze:
> [...]
    > skrecajacemu w prawo z podporzadkowanej zostal juz dawno usuniety.
    > Zatem wynika to jeszcze z czegos innego czy jednak policjant jest w

    O właśnie! Ten przypadek prześladuje mnie już od kilku ładnych tygodni.
    Więc zawracając mam wypuszczać kolesia, który: "włączając się do ruchu
    ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu"? To gdzie jest
    logika?
    Skoro wyjeżdża z drogi prywatnej, posesji, strefy zamieszkania i ma
    ustąpić pierwszeństwa przejazdu wszystkim użytkownikom drogi
    głównej/publicznej, bo włącza się do ruchu, to dlaczego ma pierwszeństwo
    przed zawracającym?!

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-09-09 17:13:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > ma ustąpić pierwszeństwa przejazdu wszystkim użytkownikom drogi
    > głównej/publicznej, bo włącza się do ruchu, to dlaczego ma

    Byc moze policjant troche przeskoczyl i nie chodzilo o
    "wszystkich", ale tylko tych co jada droga podporzadkowana [tzn bez
    pierwszenstwa przejazdu] a nie wlaczaja sie do ruchu.

    Co troche logiki ma ... po wykonaniu polowy zawracania ustawiamy
    sie jak bysmy wjechali z podporzadkowanej i zamierzali dalej w lewo
    ..

    Tym niemniej mozna sie rzecznika KG spytac pisemnie co o tym mysli
    i jaka jest podstawa prawna myslenia ... a skonczy sie tak ze
    policjanci dostana zakaz wyjasniania w mediach :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-09-09 21:10:15
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    > Tym niemniej mozna sie rzecznika KG spytac pisemnie co o tym mysli i jaka
    > jest podstawa prawna myslenia ... a skonczy sie tak ze policjanci dostana
    > zakaz wyjasniania w mediach :-)

    Rzecznik z reguły nie koresponduje z "Kowalskim", tylko z mediami.

    --
    Pzdr
    Duch

  • 5. Data: 2010-09-09 21:46:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Duch w <news:i6bbeq$rcc$1@news.onet.pl>:

    > Rzecznik z reguły nie koresponduje z "Kowalskim", tylko z mediami.

    Niedawno media podały, że Kowalski stracił prymat -- teraz więcej jest
    Nowaków :P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]