  • 1. Data: 2018-04-04 20:50:35
    Temat: Zbuduj sobie procesor
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Z elementów dyskretnych, a jakże. 16-bitowy:

    https://www.extremetech.com/extreme/231214-meet-the-
    megaprocessor-a-20khz-behemoth-cpu-you-can-actually-
    see-in-action

    :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-04-04 21:47:28
    Temat: Re: Zbuduj sobie procesor
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 13:50:40 UTC-5 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> [...]
    >
    > https://www.extremetech.com/extreme/231214-meet-the-
    megaprocessor-a-20khz-behemoth-cpu-you-can-actually-

    Polecam tez serie jutubowa innego gostka.
    Zwie sie Ben Eater i tworzy od podstaw procesor na plytkach prototypowych.

    I omawia wszystko szczegolowo.

    Bardzo dobry material.

  • 3. Data: 2018-04-04 22:48:53
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > Z elementów dyskretnych, a jakże. 16-bitowy:
    >
    > https://www.extremetech.com/extreme/231214-meet-the-
    megaprocessor-a-20khz-behemoth-cpu-you-can-actually-
    see-in-action

    Na półprzewodnikach? Dziecinada :D

    To jest hardcore:

    https://www.youtube.com/watch?v=n3wPBcmSb2U
    https://www.youtube.com/watch?v=gI8luQnyM9A
    https://www.youtube.com/watch?v=P9jCTSYUaJ8

  • 4. Data: 2018-04-05 00:22:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Apr 2018 22:48:53 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:
    > Na półprzewodnikach? Dziecinada :D
    > To jest hardcore:
    > https://www.youtube.com/watch?v=n3wPBcmSb2U

    Z przekaźników? Dziecinada, komputer można zbudować z klocków:

    https://youtu.be/rdT1YT9AOPA

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-04-05 11:53:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Z przekaźników? Dziecinada, komputer można zbudować z klocków:
    >https://youtu.be/rdT1YT9AOPA

    Babbage chyba na tym polegl.

    Ale niektorzy mieli sukcesy

    https://www.youtube.com/watch?v=GyYflzRVu6M

    J.

  • 6. Data: 2018-04-05 16:13:03
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    >Z przekaźników? Dziecinada, komputer można zbudować z klocków:
    Eee tam ja bym se zbudował na lampach w stylu retro :P

  • 7. Data: 2018-04-05 20:10:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > https://www.extremetech.com/extreme/231214-meet-the-
    megaprocessor-a-20khz-behemoth-cpu-you-can-actually-

    E tam.

    W latach 80-tych zeszłego wieku w czasopiśmie Radio (czeskim, albo
    radzieckim, teraz już dokładnie nie pamiętam) pojawił się projekt
    zastąpienia procesora bodajże Z80 układami logicznymi, który wtedy w
    naszym układzie warszawskim był towarem deficytowym i objętym embargiem :)

  • 8. Data: 2018-04-05 20:57:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/5/2018 8:10 PM, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > zastąpienia procesora bodajże Z80 układami logicznymi, który wtedy w
    > naszym układzie warszawskim był towarem deficytowym i objętym embargiem :)

    Hmmm ciekawe, NRD produkowało klona Z80 a w Związku Radzieckim w każdym
    miescie stał jakiś zaklad produkujący klony ZX Spectrum. Chyba aż tak
    źle nie było skoro te klony robili hurtowo.

  • 9. Data: 2018-04-05 20:58:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/4/2018 8:50 PM, Piotr Wyderski wrote:
    > Z elementów dyskretnych, a jakże. 16-bitowy:

    Tu masz bardziej dyskretny i bardziej elegancki :D

    https://sdtimes.com/eric-schlaepfer/mos-6502-remade-
    transistors/

  • 10. Data: 2018-04-05 21:00:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/5/2018 8:57 PM, Sebastian Biały wrote:
    > w Związku Radzieckim w każdym
    > miescie stał jakiś zaklad produkujący klony ZX Spectrum.

    O:

    http://rk.nvg.ntnu.no/sinclair/computers/clones/russ
    ian.htm