  • 1. Data: 2018-01-28 04:27:29
    Temat: żona mnie zatłucze jak nie pomożecie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ona sobie lubi pooglądać TV czasem. Ale nie TV że TV, bo w programach TV
    nic nie ma. Ona ma siakieś netfliksy czy refluksy czy inne jutuby.
    Swoją drogą - jak, do kurwy nędzy, można pod rząd obejrzeć 5 odcinków
    jednego serialu ??

    No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila
    zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to
    zasięg (chociaż, kto wie).
    Tak czy siak - muszę podłączyć TV po kablu do internetu.

    Niestety - nie mogę tego kabla fizycznie dać. Nie mogę też przybliżyć
    routera WIFI. Remont mam przewidziany i wtedy to się wszystko zrobi -
    ale teraz nie da rady.

    Kupiłem więc taki dynks :

    http://allegro.pl/internet-po-pradzie-dlan-nc-multir
    oom-200mb-s-fv-i5643895114.html?reco_id=8e69eb28-03d
    a-11e8-b483-246e9677f348

    No i wyobraźcie sobie - toto działa. Tylko niestety, nie pomiędzy tymi
    gniazdkami co trzeba :/ Okazało się, że TV i router są na innej "fazie".

    No i tu powstaje pytanie o które mnie się rozchodzi - czy można jakoś
    "zmostkować" fazy, żeby się to skomunikowało ?

    Nie mogę znaleźć jakoś danych tego wynalazku, na jakiej częstotliwości
    toto działa...
    Może ktoś miał taki problem i coś poradzi ?

    Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że
    "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

  • 2. Data: 2018-01-28 08:24:44
    Temat: Re: żona mnie zatłucze jak nie pomożecie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 stycznia 2018 04:27:39 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że
    > "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

    W garażu zapewne lub w jakimś innym znanym Tobie miejscu masz coś w ten deseń
    https://www.elektrykasklep.pl/towar/1-028-sabaj-rozd
    zielnica-modulowa-podtynkowa/?gclid=CjwKCAiA47DTBRAU
    EiwA4luU2dH-V_oxZc_jXdgx5lA3mfbIj_O-4bzX2GkXz5UCwG-A
    GCuEabFMYBoC8vgQAvD_BwE
    Albo samemu zrób albo poproś lokalnego elektryka żeby tam z 15 minut pogrzebał i
    sprawił że gniazdko od tv będzie na tej samej fazie co gniazdko od routera.

  • 3. Data: 2018-01-28 11:04:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/28/2018 4:27 AM, sundayman wrote:
    > zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to
    > zasięg (chociaż, kto wie).

    Na olx.pl znajdziesz miliardy routerów w cenie 10zł. Kup jeden od
    sąsiada. Ryzyko straty kasy jest, ale może nic więcej robić nie będziesz
    musiał.

  • 4. Data: 2018-01-28 11:20:17
    Od: grzenio <g...@g...pl_spamowi_nie>

    W dniu 28.01.2018 o 04:27, sundayman pisze:
> [...]
    >

    > No i wyobraźcie sobie - toto działa. Tylko niestety, nie pomiędzy tymi
    > gniazdkami co trzeba :/  Okazało się, że TV i router są na innej "fazie".

    Wygląda jak tania wersja czegoś w standardzie HomePlug AV
    https://en.wikipedia.org/wiki/HomePlug
    http://www.homeplug.org/explore-homeplug/faq-consume
    rs/

    > No i tu powstaje pytanie o które mnie się rozchodzi - czy można jakoś
    > "zmostkować" fazy, żeby się to skomunikowało ?

    Nic z tego

    > Nie mogę znaleźć jakoś danych tego wynalazku, na jakiej częstotliwości
    > toto działa...

    Może działać w paśmie do 30 MHz

    > Może ktoś miał taki problem i coś poradzi ?

    Kupić coś droższego (może jakiegoś TP-Linka wspierającego AV2 MIMO), a
    to schować do szuflady, albo rozebrać sobie i podłubać.

    --
    grzenio

  • 5. Data: 2018-01-28 11:42:24
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]

    > No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila
    > zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to

    Zainstaluj na telefonie aplikację "wifi analyzer" i sprawdź zajętość
    kanałów oraz poziom sygnału w pobliżu telewizora. Może akurat nadajesz
    na tym samym kanale co 5 twoich sąsiadów i stąd ten problem.

