  • 1. Data: 2019-12-29 16:02:14
    Temat: Zewnętrzna karta dźwiękowa SPDIF
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Nie wiem czy dobrze kombinuję: chciałbym z laptopa (W10)
    wydostać sygnał SPDIF i rozkodować to w amplitunerze. Rozwiązaniem
    wydaje się być karta zewnętrzna z takowym wyjściem, ale tu zachodzi
    pytanie o soft, jak on tym sygnałem zarządza. Przykładowo w blaszaku mam
    do dyspozycji albo analog, albo SPDIF, przełączane programowo. Tu byłyby
    2 karty, własna laptopa i zewnętrzna, jak to się da skonfigurować ? 2ga
    sprawa: która z zewnętrznych kart jest warta zachodu, bez audiozacięcia,
    za to z sensownym softem i i obsługą ( sterowniki, dekoder lub t.p.? )

    3cia sprawa: jest na rynku sporo kart niby oznaczonych 5.1, ale nie mają
    one aż tylu wyjść, czyli wygląda to na albo robienie w balona albo
    jakieś virtual 5.1. Nawet jeżeli karta ma 5 wyjść ( albo dziur
    wyglądających na wyjścia ), to gdzie siedzi dekoder - program ( skąd )
    czy hardware ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-12-29 17:31:23
    Temat: Re: Zewnętrzna karta dźwiękowa SPDIF
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2019 16:02, PeJot wrote:
    > wydostać sygnał SPDIF i rozkodować to w amplitunerze.

    Czemu w aplitunerze? Nie możesz podpiąc kilu kabelków? Z jakiejś prostej
    karty usb:

    https://www.aliexpress.com/item/4000033773330.html

    > to gdzie siedzi dekoder

    Kup go sobie jeśli masz wątpliwości:

    https://www.aliexpress.com/item/32933322015.html

  • 3. Data: 2019-12-29 18:15:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-29 o 17:31, heby pisze:

    > Czemu w aplitunerze? Nie możesz podpiąc kilu kabelków?

    Mogę, to jest drugie rozwiązanie.

    > Z jakiejś prostej
    > karty usb:
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/4000033773330.html

    Ta akurat nie ma sterowników pod W10, a ja wolałbym uniknąć druciarstwa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2019-12-29 18:52:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2019 18:15, PeJot wrote:
    > Ta akurat nie ma sterowników pod W10

    Wkładam, brzędka, działa. Przyznaje że nie mam chwilowo jak przetestować
    czy akurat działa 5.1 ale regulacje dla 5.1 w systemie się pojawiły, jak
    również można przekonfigurować głośniki na 7.1, 5.1, 3.1, stereo.

  • 5. Data: 2019-12-29 21:01:01
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-12-29 16:02, PeJot wrote:
> [...]
    > sprawa: która z zewnętrznych kart jest warta zachodu, bez audiozacięcia,
    > za to z sensownym softem i i obsługą ( sterowniki, dekoder lub t.p.? )

    W zeszłym roku trochę z tym eksperymentowałem (laptop z W7), kupiłem
    zewnętrzną kartę, która ma tryb pass-through, czyli można przez nią
    przepuścić sygnał bez dekodowania. Dało się. Karta ma również własny
    dekoder z wyjściami 5.1, ale nie sprawdzałem, ponieważ nie miałem takiej
    potrzeby, karta miała robić za brakujące wyjście SPDIF/Toslink w
    laptopie. Konfiguracja, o ile dobrze pamiętam, polega na zdefiniowaniu
    tej karty jako urządzenia wyjściowego audio - i odpowiednie jego
    skonfigurowanie, zasadniczo tak samo, jak kart wewnętrznej.

    Rozumiem, że nie masz złącza HDMI w laptopie. Jeżeli masz nowoczesny
    amplituner, czyli z wejściem HDMI, to innym rozwiązaniem może być zakup
    konwertera USB-HDMI. Mam taki kombajn pod mylącą nazwą stacja dokująca
    (ma także wbudowany hub USB itp.) i takie rozwiązanie także działało.

  • 6. Data: 2019-12-29 21:24:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-29 o 21:01, Uncle Pete pisze:

    > Rozumiem, że nie masz złącza HDMI w laptopie.

    W laptopie mam. Ale nie mam HDMI w amplitunerze.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2019-12-29 21:53:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-12-29 21:24, PeJot wrote:

    > W laptopie mam. Ale nie mam HDMI w amplitunerze.

    No to jeszcze są urządzenia wyprowadzające sygnał audio z HDMI do SPDIF
    (HDMI audio extractor).

  • 8. Data: 2019-12-30 00:17:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-29, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > No to jeszcze są urządzenia wyprowadzające sygnał audio z HDMI do SPDIF
    > (HDMI audio extractor).

    Mam ze 2 takie, właśnie żeby doprowadzić sygnał do wzmacniacza /
    słuchawek po toslinku. Działa bardzo dobrze.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-12-30 16:22:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Mam ze 2 takie, właśnie żeby doprowadzić sygnał do wzmacniacza /
    > słuchawek po toslinku. Działa bardzo dobrze.

    Musztarda po obiedzie, zewnętrzna karta już kupiona i jedzie do mnie. I
    wyszło taniej niż w/w, mimo to ciekawi mnie jak to działa, o HDMI wiem
    tyle co na wikipedii. Sądząc po cenie w tym pudełeczku musi siedzieć
    jakaś niebanalna elektronika. 2ga sprawa, jak można wyczaić jaki sygnał
    audio jest dostępny na złączu HDMI w laptopie, albo innym blaszaku.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2019-12-30 18:10:34