  • 1. Data: 2009-07-02 10:28:37
    Temat: Zero znika z numerów telefonów
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Witam!

    Ministerstwo Infrastruktury chce wykręcić nam niezły numer. Już od września
    będziemy dzwonić bez zera. Wystarczy sam kierunkowy i numer abonenta, a bez
    problemu się połączymy. Te zmiany mają otworzyć drogę do dziesięciocyfrowych
    numerów telefonicznych w Polsce.

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article408958/Zero
    _znika_z_numerow_telefonow.html

    --
    Pozdrowienia,
    TZ

  • 2. Data: 2009-07-02 11:08:38
    Temat: Re: Zero znika z numerów telefonów
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No sam widzisz jak pitolisz ;-))
    Zero nie zniknie, żeby było nam łatwiej (bo by już znikneło dawno temu), ale po to,
    zeby zostać zastąpione przez 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9.
    Ano tak, żeby nam wszystkim zyło się lepiej i dostatniej ;-))
    JaC

    ----

  • 3. Data: 2009-07-02 13:46:05
    Od: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@g...usun.to.z.tego.adresu.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Ano tak, żeby nam wszystkim zyło się lepiej i dostatniej ;-))

    Wlasnie dostalem mailing z UKE, a w nim:

    "Dzięki rezygnacji z konieczności wybierania cyfry "0" przed numerem
    krajowym użytkownicy uzyskują uproszczenie sposobu wybierania numerów
    w połączeniach krajowych.

    Likwidacja prefiksu krajowego "0" jest ostatnim etapem zmian Planu Numeracji
    Krajowej, który otwiera drogę do wprowadzenia w kraju numeracji
    dziesięciocyfrowej."

    Czyli z 10 cyfr przechodzimy na 9, zeby przejsc na 10. Bezcenne. ;)

    sjs

  • 4. Data: 2009-07-02 14:13:24
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Stanislaw J. Szewczak"

    > Czyli z 10 cyfr przechodzimy na 9, zeby przejsc na 10. Bezcenne. ;)

    Ma to pewien sens. Mnóstwo ludzi ma problemy z wybraniem numeru. Z jednej
    sieci GSM zero działa, z innej nie.
    A tak w pierwszym etapie ludzie nauczą się "bez zera, baranie" a potem
    dopiero zaczną się uczyć "nowych" numerów.

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-07-02 14:27:24
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 2 Lip, 12:28, TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote:
    > Witam!
    >
    > Ministerstwo Infrastruktury chce wykręcić nam niezły numer.

    Nie chce, tylko już to uczyniło- bo zapisało to w PNK-08-tf czyli w
    lutym 2008 r. Wiadomo więc od dawna. A na forum już chyba na tyle
    wiele o tym dyskutowano by operację tę postponować jako "wykręcanie
    niezłego numeru".

  • 6. Data: 2009-07-02 14:31:57
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 2 Lip, 12:28, TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote:
    > Witam!
    >
    > Ministerstwo Infrastruktury chce wykręcić nam niezły numer.

    Nie chce, tylko już to uczyniło dawno- umieszczając odpowiedni zapis w
    PNK-08-tf. wiadomo już o tym zatem od lutego 2008 r.

    Poza tym kwestię tę na tyle dogłębnie dyskutowano na forum, podano
    tyle argumentów by móc stwierdzić teraz, że postponowanie tej operacji
    poprzez określenie "wykręcić niezły numer" jest nie na miejscu.

  • 7. Data: 2009-07-02 15:44:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    wiwany pisze:

    > Poza tym kwestię tę na tyle dogłębnie dyskutowano na forum, podano
    > tyle argumentów by móc stwierdzić teraz, że postponowanie tej operacji
    > poprzez określenie "wykręcić niezły numer" jest nie na miejscu.

    Tylko że my na tej grupie te zagadnienia znamy od dawna, więc nas to nie
    dziwi. Ale taki dziennikarzyna, któremu kazali napisać o tym materiał
    może być zaskoczony.

  • 8. Data: 2009-07-02 15:56:58
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 2 Lip, 17:44, Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com> wrote:

    > Tylko że my na tej grupie te zagadnienia znamy od dawna, więc nas to nie
    > dziwi. Ale taki dziennikarzyna, któremu kazali napisać o tym materiał
    > może być zaskoczony.

    Prawda- po prostu "wątkodawca" TZ nie użył znaku cytowania, a ja
    (przyznaję) pod link już nie zaglądałem. Efekt - uznałem to za opinię
    TZ-ta.
    Zatem wyjaśnione :-)

  • 9. Data: 2009-07-02 16:47:00
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Witaj wiwany!

    W czwartek, 2 lipca 2009, o godz. 17:56:58, napisałeś na temat: "Zero znika z numerów
    telefonów"
    wiwany w...@g...pl, news:eb2deaa3-e768-458b-8c6c-92f7c902a980@y9g2000yqg
    .googlegroups.com

    > Prawda- po prostu "wątkodawca" TZ nie użył znaku cytowania, a ja
    > (przyznaję) pod link już nie zaglądałem. Efekt - uznałem to za opinię
    > TZ-ta.
    > Zatem wyjaśnione :-)

    No właśnie to tak wygląda niestety.
    Załączam kawałek newsa z linkiem i od razu bluzgi otrzymuje tak jak ja bym
    to sobie wymyślił.
    No ale cóż, to taka dzisiejsza młodzież i inteligencja, takie magystry po
    studjach i ciągłych balangach z prochami ;-)

    --
    Hej!
    TheZas

  • 10. Data: 2009-07-02 17:54:09
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Zero nie zniknie, żeby było nam łatwiej (bo by już znikneło dawno temu), ale po to,
    zeby zostać zastąpione przez 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9.

    Nie są znane jeszcze konkretne plany? Pamiętam, że dłuższy czas temu
    były prowadzone konsultacje i jak przez mgłę kojarzę, że chyba kolega
    Maciej B. również wysłał swoją opinię.

    P.