  • 1. Data: 2014-11-24 13:26:37
    Temat: Zyxel NSA310S
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Witam.
    mMam pytanie do fachowców o NAS wymieniony w tytule posta.
    Chodzi o zyxel NSA310S 1-Bay Media Server.
    Informacje podane na stronach nie bardzo rozwiewaja moje wątpliwości. Otórz
    chodzi mi o taki dostęp do zasobów na tymże dysku jak to się odbtwa w
    iwndows za pomoca mapowania dysków.
    Czy będe mógł tak skonfigurować użyszkodnikowi ten dysk że nawet nie bedzie
    wiedział że korzysta z dysku sieciowego?
    Czy może to wygląda w jakiś inny, magiczny sposób?

    Wyc polaga na tym że użyszkodnik to całkowicie nieobeznana osoba z
    działaniem komputerów, tenże komputer obsługuje program do rozliczeń i ma
    swoją baze danych. Zaszła konieczność udostępnienia w/w bazy na inny
    komputer pracujący w tej samej sieci LAN, ale niestety zdarzają sie kłopoty
    przy udostępnianiu bazy poprzez "net use" bo nie za każdym razem mapowanie
    działa tak jak działać powinno i drugi komputer odmawia pracy z bazą.
    Dlatego wpadłem na pomysł udostępnienia dysku po sieci LAN i wpadł mi w oko
    właśnie ten NAS.

    Za podpowiedzi innych rozwiązań również będę dźwięczny.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz szedł ulicą, kiedy z tyłu rozległy się strzały i tupot podkutych

  • 2. Data: 2014-11-24 20:17:41
    Temat: Re: Zyxel NSA310S
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/11/2014 12:26, ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > właśnie ten NAS.
    >
    > Za podpowiedzi innych rozwiązań również będę dźwięczny.

    Tak. Na NSA310 (bez S)
    Chociaz w moim przypadku, w Windowsach 7 za prawie kazdym restartem musze
    podawac haslo do zasobu, a Windows 8 zapamietal na zawsze.
    Ale to chyba zalezy tez od programu, bo np.: 'Irfan view browser' np. nie
    dziala na zasobach sieciowych.

  • 3. Data: 2014-11-25 03:45:42
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-24 20:17, 2late pisze:
> [...]
    > musze podawac haslo do zasobu, a Windows 8 zapamietal na zawsze.
    > Ale to chyba zalezy tez od programu, bo np.: 'Irfan view browser' np.

    Nie wiem, czy nie działa - to zależy. Irfan nie ma pełnego wsparcia
    UTF-a i innych znaków narodowych w innych kodowaniach, więc może nie
    widzieć plików i folderów z takimi znakami lub zawieszać się podczas
    przeglądania listy folderów z takimi. Korespondowałem kiedyś z autorem
    IrfaViewm na ten temat, bo dla operacji "batch" nie znajdował folderów z
    PLiterkami.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2014-11-26 08:49:59
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą 2late naskrobał(a):

    > Tak. Na NSA310 (bez S)
    > Chociaz w moim przypadku, w Windowsach 7 za prawie kazdym restartem musze
    > podawac haslo do zasobu, a Windows 8 zapamietal na zawsze.

    A próbowałeś mapować go komenda "net use"?
    Jaki efekt?
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Gestapo obstawiło wszystkie wyjścia, ale Stirlitz je przechytrzył. Uciekł

  • 5. Data: 2014-11-26 11:42:13
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/11/2014 07:49, ...:::WISKOLER:::... wrote:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą 2late naskrobał(a):

    > A próbowałeś mapować go komenda "net use"?
    > Jaki efekt?

    Bez roznicy.
    Mozliwe ze komplikacje wynikaja z tego windowsy 7 sa na wirtualkach z
    roznych pul adresow albo po prostu windows 8 jest dopracowany.

  • 6. Data: 2014-11-26 12:52:43
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

> [...]