> [...]
    >
    > No i tu powstaje pytanie o które mnie się rozchodzi - czy można jakoś
    > "zmostkować" fazy, żeby się to skomunikowało ?

    Kondensatorem, pewnie kilka(naście) nF, klasa X.

    > Nie mogę znaleźć jakoś danych tego wynalazku, na jakiej częstotliwości
    > toto działa...

    W paśmie 2-30MHz (albo 2-86MHz)

  • 6. Data: 2018-01-28 14:14:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 28 Jan 2018 04:27:29 +0100, w <p4jfva$238$1@node1.news.atman.pl>,
    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila
    > zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to
    > zasięg (chociaż, kto wie).

    Zmień kanał (na routerze -- nadawania sygnału WiFi, nie w TV :) ).

  • 7. Data: 2018-01-28 16:57:34
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-01-28 o 04:27, sundayman pisze:

    > No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila
    > zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to
    > zasięg (chociaż, kto wie).

    Takie debilne urządzenia jak smarttelewizorki i smartradyjka
    prawdopodobnie zapamiętują nie tylko nazwę sieci i hasło, ale również
    konkretny ID access pointa. Czyli jeśli masz oprócz routera repeater,
    takie urządzenie dostaje w niektórych konfiguracjach niezrozumiałej
    czkawki, z której wybawieniem jest na pewno wywalenie repeatera, ale to
    z kolei pozbawi pół domu zasięgu. Po wymianie routera musisz oczywiście
    od nowa wybierać sieć i pisać hasło.

    Jeśli masz repeater, wyłączaj go na czas tych seriali do momentu
    remontu, może pomoże.

    L.

  • 8. Data: 2018-01-28 17:36:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-28 o 16:57, Luke pisze:
    > (...)
    > Takie debilne urządzenia jak smarttelewizorki i smartradyjka
    > prawdopodobnie zapamiętują nie tylko nazwę sieci i hasło, ale również
    > konkretny ID access pointa. (...)

    W sieciach WiFi siedzę prawie od ich wejścia na rynek.
    Ale jak dotąd, to nie spotkałem się z ID routera.
    Coś więcej na ten temat?
    By chyba nie masz na myśli zabezpieczeń typu Radius w byle smart-tv czy
    w ogóle w sieci domowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-01-28 17:38:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-28 o 04:27, sundayman pisze:
    > (...)
    > Niestety - nie mogę tego kabla fizycznie dać. Nie mogę też przybliżyć

    A w czym problem?
    Kabel może mieć ok. 105 metrów długości. Masz za duży dom?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-01-28 21:06:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A w czym problem?
    > Kabel może mieć ok. 105 metrów długości. Masz za duży dom?

    Internet leci z antentki Ubiquiti z dachu do routera na piętrze.
    Żeby dotrzeć do salonu z TV musiałbym zejść z przewodem przez sufit, w
    dodatku pomieszczenia nie są jedno nad drugim.
    Czyli robi się mała demolka albo kabel musiałby się walać po podłodze.
    Nie chcę teraz tego robić.
    Wiosną będę remontować - wtedy będę mógł sobie to puścić dowolnie.

    No i teraz mały update :

    okazało się, że jednak oba gniazda są na jednej fazie. Byłem pewien, że
    nie. A jednak.

    Na piętrze toto działa. Piętro <> parter już nie bardzo.
    Widocznie ma to za słaby "zasięg". Może urządzenia zbyt stare, a może w
    ogóle ta technologia tak ma... Bo zakłóceń nie mam specjalnie dużo w
    sieci - niewiele jest urządzeń podłączonych ogólnie.

    Poziom sygnału wifi przy TV jest -50/-60 dB (po sprawdzeniu smartfonem).
    To chyba słabo.

    Wezmę drugi router jako repeater, przerzucę z pokoju do pokoju na górze
    kabelek przez okna balkonowe :) i postawię w pokoju nad
    salonem. Wtedy sygnał będzie lepszy.

    Ale - rozczarowany jestem. Myślałem, że w obrębie domu jakoś to będzie
    działać. Wystarczyłoby kilka mb/s.
    A tu taka porażka.