  • 11. Data: 2013-01-07 13:22:31
    Temat: Re: Zmiany w rejestracji pojazdów by MSW
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-07 13:19, Lewis pisze:

    > Nie dostaniesz przeglądu na SKP bez blach i zezwolenia.
    > Wyszło rozporządzenie że diagnosta ma sprawdzić legalność tablic i ich
    > znaków a wytyczne mają tylko dla tablic z PL i dupa.

    Sprawa prosta, kolejne "dziesiąt" zł od każdego pojazdu, niech 100
    dziennie, w całym kraju i już mamy kilka kpln dziennie do budżeciku...
    Genialne :) Dymają nas jak chcą...

    Lewis

  • 12. Data: 2013-01-07 16:24:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > W kwietniu zeszłego roku zapowiedziano to:
    > http://www.msw.gov.pl/portal/pl/2/9091/Szybsza_rejes
    tracja_samochodow.html

    > Ktoś ma bliższe info jak się te zapowiedzi toczą?
    > Ruszyli do przodu czy cofnęli się wstecznie do tyłu? :P
    > Ja nie mogę żadnych nowości znaleźć w tej kwestii,
    > a chętnie bym swoje tabliczki zachował... :P

    a czy w reszcie ktoś mądry wymyślił żeby tablice były skojarzone z
    samochodem na stałe, i żeby zamienić w dowodzie rejestracyjnym ilość miejsc
    na przeglądy z ilością miejsc na nikomu praktycznie niepotrzebne adnotacje
    urzędowe?

  • 13. Data: 2013-01-08 08:00:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Jan 2013 16:24:37 +0100, Marek Dyjor

    tracja_samochodow.html
    > a czy w reszcie ktoś mądry wymyślił żeby tablice były skojarzone z
    > samochodem na stałe

    Wymyślić, wymyślił -- tak głosi "news" z powyższego linku. Pytanie nadal
    pozostaje otwarte: czy realizacje są w toku, a jeśli tak, to na jakim
    stadium.

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2013-01-08 14:07:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Mon, 7 Jan 2013 16:24:37 +0100, Marek Dyjor

    > Wymyślić, wymyślił -- tak głosi "news" z powyższego linku. Pytanie
    > nadal pozostaje otwarte: czy realizacje są w toku, a jeśli tak, to na
    > jakim stadium.

    od dawna sie zastanawiam... dlaczego nie wprowadza się oczywistych i
    prostych rozwiązań tylko się brnie w powielanie starych schematów w nowych
    szatach.

    1. po co brnięto dalej w kodowanie województw czy miast w numerach
    rejestracyjnych
    2. po co do numerów WOLNYCH dodano tę idiotyczną literkę i cyferkę, psująca
    cała ideę numeru kustomowego
    3. czemu już dawno nie przypisano numerów do samochodów
    4. czemu nie przypisano ubezpieczenia OC do kierowcy a nie do samochodu.

  • 15. Data: 2013-01-08 14:40:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-08 14:07, Marek Dyjor pisze:
    > 4. czemu nie przypisano ubezpieczenia OC do kierowcy a nie do samochodu.

    A to chyba nie jest dla nas korzystne - wszak jest więcej kierowców niż
    samochodów.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-01-08 14:41:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-08 14:07, Marek Dyjor pisze:
    > 4. czemu nie przypisano ubezpieczenia OC do kierowcy a nie do samochodu.

    A odpowiadając - dlatego, że wówczas nie można by było łapać
    nieposiadających ubezpieczenia inaczej niż "na gorącym uczynku".

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-01-08 15:33:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-08 14:41, Liwiusz pisze:
    > A odpowiadając - dlatego, że wówczas nie można by było łapać
    > nieposiadających ubezpieczenia inaczej niż "na gorącym uczynku".
    Raczysz żartować? Wtedy byłoby praktycznie tak samo, przy założeniu, że
    kierowca (w domyśle: posiadacz prawa jazdy) musi mieć wykupione OC.
    Jedno zapytanie do bazy i można od razu wypluwać na drukarkę polecenia
    zapłaty ;-)
    A jak nie ma czym kierować, tzn. że nie potrzebuje prawa, więc niech
    odda, a jak będzie potrzebował, to sobie od początku kurs zda ;-)

    Maciek

  • 18. Data: 2013-01-08 19:29:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > A jak nie ma czym kierować, tzn. że nie potrzebuje prawa, więc niech
    > odda, a jak będzie potrzebował, to sobie od początku kurs zda ;-)

    całkiem rozsądny pomysł, prawo do zdeponowania prawa jazdy w najbliższej
    gminie i zawieszenie opłącania składek

    na razie mamy idoptyzm polegający na tym, że musimy płacic OC na samochód
    który stoi 3 lata w garażu bo obywatel wyjechał za granicę.