  • 21. Data: 2018-03-16 13:49:53
    Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.03.2018 o 22:03, Marcin pisze:
    > zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?
    To nie kalesony, żeby Ci w upał był z gorąco. Jakbyś sprawdził skład
    paliwa do diesli, to byś się zdziwił ile oprócz węglowodorów jest tam
    różnych szuwaksów. Dodatek przeciw wytrącaniu parafiny to przy nich mały
    pikuś.
    Jacek

  • 22. Data: 2018-03-16 14:06:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 13:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Toyocie latwo mowic, bo ma gotowe rozwiazanie hybrydowe.
    > Wrecz idealna sytuacja dla nich :-)

    Łatwiej jest się wycofać z dezela, jeżeli przez lata ciężko się
    pracowało nad inną, całkowicie nowatorską technologią, czyli hybrydą. To
    jest oczywiście bardzo łatwe. Zresztą to nieistotne. Toyota
    przewidziała, że wraz ze wzrastającym i nawarstwiającym się zatruciem
    środowiska będzie rósł opór wobec dezeli i na to się zaczęła
    przygotowywać odpowiednio wcześniej. Toyota zrobiła też model samochodu
    zeroemisyjnego, napędzanego wodorem. Więc ma "łatwo".

    > Ale
    > -czyzby tez mieli cos za uszami i ich diesle byly naciagane, skoro tak
    > sie z nich wycofuja ? :-)

    Może tak, może nie. Bardzo dobrze, że się wycofują. Porsze też się
    wycofuje. Nadal są tacy, co idą w zaparte i próbują w końcówce drugiej
    dekady XXI wieku sprzedawać dezele.

    > -nigdy nie chcieli tych hybryd robic z dieslem, ciekawe czemu ... a
    > przeciez w hybrydzie moza pracowac w stabilniejszych warunkach, niczym
    > na tescie.

    Wcześniejsze generacje hybryd Toyoty miały generator napędzany dezelem.
    Wycofali się z tego.

  • 23. Data: 2018-03-16 14:09:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 13:49, Jacek pisze:
> [...]
    > paliwa do diesli, to byś się zdziwił ile oprócz węglowodorów jest tam
    > różnych szuwaksów. Dodatek przeciw wytrącaniu parafiny to przy nich mały

    Ciekawa lektura
    https://autokult.pl/9882,spaliny-silnikow-co-zawiera
    ja-i-jak-to-wplywa-na-czlowieka-2

  • 24. Data: 2018-03-16 14:24:46
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kris w
    ups.com>:

    > W ubiegłym tygodniu w trójmiescie widziałem autobus komunikacji miejskiej z jeszcze
    "czarnymi" tablicami

    "Czarne tablice śmierci"

    > To ile on już lat minimalnie ma?

    Za mało, by dostać "żółte z czarnymi literami śmierci"

    MSPANC

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2018-03-16 14:27:17
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Poldek w

    > W mojej rodzinie nie używa się diezeli.

    Co to są te *diezele*?

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2018-03-16 14:45:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 11:34, Poldek pisze:

    > Tak, ten z Euro 5 ma silnik na benzynę. W mojej rodzinie nie używa się
    > diezeli.

    Czemu - przecież mają euro6:P

    Shrek

  • 27. Data: 2018-03-16 14:49:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 14:45, Shrek pisze:

    > Czemu - przecież mają euro6:P

    Bo spaliny z dezela z Euro 6 są bardziej trujące, niż spaliny z
    samochodu benzynowego z Euro 6.

    Jako ciekawostkę dodam, że motocykl z Euro 6 zatruwa wielokrotnie
    silniej, niż samochód z Euro 6.

  • 28. Data: 2018-03-16 15:02:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 14:49, Poldek pisze:

    > Bo spaliny z dezela z Euro 6 są bardziej trujące, niż spaliny z
    > samochodu benzynowego z Euro 6.

    Znaczy, że normy euro są z d4?

    > Jako ciekawostkę dodam, że motocykl z Euro 6 zatruwa wielokrotnie
    > silniej, niż samochód z Euro 6.

    Nie wydaje mnie się. Motocykl z euro 6 napewno truje nieskończenie
    mniej, bo motocykle obowiązuje norma n pojazy niehomologowane czyli
    aktualnie euro4.

    Shrek

  • 29. Data: 2018-03-16 15:09:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 15:02, Shrek pisze:

    > Znaczy, że normy euro są z d4?

    > Nie wydaje mnie się. Motocykl z euro 6 napewno truje nieskończenie
    > mniej, bo motocykle obowiązuje norma n pojazy niehomologowane czyli
    > aktualnie euro4.

    Faktycznie. Nowe motocykle, które teraz wyjeżdżają z fabryk na drogi są
    robione według normy emisji spalin Euro 4!
    Wydawałoby się, że motocykl, jako mniejszy pojazd powinien mniej
    zatruwać środowisko, a tymczasem zatruwa bardziej, Normy dopuszczają
    większe trucie. Odrębna sprawa, że wielu motocyklistów za swoje ciężko
    zarobione pieniądze usuwa fabryczne układy wydechowe z katalizatorami i
    tłumikami i w to miejsce montuje tzw. "sportowy" (co to ma wspólnego ze
    sportem?) układ wydechowy, który nie ma katalizatora, ani tłumika. Taki
    Motocyklista truje wielokrotnie bardziej zarówno spalinami, jak też
    zanieczyszczając środowisko nadmiernym hałasem.

  • 30. Data: 2018-03-16 15:19:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2018 o 15:09, Poldek pisze:

    > Faktycznie.
    No widzisz. Tak się rozpędziłeś w swojej agitce za benzyną euro6 że już
    nawet nie ogarniasz czego te normy dotyczą.

    BTW - mój spełnia normę euro 0 i na ostatnim przeglądzie chieliśmy
    sprawdzić co moto w wieku chrystusowym wydala, ale okazało się, że sonda
    w odbyt nie wchodzi;)

    Shrek