  • 1. Data: 2013-01-06 19:06:19
    Temat: Znak T-23b - pytanie
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Mam problem z tym znakiem.
    Co oznacza dokładnie znak T-23b http://tinyurl.com/af4qahy ?

    Z opisu:
    "tabliczka wskazująca samochody ciężarowe, pojazdy specjalne, pojazdy
    używane do celów specjalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej
    przekraczającej 3,5 t, oraz ciągniki samochodowe."

    1. Czy określenie "o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t"
    dotyczy wszystkich wcześniej w opisie wymienionych czy stanowi kolejną grupę
    pojazdów?
    2. Czy WV T4 Caravelle zarejestrowany jako ciężarowy, na 5 osób podchodzi
    pod ten znak, kiedy umieszczony jest np. pod znakiem ograniczenia prędkości?

    Nie miałem styczności z policją ale czasami mijam takie znaki (z
    ograniczeniem prędkości) i nie wiem, czy mnie dotyczy czy nie.

  • 2. Data: 2013-01-06 19:15:20
    Temat: Re: Znak T-23b - pytanie
    Od: <2...@7...191520.invalid> (Tom N)

    frank drebin w

> [...]

    ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^ ^^^^^^^
    > używane do celów specjalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej
    ^^^^^^^^^

    > 2. Czy WV T4 Caravelle zarejestrowany jako ciężarowy, na 5 osób podchodzi
    > pod ten znak, kiedy umieszczony jest np. pod znakiem ograniczenia prędkości?

    A jakie ma DMC?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-01-06 19:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 19:06:19 +0100, frank drebin napisał(a):
> [...]
    > dotyczy wszystkich wcześniej w opisie wymienionych czy stanowi kolejną grupę

    Mysle ze to wlasnie minister mial na mysli - tzn rozne grupy, ale co
    najmniej 3.5t DMC.

    > 2. Czy WV T4 Caravelle zarejestrowany jako ciężarowy, na 5 osób podchodzi
    > pod ten znak, kiedy umieszczony jest np. pod znakiem ograniczenia prędkości?

    Nie, zakladajac ze nie ma 3500kg DMC.

    W samej ustawie jest pare razy wymieniony "samochod ciezarowy", ale zawsze
    z dopiskiem "o DMC przekraczajacej 3500kg".

    za to na chodniku parkowac tym nie wolno.

    J.

  • 4. Data: 2013-01-06 20:44:24
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Tom N" <2...@7...191520.invalid> napisał w wiadomości
    d.130106.invalid...
    > frank drebin w
    > ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^ ^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^
    > A jakie ma DMC?

    2810 kg

  • 5. Data: 2013-01-06 20:47:43
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > Mysle ze to wlasnie minister mial na mysli - tzn rozne grupy, ale co
    > najmniej 3.5t DMC.
    ale myślisz że wiesz czy jesteś pewny?

> [...]
    > z dopiskiem "o DMC przekraczajacej 3500kg".
    > za to na chodniku parkowac tym nie wolno.
    ma dokładnie 2810 kg, czyli wynika że znak mnie nie dotyczy.

    Tak myślalem, ale ostatnio się spierałem ze szwagrem :) który twierdził, że
    to jest według zarejestrowania, czyli zarejestrowany jako ciężarowy =
    obostrzenia dla ciężarowych.

  • 6. Data: 2013-01-06 21:00:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > dotyczy wszystkich wcześniej w opisie wymienionych czy stanowi kolejną grupę

    Dotyczy opisanych wcześniej mających powyżej 3.5t.
    Tabliczka ta nie dotyczy m.in. autobusów o DMC powyżej 3.5t, oraz
    samochodów ciężarówych o DMC poniżej 3.5t

    > 2. Czy WV T4 Caravelle zarejestrowany jako ciężarowy, na 5 osób podchodzi
    > pod ten znak, kiedy umieszczony jest np. pod znakiem ograniczenia prędkości?

    Nie, tak samo jak Fiat Seicento Van też nie podchodzi, chociaż też jest
    ciężarowy :)

  • 7. Data: 2013-01-06 21:07:28
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > samochodów ciężarówych o DMC poniżej 3.5t
    > Nie, tak samo jak Fiat Seicento Van też nie podchodzi, chociaż też jest

    Ok. Dzięki kolego.
    Jeżeli się mylisz a mnie nie daj Bóg kiedyś zatrzyma za to policja, to wyślę
    ich do Tomasza Pyry ;)

  • 8. Data: 2013-01-06 22:11:59
    Od: "Koleg" <e...@v...pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Czy określenie "o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t"
    > dotyczy wszystkich wcześniej w opisie wymienionych czy stanowi kolejną

    Nie, nie dotyczy wcześniej wymienionych. Jest to kolejna grupa.
    Gdyby chodziło tylko o pojazdy powyżej 3,5 t to tak by znak był opisany.
    Nie byłoby potrzeby wymieniać innych pojazdów.

    > 2. Czy WV T4 Caravelle zarejestrowany jako ciężarowy, na 5 osób podchodzi
    > pod ten znak, kiedy umieszczony jest np. pod znakiem ograniczenia
    > prędkości?

    Tak. Jadąc pojazdem zarejestrowanym jako ciężarowy w tym przypadku musisz
    ograniczyć prędkość, nawet jeśli jego dopuszczalna masa całkowita jest
    mniejsza niż 3,5 t.

  • 9. Data: 2013-01-06 22:24:06
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Koleg" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdyby chodziło tylko o pojazdy powyżej 3,5 t to tak by znak był opisany.
    > Nie byłoby potrzeby wymieniać innych pojazdów.

    moja interpretacja jest taka sama ale sam opis jest na tyle dziwny, że
    zapytałem.

    > Tak. Jadąc pojazdem zarejestrowanym jako ciężarowy w tym przypadku musisz
    > ograniczyć prędkość, nawet jeśli jego dopuszczalna masa całkowita jest
    > mniejsza niż 3,5 t.

    no to widzę, że mój dylemat nie był bezpodstawny.
    Koledzy J.F. i Tomasz Pyra mają zdanie odmienne niż ty a ja jestem w punkcie
    wyjścia.

  • 10. Data: 2013-01-06 23:21:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 20:47:43 +0100, frank drebin napisał(a):
    > ale myślisz że wiesz czy jesteś pewny?

    Pewny to u nas moze byc tylko sedzia sadu najwyzszego, a i to wylacznie
    swojej opinii.

    Ale widzisz ten przecinek ? Nie mialby sensu, gdyby chodzilo tylko o te
    jedna kategorie.

    J.