  • 11. Data: 2012-08-08 12:56:40
    Temat: Re: Złomy na drogach.
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-08 11:30, J.F. pisze:

    > bo to taka moda. Winni pijacy, zlomy ... i narod to chwyta.
    > Inna sprawa ze hamulce to nie wiesz czy sprawne.

    hamulce, zawieszenie, pewnie jeszcze parę innych rzeczy. Ja co jakiś
    czas zmieniam złoma* na innego złoma* i dochodzę do wniosku że bardzo
    dużo złomów jeździ po naszych drogach. Chyba w każdym aucie tuż po
    zakupie musiałem zainwestować w niego w celu poprawy bezpieczeństwa
    (opony, wywalone zawieszenie, jakieś luzy itp.) w wielu sprzedawanych
    autach widać to na pierwszy rzut oka, w innych nie - teraz w
    wielowahaczowym zawieszeniu wymieniłem chyba większość elementów, a
    jedyną oznaką było pukanie w tylnym zawieszeniu. Ale ja jak zdecyduję że
    będę jeździł danym autem to jadę na stację diagnostyczną, płacę 40zł
    (20zł za oś) i sprawdzają co tam nie tak (dla wielu to nie do pomyślenia
    pojechać do SKP pół roku przed końcem ważności przeglądu!) :P

    *-złoma czyli auto starsze niż te 4 lata

    > A kolejna sprawa - jade sobie swoja 20-letnia sierra do zakopanego, korek
    > na zakopiance, ale zlomowi to nie przeszkadza. A na poboczu pare nowszych
    > aut z podniesiona maska.

    to prawda, wiek ma tu akurat niewielkie znaczenie (choć faktycznie
    częściej widzę zepsute auta max kilkuletnie niż te stare złomy)

    Lukasz

  • 12. Data: 2012-08-08 12:58:51
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-08 12:30, Mariusz Wozniak pisze:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jeżdżą. W wiekszości pozostawiając za sobą plamy (i smugi) wyciekniętych
    > płynów. Co najczęściej widac przed skrzyżowaniami.
    >
    > X.

    rzadko widuję plamy na skrzyżowaniach, takie co plamią to raczej za
    daleko nie zajadą...

    Lukasz

  • 13. Data: 2012-08-08 13:27:21
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-08-08 09:55, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > (...) a lemingi zaplaca
    > kilkadziesiat tys zl wiecej, by miec (...) jakies
    > autko na "f".

    folkswagen?
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2012-08-08 13:31:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-08 11:30, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 8 Aug 2012 00:38:24 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    (...)

    > bo to taka moda. Winni pijacy, zlomy ... i narod to chwyta.

    Czymś go karmić trzeba, ale z drugiej strony samochody w wieku
    powyżej 5 lat (czy 10) jeżdżą wszędzie - problem jest tylko ze
    stanem, a ten bywa różny.

    > Inna sprawa ze hamulce to nie wiesz czy sprawne.

    Podobnie jak w samochodzie niby nowym (kilkuletnim). Rozmawiałem
    jakiś czas temu ze "znajomkiem" na temat usterek na przeglądach
    okresowych (obowiązkowych). Człowiek mówił, że wielu osobom się
    wydaje, że kupił nowy (albo prawie nowy) to już nic robić nie
    musi i dziwi się, że przeglądu nie przechodzi.
    Co do kwestii samych hamulców - ciężko bez nich jeździć. W
    takim ruchu jak w DC to się nie da, na przelotówkach podobnie.
    O górach to już nie wspominam, więc skąd nagle miałby być z tym
    problem?

    > No wiesz - zlom stoi przy drodze moze dwie godziny, a potem w warsztacie 2
    > tygodnie, wiec nie widzisz :-)

    Eeeee tam - niedawno ktoś zostawił octę na lewarku (bez koła) na
    wlocie do W-wy z Gdańska (DK7, Wybrzeże Gdańskie) na pasie. Złom? ;)

    > A kolejna sprawa - jade sobie swoja 20-letnia sierra do zakopanego, korek
    > na zakopiance, ale zlomowi to nie przeszkadza.

    Nie przeszkadza do czasu aż przeszkodzi. Ostatnio poległ jakiś stary
    nissan na podjeździe na Zieleniec - stał sobie tak jak jechał, kamienie
    tylko ktoś podłożył pod koła ;) Trójkąta nie widziałem, ale może
    ukradli ;)

    > A na poboczu pare nowszych aut z podniesiona maska.

