  • 11. Data: 2013-03-21 10:04:56
    Temat: Re: Znowu zima zaskoczyła... kierowców ciężarówek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello lukz,

    Thursday, March 21, 2013, 8:20:48 AM, you wrote:

    > Zimowe opony do ciezarowek powiadasz? Hehehe ;)

    Z czego się śmiejesz? Z siebie się śmiejesz? Oczywiście, że istnieją
    takie. Oczywiste jest również, że używają ich raczej bardziej na
    północ od nas. Nie ma się z czego śmiać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-03-21 10:22:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 09:20, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał

    > Bzdety wypisujesz.
    > Pusty zestaw pod górę nie podjedzie niezależnie od rodzaju opon na
    > napędzanej osi. Mogą pomóc tylko łańcuchy.
    > Obciążony ma dobrą przyczepność na normalnych oponach.
    > Opon zimowych nie stosuje się bo nic nie dają.
    > Zestaw ma np. pięć osi, a napędzana jest jedna.
    > To nie osobówka...
    > Trzeba wiedzieć kiedy jechać przez miasto, a nie pchać się w
    > kiepską pogodę na obwodnicę. Wyobraźni trochę czasem warto
    > mieć.

    OK, nie upieram się z zimówkami. Mogą być łańcuchy. Ale NIE WOLNO IM
    BEZKARNIE blokować całego Trójmiasta. I tyle.

    Kierowca doskonale wie, że nie podjedzie pod stromizny trójmiejskiej
    obwodnicy, ale i tak się na nią pcha zupełnie nieprzygotowany. Należy
    takich karać, żeby zaczęli myśleć.

    --
    MN

  • 13. Data: 2013-03-21 10:43:51
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał

    > Kierowca doskonale wie, że nie podjedzie pod stromizny trójmiejskiej
    > obwodnicy, ale i tak się na nią pcha zupełnie nieprzygotowany. Należy
    > takich karać, żeby zaczęli myśleć.

    A gdzie niby mają zakładać te łańcuchy? Wiesz ile to trwa?
    Gdyby zaczęli to robić na obwodnicy korek byłby do samej autostrady.
    Wystarczy jeden zepsuty samochód osobowy na poboczu i
    już jest korek na 5 km...
    Zaraz za Osową powinien w takim razie powstać potężny parking
    gdzie te łańcuchy by zakładano - myślisz że powstanie?
    Wiosna jest od dzisiaj, a poza tym mamy globalne ocieplenie.
    Problem sam się rozwiąże :)

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2013-03-21 10:58:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Dwa dni temu przez wiele godzin obwodnica Trójmiasta stała. Po prostu
    > stała. Dlaczego? Bo - jak zwykle - ciężarówki mają w dupie zimę i
    > jeżdżą w śniegu na letnich oponach.
    >
    > Czy do diabła policja nie może z nimi zrobić porządku? Kary za to
    > powinny być wyższe niż za przeładowany samochód - toż taki pacan jeden
    > z drugim blokuje całe miasto na długie godziny.
    >
    > Dlaczego na to się pozwala? Kto z urzędników odpowiada za taki stan
    > rzeczy?

    a do cięzarówek sa zimowe opony?
    Zawsze sadziłem, ze u nich kwestia poślizgów wyglada inaczej, bo ze wzgledu
    na wieksza mase maja inny nacisk na jednostke powierzchni styku opony z
    asfaltem.
    Ale w sumie chyba ta wartosc bedzie i tak mniejsza niz w samochodamoch
    osobowych bo w koncu tych opon jest jednak duzo wiecej no i poweirzchnia
    pojedynczej duzo wieksza.
    Wiec ratuja tylko łąncuchy.

    ale zimówki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 15. Data: 2013-03-21 11:25:06
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze jeden debil, który uważa kary za panaceum na wszystko.

    Daj jakieś lepsze rozwiązanie. Jak na razie problem tyczy jakiejś wąskiej grupy
    użytkowników dróg czyli raczej nie byl to problem ogólny.

  • 16. Data: 2013-03-21 11:26:47
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marcin N" napisał

    > Bzdety wypisujesz.
    > Pusty zestaw pod górę nie podjedzie niezależnie od rodzaju opon na
    > napędzanej osi. Mogą pomóc tylko łańcuchy.

    Co takiego magicznego mają łancuchy, że pomogą a opona zimowa nie pomoże?

  • 17. Data: 2013-03-21 11:27:03
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Daj jakieś lepsze rozwiązanie. Jak na razie problem tyczy jakiejś wąskiej
    > grupy użytkowników dróg czyli raczej nie byl to problem ogólny.

    Proponuje mandaty dla drogowcow, ktorzy nie przygotowali jezdni dla tirow :P

    sz.

  • 18. Data: 2013-03-21 11:33:14
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Co takiego magicznego mają łancuchy, że pomogą a opona zimowa nie pomoże?

    Maja wieksze tarcie :)

    sz.

  • 19. Data: 2013-03-21 11:34:21
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "szufela" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje mandaty dla drogowcow, ktorzy nie przygotowali jezdni dla tirow :P

    Od mandatu to droga się nie zrobi przejezdna :P

  • 20. Data: 2013-03-21 11:52:29
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Od mandatu to droga się nie zrobi przejezdna :P

    Hmmm, sluszna uwaga :) Podobnie jak mandaty dla kierowcow nie spowoduja, ze
    nagle tiry odjada :P

    sz.