  • 11. Data: 2016-06-27 09:51:59
    Temat: Re: Zdalne sterowanie na 1000m - jaki gotowiec
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    news:almarsoft.4146561477449860531@news.neostrada.pl
    > Mam potrzebę wył/zał 4 przekaźniki na polu (bez zabudowań). Na allegro
    > znalazłem coś takiego:
    > http://allegro.pl/zdalne-sterowanie-radiowe-4-kanalo
    we-zasieg-1000m-i5113144498.html

    > Czy ktoś z Was to może testował? Wg opisu funkcjonalności pasuje
    > idealnie. Martwi mnie tylko, czy nie będzie z tym problemów gdy cały czas
    > będzie to działać na granicy deklarowanego zasięgu. O failsafe nawet nie
    > pytam...

    jeśli ma być gotowiec i pewność działania to ja bym poszedł w IP i
    http://www.tinycontrol.pl/tinycontrol/lan/lan_kontro
    ler.php i do tego WLAN
    na 5G ~100zł- 2x cos takiego i święty spokój
    http://allegro.pl/zestaw-mikrotik-rb-411-antena-i629
    0576865.html
    albo w GSM http://www.tinycontrol.pl/tinycontrol/gsm/gsm_kontro
    ler.php- wady
    pierwszego- wyższy koszt uruchomienia ale bezkosztowe zarządzanie i
    utrzymanie, wada drugiego- koszt utrzymania sim- nie jakieś kosmiczne ale
    zawsze.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 12. Data: 2016-06-27 10:39:51
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "OWL" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    -pilot-4-przyciskowy-o-duzym-zasiegu-zasilanie-12vdc

    > W karcie katalogowej jest napisane: "zasięg 200 m"

    Nosz kurde, nie wiedziałem, dla żartu wytypowałem i zgadłem! :))

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 13. Data: 2016-06-27 10:40:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jun 2016 09:51:59 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    wrote:
    > jeśli ma być gotowiec i pewność działania to ja bym poszedł w IP i
    > http://www.tinycontrol.pl/tinycontrol/lan/lan_kontro
    ler.php i do tego WLAN
    > na 5G ~100zł- 2x cos takiego i święty spokój

    Wifi 5G ma zasięg 1000m na otwartej przestrzeni?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-06-27 15:29:22
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ler.php i do tego

    > Wifi 5G ma zasięg 1000m na otwartej przestrzeni?

    i na 20km mozna, kwestia anten, na tym sprzecie z linku spokojnie 3km z
    przeplywnoscia kilku-kilkunastu Mbit mozna zrealizowac, do samego sterowania
    poza miastem z widocznoscia optyczna to i z 5km by wycisnal;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2016-06-27 16:12:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jun 2016 15:29:22 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    wrote:
> [...]
    sterowania
    > poza miastem z widocznoscia optyczna to i z 5km by wycisnal;)

    Momencik, mówimy o komunikacji dookolnej w promieniu 1km gdy
    "pilotem" jest tel. komórkowy a drugim urządzeniem ("odbiornik") ma
    być AP wifi. O ile zasięgi o których piszesz są możliwe przy użyciu
    specjalnych anten kierunkowych patrzących sobie w oczy, to czy na
    pewno takie same zasięgi uzyska się z tel. komórkowym przez wifi
    poruszającym się na tym polu w promieniu 1km? Wątpię. O ile jestem w
    stanie wyobrazić sobie AP wifi z dopałką to tel. komórkowy z taką
    dopałką już średnio.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2016-06-27 16:23:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >poruszającym się na tym polu w promieniu 1km? Wątpię. O ile jestem w
    >stanie wyobrazić sobie AP wifi z dopałką to tel. komórkowy z taką

    Sieci, gdzie jest jeden AP i wiecej klientow w wiekszym zasiegu, sie
    zdarzaja.
    O ile klient moze miec kierunkowa antene, to AP niespecjalnie.
    Tzn - AP niekoniecznie musi byc dookolny, bo powiedzmy ze moze w jakis
    sektor nadawac, a patrzac po rozmiarze anteny klienta - bardzo
    kierunkowa to ona nie jest.

    A przeciez nie wystarczy dopalka po stronie AP - zeby odebrac dane z
    klientow, to oni musza miec dopałki ... lub stosowne anteny.

    A jeszcze mozna tak:
    http://www.radio-tele.com/pmr/dx/photos.htm

    No co - urzadzenie zgodne z homologacja, a nie wolno mi na dachu paru
    pretow zamontowac ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-06-27 21:38:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > i na 20km mozna, kwestia anten, na tym sprzecie z linku spokojnie 3km z
    > przeplywnoscia kilku-kilkunastu Mbit mozna zrealizowac, do samego
    > sterowania poza miastem z widocznoscia optyczna to i z 5km by wycisnal;)

    może Ty tak, ale w normalnym użytkowaniu, mało kto się nato decyduje. ja
    mam jakieś tam pojęcie o antenach, biQuada sobie poskładam, router
    wstawię w antenę sat, ale 300m z lekkim przesłonięciem drzewami - nie
    zestawiłem. tzn widoczność i łączność były - ale na testach. normalne
    routery na normalnych antenach - niema szans aby się komunikowały na
    1000metrów. jak im dasz super hiper anteny, i jeszcze kogoś kto się zna
    na antenach może tak. ale jesteś na granicy kłamstwa, sugerując że
    przeciętny ekektryk/elektronik da radę przerobić tak router. druga
    sprawa że taki routerek emituje 100mW w antenę (mogę się mylić) a np CB
    radio 4Waty.

    ToMasz

  • 18. Data: 2016-06-27 21:58:54
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ekektryk/elektronik da radę przerobić tak router. druga sprawa że taki
    > routerek emituje 100mW w antenę (mogę się mylić) a np CB radio 4Waty.

    podałem gotowe rozwiązanie, tylko powiesić i skonfigurować, nie trzeba
    rzeźbić anten samemu, jeśli ma być osiągalne z telefonu z wifi to podpiąć
    lan do sieci lokalnej gdzie będzie zalogowany telefon i można obsługiwać z
    telefonu.
    Można jeśli dostępny stały IP zrobić przekierowanie portu, można też baić
    się jakimś dyndns jak adres jest zmienny i wtedy można sobie klikać i
    sprawdzać status 'ze świata'

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 19. Data: 2016-06-27 22:01:27
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > promieniu 1km? Wątpię. O ile jestem w stanie wyobrazić sobie AP wifi z
    > dopałką to tel. komórkowy z taką dopałką już średnio.

    czyli masz pole o średnicy 1km i chcesz żeby z dowolnego miejsca na tym polu
    można było sobie klikać? czy masz jakieś punkty w odległości 1km i chcesz
    między nimi zreralizować klikanie?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2016-06-28 10:28:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jun 2016 22:01:27 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    wrote:
> [...]
    tym polu
    > można było sobie klikać? czy masz jakieś punkty w odległości 1km i

    Dokładnie. W centrum tego okregu promieniu 1km bedzie urzadzenie
    wykonawcze z przekaznikami. Operator z komórka/pilotem/whatever
    będzie gdzieś w obszarze pola tego okręgu, czasami bliżej (300m) ale
    najczęściej ok 900-1000m od centrum.

    --
    Marek