    VIN-y sprawdzali? ;)

  • 15. Data: 2012-08-08 13:47:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Sie, 12:56, dddddd <d...@k...oplk> wrote:

> [...]
    > zakupie musiałem zainwestować w niego w celu poprawy bezpieczeństwa
    > (opony, wywalone zawieszenie, jakieś luzy itp.)

    Akurat tego mozna sie spodziewac, sam mam "zloma" z '97 i serwisuje na
    biezaco, ale jesli ktos planuje sprzedaz, to raczej przestaje do tego
    doplacac jakis czas wczesniej ;) Trudno spodziewac sie, ze wymieni
    wszystko tuz przed sprzedaza ...

    WS

  • 16. Data: 2012-08-08 14:59:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-08 13:47, WS pisze:

    > Akurat tego mozna sie spodziewac, sam mam "zloma" z '97 i serwisuje na
    > biezaco, ale jesli ktos planuje sprzedaz, to raczej przestaje do tego
    > doplacac jakis czas wczesniej ;)

    Bez przesadyzmu - to o czym piszesz to zarzynanie bo do żyda idzie.
    Ja rozumiem, że trzeba coś tam zrobić eksploatacyjnie po kupnie, ale
    nie reanimować pół samochodu, bo ktoś miał go zamiar sprzedać.
    No, ale to o czym piszesz doskonale oddaje sytuację, w której
    nie sposób kupić używany samochód w dobrym stanie.

    > Trudno spodziewac sie, ze wymieni wszystko tuz przed sprzedaza ...

    Nie chodzi o wymienianie wszystkiego przed sprzedażą, tylko o
    sprzedaż samochodu w normalnej kondycji, a nie w stanie agonalnym.
    Inna sprawa, że jakiś czas temu sprzedałem samochód właśnie
    po totalnej rewitalizacji (trochę się zebrało, trochę stał, chciałem
    by żona miała święty spokój - ja też) i dwa miesiące po odebraniu
    z warsztatu okazało się, że trzeba się go będzie pozbyć (choć
    podobno od przybytku głowa nie boli ;) ) Nowy właściciel był
    bardzo szczęśliwy, że tanio kupił igiełkę.

  • 17. Data: 2012-08-08 15:14:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-08 11:25, s...@g...com pisze:

    > Podobno powyżej 10 roku życia.
    > Ja prywatnie mam 12 letnie auto i w tym roku wydałem na niego 3000 PLN (skrzynia +
    przekładnia kierownicza) a przedtem 4000 PLN wydawałem na raty rocznie jak go
    kupowałem.

    Na moje 17-letnie (kupione za 17 tys w 2004) wydałem przez 8 lat dodatkowo około 6800
    (liczę takie naprawy,
    jak np. chłodnica x2, półoś, a nawet wybite wahacze i podspawanie podłogi; nie liczę
    zaś ewidentnej eksploatacji,
    typu tarcze, płyny itd, która wystąpiłaby przez tyle lat również w kupionym jako
    nowe).

    Dostałbym za niego teraz pewnie ze 3-4 tys. Wychodzi więc ok. 21 kzł na 8 lat i 150
    tys km.
    Z punktu widzenia amortyzacji czy to na kilometr, czy na rok, chyba nieźle.

    Ale jakby tak padła skrzynia czy silnik, to by się pojazd niechybnie przejechał na
    złom.

  • 18. Data: 2012-08-08 19:01:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jvtonk$92s$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > nie liczę zaś ewidentnej eksploatacji,
    > typu tarcze, płyny itd, która wystąpiłaby przez tyle lat również w

    No patrz, a ja na moje 5 letnie przez 5 lat wydałem na naprawy 90 zł, teraz
    w perspektywie mam kolejne 200 zł.....

  • 19. Data: 2012-08-08 20:44:10
    Od: s...@g...com

    > No patrz, a ja na moje 5 letnie przez 5 lat wyda�em na naprawy 90 z�, teraz
    >
    > w perspektywie mam kolejne 200 zďż˝.....

    A ile dałes za auto ????

  • 20. Data: 2012-08-08 20:50:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A ile dałes za auto ????

    Deczko więcej zapewne.
    Ale jakoś nie żałuję, co najwyżej tego, że nie kupiłem go jako 2 latka.