  • 1. Data: 2018-03-15 15:32:48
    Temat: Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Są u nas w kraju skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową, które
    mogą w istotny sposób wpływać na ruch, na jego płynność.
    Orientujecie się, czy w kodeksach drogowych innych krajów są takie
    skrzyżowania? Czy to jest rozwiązane tak samo, jak u nas?
    Według mnie, to albo takie skrzyżowania powinny być równorzędne, albo
    powinny być przed nimi ustawione znaki określające pierwszeństwo. Teraz
    nie wiadomo - czy mając po prawej stronie jakąś drogę możemy jechać
    śmiało, czy musimy ustępować pierwszeństwa pojazdom wyjeżdżającym z tej
    drogi. Czy więcej osób tak uważa?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-03-15 15:53:02
    Temat: Re: Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >jechać śmiało, czy musimy ustępować pierwszeństwa pojazdom
    >wyjeżdżającym z tej drogi. Czy więcej osób tak uważa?

    U nas tez juz nie ma takich skrzyzowan - tzn wedle ustawy nie sa
    skrzyzowaniami.

    I badz tu teraz madry - czy droga do ktorej sie zblizasz jest
    gruntowa, a moze wewnetrzna czy "pod zarzadem".

    Ale plynnosc ... moze u nich bardziej sie ceni, ze kierowca musi
    zwolnic i zobaczyc, niz to, ze moze sobie plynnie zap* 140 :-)
    140 to na autostradzie :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-03-15 16:32:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Mar 2018 15:32:48 +0100, w
    <5aaa8412$0$1001$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > nie wiadomo - czy mając po prawej stronie jakąś drogę możemy jechać
    > śmiało, czy musimy ustępować pierwszeństwa pojazdom wyjeżdżającym z tej

    Powinna być tabliczka "droga wewnętrzna". Z reguły wystarcza odpowiednie
    malowanie (u mnie tak zrobiono - odseparowano ją chyba jakąś odmianą
    krawędziówki).

    Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?

  • 4. Data: 2018-03-15 16:42:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    [...]
    >Powinna być tabliczka "droga wewnętrzna". Z reguły wystarcza
    >odpowiednie
    >malowanie (u mnie tak zrobiono - odseparowano ją chyba jakąś odmianą
    >krawędziówki).

    IMO - znak "ustap pierwszenstwa " by nie zaszkodzil ... ale czy moze
    byc ustawiony ?

    >Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?

    Po nocy, pod sniegiem, w deszczu ?

    J.

  • 5. Data: 2018-03-15 17:05:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.03.2018 o 16:32, r...@k...pl pisze:
    > Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?
    Widać, albo nie widać. Ja wojowałem z urzędnikami o postawienie znaku
    stop, albo ustąp pierwszeństwa, bo koło mnie jest skrzyżowanie takie
    klasyczne + z tym, że jedna odnoga na mapie jest jako "gruntowa" ale
    asfalt tam jest (beznadziejny ale asfalt). Ponieważ skrzyżowanie jest
    równorzędne to wyjeżdżający z tej "gruntowej" uważali, że mają
    pierwszeństwo przed tymi, co po lewej.
    Dopiero, jak postraszyłem urzędników, żeby nie patrzyli tylko w mapy ale
    przewietrzyli się o poszli w teren, bo jak będzie stłuczka to będę ich
    pozywał, to się udało znak stop postawić.
    DLatego uważam, że przepisy wszystkiego nie załatwiają.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-03-15 17:52:26
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-03-2018 o 16:42, J.F. pisze:
> [...]
    com...
    > [...]
    >
    > IMO - znak "ustap pierwszenstwa " by nie zaszkodzil ... ale czy moze byc

    Taaa, jak już się zatrzymasz żeby się przyjrzeć....

  • 7. Data: 2018-03-15 20:22:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-15 o 17:05, Jacek pisze:
    > Widać, albo nie widać.

    Właśnie problem w tym, że bardzo często nie widać. :(

> [...]
    > asfalt tam jest (beznadziejny ale asfalt). Ponieważ skrzyżowanie jest
    > równorzędne to wyjeżdżający z tej "gruntowej" uważali, że mają

    I uważali całkiem słusznie. Skrzyżowanie utwardzonych jezdni w jednym
    poziomie jest skrzyżowaniem.
    I to powinno wreszcie być normą. Przed skrzyżowaniem z drogą gruntową
    lub wewnętrzną powinien stać znak "droga z pierwszeństwem przejazdu" lub
    nowy znak: "to skrzyżowanie nie jest skrzyżowaniem".

> [...]
    > pozywał, to się udało znak stop postawić.
    > DLatego uważam, że przepisy wszystkiego nie załatwiają.

    Przepisy chyba załatwiają wszystko, ale urzędnicy powinni myśleć. I to
    nie tylko o tym, kiedy wypić kawę i jak dociągnąć do fajerantu.
    Wiem, niewykonalne...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2018-03-15 21:42:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Mar 2018 16:42:48 +0100, w <5aaa947a$0$680$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    com...
    > [...]
    >
    > IMO - znak "ustap pierwszenstwa " by nie zaszkodzil ... ale czy moze

    Może -- na drogach wewn. ustala ich zarządca.

    > Po nocy, pod sniegiem, w deszczu ?

    To nie wyjeżdżaj w takich warunkach :)

  • 9. Data: 2018-03-15 21:46:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Mar 2018 17:05:51 +0100, w <p8e5l1$u53$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

> [...]
    > asfalt tam jest (beznadziejny ale asfalt). Ponieważ skrzyżowanie jest
    > równorzędne to wyjeżdżający z tej "gruntowej" uważali, że mają

    Jeżeli:
    a) asfaltu było 20m
    b) była to droga publiczna

    to mieli rację :)

    > Dopiero, jak postraszyłem urzędników, żeby nie patrzyli tylko w mapy ale
    > przewietrzyli się o poszli w teren, bo jak będzie stłuczka to będę ich
    > pozywał, to się udało znak stop postawić.

    W zasadzie powinno się postawić znak "droga wewn.".

  • 10. Data: 2018-03-15 21:46:49

    Thu, 15 Mar 2018 20:22:50 +0100, w
    <5aaac80d$0$31360$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <a...@w...pl>
    napisał(-a):

    > I uważali całkiem słusznie. Skrzyżowanie utwardzonych jezdni w jednym
    > poziomie jest skrzyżowaniem.

    Niekoniecznie.