  • 11. Data: 2018-01-28 03:22:24
    Temat: Re: Zegarek bez baterii
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-01-27 o 16:16, Janusz pisze:
    > Kiedyś była tu dyskusja czy pelitiera da się odwracalnie wykorzystać
    > do generowania energii, tu firma usiłuje zrobić zegarek zasilany
    > ręką człowieka.

    No istnieją przecież zegary atmosferyczne - przepona barometru
    nakręcająca sprężynę w trakcie zmian ciśnienia. Jeden taki zegar chodzi
    bez przerwy od 1865 roku.

  • 12. Data: 2018-01-28 11:41:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-28 o 03:22, SnCu pisze:

    > No istnieją przecież zegary atmosferyczne - przepona barometru
    > nakręcająca sprężynę w trakcie zmian ciśnienia. Jeden taki zegar chodzi
    > bez przerwy od 1865 roku.

    To przy nurkowaniu mógłby mieć nawet ekran OLED. "-)

    Robert

  • 13. Data: 2018-01-28 11:59:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > To przy nurkowaniu mógłby mieć nawet ekran OLED. "-)

    Co tam ekran OLED, mógłby mieć kukułkę wielkości indyka
    i wybijać kwadranse na dzwonie Zygmunta!

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-01-28 21:24:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message

    > To przy nurkowaniu mógłby mieć nawet ekran OLED. "-)

    Obawiam się, że to nie był zegarek na rękę bo ta przepona
    barometru na pewno musiałaby być dużo większa...

  • 15. Data: 2018-01-30 10:22:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Troche kłopotliwy jak trzeba iść spać, choć słyszałem że co więksi idioci sypiają w
    rolexach i to jedna z miar stosowana przez psychologów w usa.

    Do tego służy rotomat.

  • 16. Data: 2018-01-30 20:55:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup

    >No istnieją przecież zegary atmosferyczne - przepona barometru
    >nakręcająca sprężynę w trakcie zmian ciśnienia. Jeden taki zegar
    >chodzi bez przerwy od 1865 roku.

    Ale trudno go na reku nosic, wiec moze ten Peltier to dobry pomysl.

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Electric_Bell

    https://www.smithsonianmag.com/innovation/this-flash
    light-is-powered-by-the-touch-of-your-hand-180950226
    /

    ale tu akurat sie troche zastanawiam, czy to nie jest jakies oszustwo
    ... da sie pare mA@3V uzyskac ?

    No i pare lat minelo, a nikt tego nie sprzedaje ...

    J.

  • 17. Data: 2018-01-30 21:01:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >To nie jesteś taki stary jak myślałem. :-)

    Moze to symboliczne bylo :-)

    >To te moje wszystkie co miałem "kwarcowe" to był badziew, że na dobę
    >miały więcej niż sekundę?

    Moze ten jego tez kwarcowy ?
    Nie znam sie na drogich szwajcarskich zegarkach ... to potrafia byc
    arcydziela mechaniki ... ale po co arcydzielo, skoro kwarc jest lepszy
    :-)

    Natomiast ... mam jednego Casio, ktory jest podobnie dokladny, ale to
    chyba wyjatek.
    IMO - ok sekundy na dobe to teraz standard wsrod kwarcowych.
    Dosc stabilne, wiec pewnie daloby sie doregulowac.

    J.

  • 18. Data: 2018-01-30 21:24:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widziales kwarcowe nakrecane? Bo ja jeszcze nie.

  • 19. Data: 2018-01-30 21:49:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Widziales kwarcowe nakrecane? Bo ja jeszcze nie.

    Nakrecany to byl ten na komunie, a Rolex ... no tak, 25 lat temu to
    raczej bylby na baterie ...

    https://www.watchco.com/seiko-watches/kinetic/

    Ale 20s/rok w mechanicznym zegarku budzi moj podziw ... o ile to nie
    jest jednarazowy, przypadkowy wybryk.

    Oficjalny szwajcarski tytul chronometru jest znacznie mniej dokladny
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Chronometr

    I takie cos mozna dostac za 20-100 zl, tyle ze z bateryjka :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-01-31 09:35:56
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 20:55:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > ... da sie pare mA@3V uzyskac ?
    >
    > No i pare lat minelo, a nikt tego nie sprzedaje ...

    Ta latarka to byla sciema.
    Nie dzialalo. Bylo obalone dosyc dawno temu.

    Za to te ładowarki do telefonów w kubkach biwakowych jakos tam działają.
    Ale trzeba pół lasu spalić aby fona naładować.
    http://theregoesmypaycheck.com/gadget-outdoors/66-fi
    re-powered-usb-phone-charger.html