  • 1. Data: 2018-04-02 07:18:26
    Temat: Politycznie. Europejska elektronika
    Od: s...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=zSU5MFPn6Zk

    Zastanawiam sie na ile gostek to dobrze zanalizowal a na ile własnośc jest
    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.

    Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

  • 2. Data: 2018-04-02 13:50:40
    Temat: Re: Politycznie. Europejska elektronika
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    s...@g...com napisał(a) :
> [...]
    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.

    > Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

    A tak w skrócie, bez oglądania, to co tam mówi?

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 3. Data: 2018-04-02 22:57:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Apr 2018 22:18:26 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

    Wydaje mi się, że mówi na zbyt dużym poziomie ogólności i skupia się
    tylko na konsumenckim rynku globalnym. Nie wiem czemu pominął np.
    ovh, jeśli chodzi o wielkośc infrastruktury, na pewno jest
    porównywalna z Amazon WS. W Europie jest bardzo duży rynek lokalny
    np. usług i urządzeń dla przemysłu czy ogólnie usług B2B.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-04-03 03:42:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 22:18:26 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.
    > Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

    A jaka jest teza, bez ogladania calosci ?

    Bo co by nie mowic, to telewizorow, komputerow ani telefonow juz nie
    produkujemy.

    Najpierw poszlo o koszty pracy, potem IMO o bledy strategiczne, i
    nawet chinskie montownie nie uratowaly sytuacji.
    A w koncu ucieka nam i high-tech.

    J.

  • 5. Data: 2018-04-03 06:46:08
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 06:51:18 UTC-5 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.

    > A tak w skrócie, bez oglądania, to co tam mówi?

    Ze europa nie ma własnych dostawców elektroniki.
    Philips, siemens, nokia, ericsson i inni są sprzedani.

    A reszta to pionki.

  • 6. Data: 2018-04-03 06:49:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 15:58:13 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > porównywalna z Amazon WS. W Europie jest bardzo duży rynek lokalny
    > np. usług i urządzeń dla przemysłu czy ogólnie usług B2B.

    No w sumie to mi tylko ovh do glowy przyszło jak weryfikowałem jego słowa.
    Poza tym długo i daleko nic.

    Z tego kompletu to tylko jakiś hetzner czy home.pl plus jakies nieduze firmy lub
    tylko naklejacze naklejek w rodzaju kruger i marantz czy jakas manta czy pentagram.

    Dlatego tu zapytalem bo moze jednak mamy jakiegos producenta typu monsanto ktory jest
    wielgaśny ale nieznany.

    Do glowy mi ARM przychodzi ale nie wiem czyj on teraz jest.
    I wiecej za bardzo nic...

  • 7. Data: 2018-04-03 06:51:46
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 20:42:24 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 1 Apr 2018 22:18:26 -0700 (PDT), s...@g...com
    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.

    > A jaka jest teza, bez ogladania calosci ?

    Teza w sumie taka ze europa nie jest niezależna pod tym wzgledem.
    Starczy aby sie amerykanie i hinczycy "obrazili" i nam "tylko" ram i hdd nie
    sprzedawali. I europa szybko ma problem bo dyski zdechną po 3-5 latach nie mowiac o
    rozwoju.
    Ale to juz moj wniosek.

    I takie tez bylo przeslanie.

  • 8. Data: 2018-04-03 09:19:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Apr 2018 21:51:46 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    sprzedawali.
    > I europa szybko ma problem bo dyski zdechną po 3-5 latach nie mowiac o rozwoju.

    od dawna przeciez tak bylo, procesory to amerykanski wynalazek,
    dyski w Europie to chyba tylko Seagate robil.

    Ale kto sie bedzie obrazal na miliard bogatych klientow ;-)
    Na razie bogatych :-(

    P.S. A kto robi maszyny do produkcji US, nie Europa ?

    > I takie tez bylo przeslanie.

    Z drugiej strony - smieszne te ceny. Moze lepiej kalosze robic ?

    J.

  • 9. Data: 2018-04-03 10:37:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2018 03:42:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > A jaka jest teza, bez ogladania calosci ?
    >
    > Bo co by nie mowic, to telewizorow, komputerow ani telefonow juz nie
    > produkujemy.

    Teza jest taka: Wymyśliliśmy TV, kompy i komórki. Pokazaliśmy jak to się
    robi i teraz robią to skośnoocy a my tymczasem wymyślamy inne rzeczy
    których knowhow sprzedamy skośnym. Tyle że oni już się połapali i sami
    zaczęli wymyślać :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-04-03 13:12:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >robi i teraz robią to skośnoocy a my tymczasem wymyślamy inne rzeczy
    >których knowhow sprzedamy skośnym. Tyle że oni już się połapali i

    I tak to jakos jest.
    Ja tam slyszalem, ze Japonczyk prochu nie wymysli, ale najwyrazniej
    Chinczykow i Koreanczykow to nie dotyczy.

    Jest jeszcze kwestia amerykanskich uniwersytetow, gdzie ponoc na
    takich kierunkach skosnookich pelno.
    Czesc z zagranicy, czesc juz zadomowionych.

    Biali wola ekonomie i prawo - tam sie wiecej zarabia :-)

    J.