  • 11. Data: 2021-03-22 20:28:02
    Temat: Re: Zegar sieciowy przyspieszył?!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale moment - przezyl odlaczenie od gniazdka, czy zgubil przy tym czas?
    >
    > Bo sam fakt posiadania gniazdka na taka baterie, sugeruje, ze kwarcem
    > goniony.

    No rajt. Kwarc. Przecież ma możliwość podtrzymania bateryjką. Bez
    niej gubi czas po odłączeniu sieci.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2021-03-22 21:16:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    J.F. napisał(a) :

    >No rajt. Kwarc. Przecież ma możliwość podtrzymania bateryjką. Bez
    >niej gubi czas po odłączeniu sieci.

    swoja droga ciekawe. 100s/dobe to 0.1% lub jak kto woli 1000ppm.
    Jakas usterka kwarcu, czy czegos towarzyszacego - trymerka, napiecia
    zasilajacego itp.

    J.

  • 13. Data: 2021-03-23 10:53:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > swoja droga ciekawe. 100s/dobe to 0.1% lub jak kto woli 1000ppm.
    > Jakas usterka kwarcu, czy czegos towarzyszacego - trymerka, napiecia
    > zasilajacego itp.

    Chyba będzie to ostatnie. Dolutowałem 2 elektrolity do 2 już
    istniejących i po 12 godzinach zrobiłem pomiar. Ekstrapolowany na
    dobę wykazał już tylko ok. 20s przyspieszenia. Już bardziej
    akceptowalne niż 100s. Zegar swoje lata już ma. Dolutowane
    elektrolity też nie najnowsze. Kupię nowe i zobaczymy za jakiś czas
    jak wyjdzie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 14. Data: 2021-03-23 11:05:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. napisał(a) :

> [...]
    >akceptowalne niż 100s. Zegar swoje lata już ma. Dolutowane
    >elektrolity też nie najnowsze. Kupię nowe i zobaczymy za jakiś czas

    Hm, radiobudzik, jakby kondensatory wysiadly, to by chyba buczal ...

    J.

  • 15. Data: 2021-03-23 11:12:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, radiobudzik, jakby kondensatory wysiadly, to by chyba buczal ...

    Może wystarczyło trochę utraty filtrowania, by zegar zmienił
    częstotliwość, a audio jeszcze było OK.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 16. Data: 2021-03-23 12:23:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-23 o 11:12, Zbynek Ltd. pisze:
    pl...

    > Może wystarczyło trochę utraty filtrowania, by zegar zmienił
    > częstotliwość, a audio jeszcze było OK.

    Ja bym stawiał na kwarc, one się zużywają, naprawiałem już sprzęty z
    padniętym lub rozjechanym kwarcem.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2021-03-23 13:12:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Ja bym stawiał na kwarc, one się zużywają, naprawiałem już sprzęty z
    >padniętym lub rozjechanym kwarcem.

    Nie mowie nie, ale zauwaz - wymiana elektrolitow jakby pomogla.

    No i zmiana byla dosc gwaltowna, wiec to nie "zuzycie" ...

    J.

  • 18. Data: 2021-03-23 19:52:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-23 o 13:12, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Nie mowie nie, ale zauwaz - wymiana elektrolitow jakby pomogla.
    20sek na dobę to nadal 10 razy za dużo.

    > No i zmiana byla dosc gwaltowna, wiec to nie "zuzycie" ...
    Pożyjemy zobaczymy jak kwarc wymieni.
    Ja po dokładnym uregulowaniu kwarcu w zegarze cyfrowym robionym mam
    pojedyncze sekundy na rok rozjazdu:)

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2021-03-23 20:43:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Janusz napisał(a) :

    > 20sek na dobę to nadal 10 razy za dużo.

    Zgadzam się. Niechby i połowa była. To tani zegar :-)

    Za kilkanaście godzin podam najnowsze pomiary, już po wymianie na
    nowe elektrolity.

    > Pożyjemy zobaczymy jak kwarc wymieni.

    Już skręciłem obudowę :-) Nie chce mi się grzebać dalej. No i kwarc
    to "kwarc", czyli rezonator ceramiczny.

    > Ja po dokładnym uregulowaniu kwarcu w zegarze cyfrowym robionym mam
    > pojedyncze sekundy na rok rozjazdu:)

    Robionym. Czyli pewnie i trymerek dałeś :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 20. Data: 2021-03-23 22:29:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2021 o 11:05, J.F. pisze:

    > Hm, radiobudzik, jakby kondensatory wysiadly, to by chyba buczal ...

    Nie i nie zawsze. Se tak czytam ten wątek ale miesiąc temu popełniłem
    radiobudzik w naprawie. Znalazłem mój na śmietniku/wystawce. Ktoś
    wywalił. Wziąłem go do domu bo wyglądał jak NÓWKA-CEWKA. (podobny
    https://allegro.pl/oferta/zegar-cyfrowy-led-zakrzywi
    ony-termometr-budzik-9601770578)
    Ma wielgachny wyświetlacz LED-zielony. Włączyłem i działał przez 2 lata.
    Wyrzucacz chyba go nie ogarniał bo głupie jest ustawianie a przyciski
    były przyśniedziałe ale się dopracowały. Spóźniał się średnio minutę na
    tydzień. Miesiąc temu nagle ściemniał o 80%. Rozebrałem i zacząłem od
    kondzi w zasilaczu ale padł tranzystor smd w obwodzie zasilania LED (tam
    są zwykłe, zielone diody ale dodatkowe szkło, które robi za filtr i
    cyfry są duże.

    Po zamontowaniu jakiegoś tranzystora (pająk) bo nie miałem smd działał
    przez tydzień i znów zdechł. Nie chciało mi się szukać w sumie co
    powoduje grzanie tranzystora ale że całość jest zasilana 5V to dopaliłem
    zasilanie LED 3xszeregowo jakieś diody krzemowe i wymusiłem na spadku
    napięcie do 3,5V. Nie dość że świeci lekko lepiej to zaczął chodzić
    idealnie i nie spóźnił się nawet o sekundę na miesiąc.

    Koniec opowieści :)

    P.S.

    Tak, stać mnie na nowy ale czasem lubię fajne znaleziska :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>