    > Mozliwe ze komplikacje wynikaja z tego windowsy 7 sa na wirtualkach z
    > roznych pul adresow albo po prostu windows 8 jest dopracowany.

    Hm, w komendzie net use możesz przecież podać hasło w formacie
    "net use x: \\xxx.xxx.x.x\katalog haslo_zasobu \user:nazwa_użytkownika"
    W moim przypadku użycie takiej komendy wskazującej drugi komputer z
    udostępnionym dyskiem zwraca informację że zasób jest nieosoągalny.
    Ping na tę maszynę odpowiada prawidłowo.
    Boję się że jak kupię tego NASa to będe miał takie same objawy.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz wolnym krokiem zbliżył się do lokalu kontaktowego. Zapukał

  • 7. Data: 2014-11-26 15:08:12
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/26/2014 11:52 AM, ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > Ping na tę maszynę odpowiada prawidłowo.
    > Boję się że jak kupię tego NASa to będe miał takie same objawy.

    Dla rozjasnienia podam ze z Windowsa 7 musze sie logowac tylko za pierwszym
    razem, potem az do restartu zasob jest podmapowany.
    W Windowsie 8 mimo restartu haslo jest zapamietane.

    Poza tym nie podejrzewam ze to ma jakikolwiek zwiazek z NASem, ktory
    kolwiek wybierzesz ma zainstalowana Sambe. Posprawdzaj firewalle i w ogole
    ustawienia sieci.

    A NSA310 w relacji cena wydajnosc jest bezkonkurencyjny.

    Daj znac jak uda ci sie polaczyc dyski w RAID.

  • 8. Data: 2014-11-27 07:33:43
    Temat: [OT] Re: Zyxel NSA310S
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > A NSA310 w relacji cena wydajnosc jest bezkonkurencyjny.

    A jak się w nim sprawuje serwer DLNA? Chodzi o obsługę .mov, napisy z
    pliterkami itd.

    Zastanawiam się nad urządzeniem, które - przy niewielkim koszcie -
    zastąpi mi odtwarzacz DVD (bajki dla dzieci, czasem film dla nas z
    napisami), stanie się magazynem na kopię zapasową zdjęć i zrobi chmurę
    do synchronizacji moich plików żeby czasem zabrać pracę do domu.

    Cena wydaje się atrakcyjna :)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 9. Data: 2014-11-27 09:24:23
    Temat: Re: [OT] Re: Zyxel NSA310S
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 27/11/2014 06:33, Stregor wrote:

    > A jak się w nim sprawuje serwer DLNA? Chodzi o obsługę .mov, napisy z
    > pliterkami itd.

    Serwer DLNA to 'Twonky'. Plikow *.mov nie sprawdzalem (podeslij jakiegos
    linka). Z tego co praktycznie zauwazylem to *.rmvb nie daje rady odtworzyc.
    Napisy bedziesz mila jak przelaczysz sie z ze streamingu na siec lokalna
    (po Sambie).

> [...]
    > stanie się magazynem na kopię zapasową zdjęć i zrobi chmurę do
    > synchronizacji moich plików żeby czasem zabrać pracę do domu.

    No to to jest akurat na miare.

    > Cena wydaje się atrakcyjna :)

    Ile teraz kosztuje?

  • 10. Data: 2014-11-27 10:27:14
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

> [...]
    > Napisy bedziesz mila jak przelaczysz sie z ze streamingu na siec lokalna

    A tutaj to nie wiem czy telewizor sobie poradzi. Obsługuje lokalne
    zasoby po USB typu pendrive na FAT i serwery DLNA.

    > Ile teraz kosztuje?

    NSA310S od 240 zł
    NSA310 od 450 zł
    NSA325V2 od 400 zł,
    po szybkim reserczu na Alledrogo.

    Z drugiej strony - może lepiej wyjść od jakiegoś media playera, gdzie
    funkcje NAS są szczątkowe, ale do moich potrzeb wystarczą?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor